TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kelininkai plėtoja partnerystę

2007 02 08 0:00
Sutartį pasirašius. Iš kairės: Lenkijos nacionalinės kelių direkcijos vadovas Zbignevas Kotliarekas, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos generalinis direktorius Virgaudas Puodžiukas, Latvijos automobilių kelių direkcijos Administracinio skyriaus direktorius Olavas Kronlakas ir Estijos automobilių kelių direkcijos generalinis direktorius Richas Sormusas.
Autoriaus nuotrauka

Lietuvos automobilių kelių direkcijoje prie Susisiekimo ministerijos vykusiame Baltijos šalių kelininkų asociacijos ir Lenkijos nacionalinės kelių direkcijos vadovų susitikime aptarta magistralės "Via Baltica" plėtra bei pasirašytas susitarimas

Per susitikimą šalių atstovai pristatė kelių tinklo vystymo ir priežiūros organizavimą bei aptarė "Via Balticos" magistralės plėtrą savo šalyse. "Via Baltica" siekiama nutiesti europinio lygio kelią, kad palengvėtų prekyba ir susisiekimas tarp Suomijos, Estijos, Latvijos, Lietuvos ir Lenkijos, o iš čia - su kitomis Rytų ir Vakarų Europos valstybėmis. Tai strateginės reikšmės projektas, svarbus visoms keturioms valstybėms. Pasak Estijos automobilių kelių direkcijos vadovo Richo Sormuso, šis projektas buvo žymiausias Estijoje. Būtent jam įgyvendinti ir buvo skirtos pirmosios lėšos iš tarptautinių fondų. Anot Sormuso, pagrindinės magistralės "Via Baltica" problemos šiandien - Pernu ir Talino aplinkkelių tiesimas.

Prieš trylika metų

Latvijos automobilių kelių direkcijos Administracinio skyriaus direktorius Olavas Kronlakas prisiminė, kad pirmosios diskusijos apie magistralę pradėtos prieš trylika metų. 2005-2007 metais latviai "Via Balticos" plėtrai skyrė 223 mln. eurų. Latvijos teritorijoje baigta magistralės "Via Baltica" nuo Lietuvos sienos iki Rygos rekonstrukcija, todėl iš esmės pagerėjo susisiekimas su Ryga. Kalbėdamas apie perspektyvas Latvijos kelių direkcijos atstovas pabrėžė, kad magistralės rekonstrukcijos bei plėtros darbai ir toliau vyks intensyviai - bus sprendžiama Rygos aplinkkelio problema ir planuojama rekonstruoti magistralės ruožą ties Estijos pasieniu.

Nutiesti aplinkkeliai

Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinio direktoriaus pavaduotojo Artūro Janušausko teigimu, nuo 1990 iki 2006 metų "Via Balticos" rekonstrukcijai ir plėtrai išleista 160 mln. eurų - apie 12-14 mln. eurų per metus. 2007-2008 metais planuojama skirti 17 mln., o 2009-2013 metais - dar 79 mln. eurų. Smarkiai didėjant eismo srautams buvo nutiesti Panevėžio, Kėdainių, Kauno, Marijampolės, Kalvarijų aplinkkeliai, daug dėmesio skirta aplinkosaugos bei eismo saugą gerinančioms priemonėms diegti. Nemažą postūmį magistralės darbams turėtų suteikti 2007-2013 metais planuojama kelio Kaunas-Marijampolė rekonstrukcija.

Nenutylėjo problemų

Lenkijos nacionalinės kelių direkcijos vadovas Zbignevas Kotliarekas pabrėždamas tolesnės "Via Balticos" plėtros svarbą nenutylėjo ir problemų. Tolesniems magistralės darbams skirta lėšų, bet sulaukta aplinkosaugininkų, žaliųjų judėjimo pasipriešinimo. Vis dėlto darbai Lietuvos link nesustoja.

Baigiantis susitikimui dalyviai pasirašė Susitarimą dėl Baltijos šalių kelininkų asociacijos ir Lenkijos nacionalinės kelių direkcijos bendradarbiavimo. Vieninga susitikimo dalyvių nuomone, tai įgalins dar suaktyvinti keturių šalių kelininkų kontaktus, keistis patirtimi ir idėjomis vystant kelių infrastruktūrą, paspartins magistralės "Via Baltica" plėtrą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"