TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kelininkams darbų nestinga ir šiemet

2007 04 19 0:00
Vasarą neišvengiama remontuoti kelių - dėl šalies klimato sąlygų per neilgą, tačiau tinkamiausią metą dirbti tokius darbus geriausia platinti ir tobulinti asfaltbetonio dangą, remontuoti tiltus ir viadukus.
LŽ archyvo nuotrauka

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos aptarė pagrindinius šių metų kelininkų darbus, perspektyvas, tarptautinius projektus

Pasak Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) prie Susisiekimo ministerijos generalinio direktoriaus Virgaudo Puodžiuko, kasmet didėja ne vien kelių apkrova, bet ir Lietuvos visuomenės, kelių naudotojų poreikiai. Tačiau siekdama taikyti ES standartus valstybinės reikšmės keliuose LAKD, kaip asignavimų valdytoja, turėtų gauti dvigubai daugiau lėšų. Optimizmo nekelia jau vien tas faktas, kad, pavyzdžiui, per 2006 metus valstybinės reikšmės kelių tvarkymo darbų kainos šoktelėjo mažiausiai 11 procentų.

Net iš aukštų tribūnų girdėti nepagrįstų kalbų, jog neverta kišti pinigų į asfaltą. Jei tokios tendencijos vyraus ir ateityje, jei per metus savivaldybėje atsiras vos po vieną kilometrą asfaltuoto kelio, dabartinėmis finansinėmis sąlygomis daugiau kaip 8 tūkst. Lietuvos žvyrkelių galėsime išasfaltuoti tik per 44 metus.

Vasarą neišvengiama remonto

Nors finansinių problemų nestinga, šiemet valstybinės reikšmės keliuose - vėl darbymetis. V.Puodžiukas priminė, kad vasarą neišvengiama tvarkyti kelių. Dėl šalies klimato sąlygų tinkamiausias metas dirbti tokius darbus gana trumpas (gegužės-spalio mėn.). Šiuo laikotarpiu geriausia platinti ir tobulinti asfaltbetonio dangą, remontuoti tiltus ir viadukus. Generalinis direktorius pabrėžė, jog žiniasklaidoje, internete LAKD reguliariai informuoja apie didesnius magistraliniuose ir krašto keliuose vasarą atliekamus darbus ir numatomą jų pabaigą. Šiemet ypač daug dėmesio bus skirta kelio Vilnius-Kaunas dangos remontui. Jį tikimasi baigti iki metų pabaigos.

Per maža apimtis

LAKD generalinio direktoriaus pavaduotojas Petras Tekorius pasakojo, kad IXB transporto koridoriaus kelio Vilnius-Kaunas-Klaipėda atskiruose ruožuose bus stiprinama danga ir kelkraščiai. Kauno-Klaipėdos magistralės 16-oje ruožų, kurių bendras ilgis - 51,16 kilometro, danga bus atnaujinta. Prie Vievio planuojama įrengti triukšmą slopinančią sienelę ir pradėti pėsčiųjų viaduko statybą. Taip pat ketinama pakeisti 8 tiltų ir viadukų paklotus - dangą, deformacines siūles, šalitilčius, turėklus, atitvarus, hidroizoliaciją. 2007 metais žadama rekonstruoti 150 kilometrų valstybinės reikšmės kelių dangos. Vis dėlto tam, kad būtų galima užtikrinti saugų eismą, pritaikyti šalies kelius 11,5 tonos ašies apkrovai, ši apimtis - per maža. Rekonstrukcijos reikia bent 250 kilometrų kelių.

Stiprinama ir platinama danga

Danga kur kas dažniau remontuojama, nes ne visur jai būtina rekonstrukcija. "Kad atnaujintume 1200 kilometrų dangos, reikėtų 200 mln. litų. Tačiau turimų lėšų užteks tik 377 kilometrams", - aiškino P.Tekorius. Jo teigimu, transeuropinio tinklo keliuose (Vilnius-Lyda, Vilnius-Panevėžys, Panevėžys-Šiauliai, Šiauliai-Palanga, Vilnius-Prienai-Marijampolė) toliau atliekami dangos stiprinimo ir platinimo darbai. Kelio Šiauliai-Palanga 110-ajame kilometre numatyta tilto per Miniją rekonstrukcija.

Šiems projektams įgyvendinti planuojama panaudoti beveik 111 mln. litų iš Sanglaudos fondo. 2007 metais Lietuvos finansavimo dalis ES bendrai finansuojamuose investicijų projektuose sudarys 77,643 mln. litų, iš jų 61,893 mln. litų bus skirta finansuojamiems projektams iš Sanglaudos fondo ir 15,75 mln. litų - bendrai finansuojamiems projektams iš Europos rekonstrukcijos ir plėtros fondo (ERPF) lėšų.

Asfaltuos žvyrkelius

2007-aisiais LAKD toliau dirbs trijų projektų, kuriuos finansuoja drauge su ES Sanglaudos fondu, darbus. Šiemet taip pat planuojama pradėti įgyvendinti projektus, priklausančius naujam 2007-2013 metų laikotarpiui. Keturi jų finansuojami Sanglaudos fondo lėšomis. Iš šio fondo gautas lėšas (86,7 mln. litų) ketinama skirti kelio Vilnius-Kaunas-Klaipėda rekonstrukcijai, "Via Balticos", transeuropinio tinklo kelių E262 ir E272 plėtrai. Šiemet numatoma pradėti 3 projektus, kurie, kaip tikimasi, bus bendrai finansuojami iš ERPF. Tai - žvyrkelių asfaltavimo programos, jungčių su tarptautiniais koridoriais plėtros, eismo saugos ir aplinkosaugos priemonių diegimo darbai. 2007 metais, naudojantis Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) bei ERPF lėšas, planuojama išasfaltuoti maždaug 160 kilometrų žvyrkelių. Tam bus skirta apie 97,5 mln. litų KPPP ir apie 83 mln. litų ERPF lėšų. Drauge su Klaipėdos savivaldybe bus tęsiami bendrai ES lėšomis finansuojami šiaurinio kelio į Klaipėdos uostą darbai.

Pagerės eismo sąlygos

Šiemet LAKD, kaip ir ankstesniais metais, pirmenybę teikia saugiam eismui keliuose. Pernai pavyko pasiekti šiek tiek geresnių rezultatų - 2006 metais keliuose žuvo 14 žmonių mažiau negu 2005-aisiais (atitinkamai 759 ir 773), nors vidutinis metinis paros eismo intensyvumas praėjusiais metais magistraliniuose ir krašto keliuose padidėjo 8,15 proc., o krovininio transporto - 15 procento.

Pasak V.Puodžiuko, šiemet įgyvendinami Eismo saugos ir aplinkosaugos priemonių diegimo 2004-2006 metais antrojo paketo darbai. Turėtų pagerėti eismo sąlygos Vilniaus, Alytaus, Kauno, Marijampolės, Utenos, Šiaulių, Klaipėdos ir Telšių regionuose - numatoma nutiesti 57,5 kilometro pėsčiųjų ir dviratininkų takų, rekonstruoti 10,7 kilometro kelio, keturšalę sankryžą kelių Smilgiai-Pakruojis ir Šiauliai-Pakruojis-Pasvalys sankirtoje, kelio Vilnius-Gardinas 53-iajame kilometre žadama įrengti požeminę perėją gyvūnams. Sutarties kaina - daugiau kaip 38 mln. litų. Projektas finansuojamas Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšomis. Darbus numatoma baigti 2007 metų spalio 31-ąją.

Švietimas nenutrūks

V.Puodžiukas patikino, kad švietėjiškos eismo saugumo priemonės bus vykdomos ir šiemet. Paskelbti viešojo pirkimo konkursai vaizdo, radijo klipams pagaminti ir transliuoti, taip pat - saugaus eismo publikacijų šalies dienraščiuose konkursas. Ir šiemet po visą Lietuvą bus vežiojami įrenginiai, imituojantys saugos diržų efektyvumą automobiliui verčiantis. Švietėjiškų eismo saugumo priemonių sąrašą dar papildo ką tik pasirodęs kasmetis spalvotas LAKD biuletenis, kuriame skelbiami naujausi statistiniai duomenys ir diagramos apie šalies valstybinės reikšmės kelių būklę.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"