TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kelininkai pataria vairuotojams nerizikuoti

2013 10 30 6:00
Visų šventųjų dieną ir per Vėlines į kelią leidžiasi labai daug vairuotojų, praradusių įgūdžius važiuoti permainingu oru. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Poryt – lapkričio 1-oji, Visų šventųjų diena. Dešimtys tūkstančių automobilių Vėlinių dieną bus kelyje, nes žmonės lankys giminaičių, pažįstamų, draugų kapus. Kelininkams ypač neramu dėl to, kad vos atėjus permainingam rudeniui ir stojus nepastoviems orams į kelius išvažiuoja daug nepatyrusių vairuotojų, kurie gali sukelti skaudžių eismo įvykių.

Kaip rodo daugelio metų patirtis, kasmet rudenį, ypač tamsiuoju paros laiku, avarijų pagausėja. Daugumai lietuvių yra šventas reikalas aplankyti artimųjų kapus, o į kelią neretai leidžiamasi techniškai nesutvarkytais automobiliais. To pasekmė – kasmet per lapkričio laisvadienius Lietuvoje žūva vidutiniškai po vieną žmogų, dar vidutiniškai du yra sužalojami.

Taupantieji moka gyvybe

Ypač pavojinga, kai stojus permainingiems rudens orams nepatyrę vairuotojai valdo mašinas esant darganai, pliaupiant lietui, dar blogiau – krintant šlabdribai, o kai naktys tampa ilgesnės - sumažėjus matomumui. Jei automobilis rieda nuvažinėtomis padangomis, nesutvarkyta važiuokle, yra sutrikusių kitų mechanizmų – nelaimė aplankys pati.

Pasak valstybės įmonės „Automagistralė“ direktoriaus Vladislovo Molio, dažniausiai dėl eismo įvykių būna kalti patys vairuotojai, jų abejingumas, kuris skambiai dar vadinamas „taupumu“. „Sakoma, kad taupus moka du kartus. Tačiau neturėdamas reikiamų įgūdžių ir išvažiavęs nesaugiu automobiliu į permainingų rudens orų talžomą kelią, per tariamą taupumą gali sumokėti savo ar artimųjų sveikata ir net – gyvybe. Didelė dalis vairuotojų artėjant žiemai specialiai nekeičia gerokai nusidėvėjusių padangų, nes nori jas „pribaigti“. Padangas dažnas baigia keisti gerokai po lapkričio 1-osios. Esą šitaip sutaupys laiko, kol automobilio ratus „apaus“ naujomis padangomis, o kartu ir pinigų. Didžiulė klaida taupyti saugumo sąskaita. O jeigu laisvadieniais staiga iškris sniegas?“ - retoriškai klausė V.Molis. Anot jo, važinėti vasarinėmis, maža to, nudėvėtomis padangomis, prasidedant žiemos sezonui tampa ypač pavojinga.

„Vien 2013-aisiais VĮ ,,Automagistralė“ prižiūrimuose magistraliniuose keliuose A1 Vilnius-Kaunas-Klaipėda ir A2 Vilnius-Panevėžys per devynis mėnesius žuvo 11 žmonių. Dėl devynių iš jų žūties kelininkai apskritai niekuo dėti. 80 proc. visų eismo nelaimių įvyko šviesiu paros metu, esant sausai kelio dangai, dėl pačių vairuotojų neatsargumo, nesilaikant saugaus greičio, dėl automobilio techninio gedimo ar todėl, kad remontuojamoje kelio vietoje mašinos išvažiavo į priešpriešinę dvipusio eismo juostą. Mūsų tikslas - kad prižiūrimuose keliuose A1 Vilnius-Kaunas-Klaipėda ir A2 Vilnius-Panevėžys nežūtų nė vienas žmogus, tačiau jų pačių neatsargumas lemia žuvusiųjų rodiklio padidėjimą“, - aiškino V.Molis.

Nors iki laisvadienių teliko diena, „Automagistralės“ vadovas patarė į kelią susirengusiems vairuotojams net ir per tą trumpą laiką spėti pakeisti savo automobilių padangas.

V.Molis: "Didžiulė klaida taupyti saugumo sąskaita."/Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Išeitis - ir viešasis transportas

„Automagistralės“ direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Rinkevičius atkreipė dėmesį, kad leistis į tolimą kelionę privalu tik techniškai sutvarkytu automobiliu. „Turi nepriekaištingai veikti stabdžiai, amortizatoriai, visi kiti važiuoklės elementai, vairo mechanizmas... Netolygiai stabdantys stabdžiai - tai daug baisiau, nei jie išvis nestabdytų. Stabdant „užmes“ ir nė nepajusi, kaip atsidursi geriausiu atveju šalikelėje, o blogiausiu – apvirtęs griovyje. Panašios nelaimės priežastis gali būti ir prasti amortizatoriai, „iškleręs“ vairas ir t. t.“, - vardijo automagistrales prižiūrinčios įmonės pavaduotojas.

M.Rinkevičius pabrėžė, kad pavojus keliskart padidėja, kai prie vairo sėda nepatyręs vairuotojas. „Jis nebūtinai turi būti jaunas, tarp nepatyrusiųjų pasitaiko ir trisdešimt metų vairuotojo pažymėjimą turinčių žmonių. Tokie sėda prie vairo vos vieną kartą per metus – Visų šventųjų dieną. Artėjant žiemai vairavimo įpročius privalu keisti į žiemiškus, nes tapti avarijos kaltininku daug nereikia. Pasekmės dažnai būna liūdnos, todėl pirmiausia būtina pradėti nuo savęs, automobilio paruošimo, o nepulti ko nors iš karto kaltinti", - kalbėjo M.Rinkevičius.

„Automagistralės“ direktoriaus pavaduotojas pripažino, kad žmonės dažnai stokoja pinigų automobiliui remontuoti, tačiau jie turi suprasti - važinėti techniškai nesutvarkyta mašina yra pavojinga. "Kitu atveju patarčiau apsvarstyti, gal geriau į kelionę leistis autobusu arba traukiniu...“ - pridūrė LŽ pašnekovas.

Parengta bendradarbiaujant su AB „Automagistralė“

Profesionalų patarimai leisiantiesiems į kelią

- Atminkite, kad šlapia kelio danga yra slidi, o slidžiu keliu automobilis važiuoja visiškai kitaip nei vasariškai patogia trasa.

- Pasirinkite saugų greitį. Neprivalote važiuoti maksimaliu leistinu greičiu.

- Nevalia pamiršti, kad rudenį kelyje nuolat tyko pavojų, ypač rytais, po naktinio šaltuko. Tuomet dėl temperatūros skirtumų tiltai ir viadukai būna slidūs, užvažiavus ant jų automobilį gali sumėtyti. Tokioje situacijoje svarbiausia – nesutrikti, nepulti beatodairiškai stabdyti. Tereikia tvirtai laikyti vairą ir nemanevruoti. Įgijus patirties tai tampa refleksu ir atliekama automatiškai, tačiau jauni vairuotojai jo dar neturi, tad geriausia – neskubėti, pasirinkti saugų greitį.

- Rudenį pavojingesnės yra žemesnės, arčiau vandens telkinių, pelkių, upelių esančios kelio vietos. Čia temperatūra paprastai būna vienu ar dviem laipsniais žemesnė, todėl ir plikledžio tikimybė didesnė.

- Žiemą darant posūkį derėtų riedėti gerokai lėčiau nei kitu metų laiku, o jei transporto priemonė ima slysti, būtina nedelsiant sumažinti greitį, tačiau jokiu būdu nevalia pradėti stabdyti, nes automobilis taps nevaldomas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"