TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kelio ženklas - spąstai vairuotojų kišenei

2014 04 16 6:00
Kelio naudotojo mokestį reikalaujantį sumokėti ženklą magistralėje A19 gali pastebėti tik labai akylas vairuotojas. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Mikroautobusu ar kitu komerciniu automobiliu važiuodamas atnaujintais vakarinės Vilniaus dalies keliais neretas komercinio transporto vairuotojas patenka į žabangas, galinčias kišenę paploninti net 2600 litų. Žabangos klastingos, nes net akylam vairuotojui sunku ten pastebėti nedidelį ženklą, perspėjantį, jog skriejate mokamu magistraliniu keliu.

„To mažyčio ženklo, kuris pakištas po raudonos spalvos kelio numeriu, tikrai nepastebėjau. Manau, kad bet kuriam Vilnių pirmąkart aplankiusiam žmogui ši užduotis būtų per sunki. Nebent turėdamas sakalo regėjimą tarp daugybės kelio ženklų gali pamatyti tą, kuris reikalauja susimokėti kelio naudotojo mokestį. Už reikalavimo nevykdymą gresia didžiulė bauda“, - pasakojo mažyčiu „Škoda Roomster“ komerciniu furgonu į sostinę užsukęs Tadas (vardas ir pavardė redakcijai žinomi – aut.) iš Dzūkijos.

Kaip teigė vairuotojas, vos pravažiavęs nepastebėtą ženklą jis buvo sustabdytas policininkų. Teisėsaugos darbuotojai, Tado tvirtinimu, jam surašė administracinių teisės pažeidimų protokolą ir skyrė 300 litų baudą už ženklo reikalavimų nesilaikymą. „Grėsė dvigubai didesnė bauda. Kadangi per pastaruosius metus nebuvau padaręs nė vieno pažeidimo, taip pat sutikau baudą sumokėti per 10 darbo dienų, policininkai man ją sumažino“, - prisiminė dzūkas.

Jis piktinosi, kodėl „šitokią milžinišką baudą užtraukiantis ženklas yra taip maskuojamas“. „Gal kam rūpi iš žmonių surinkti kuo daugiau pinigų baudomis ir skelbti: tik pažiūrėkite, kaip gerai dirbame“, - kalbėjo Tadas.

Už kelio ženklo, reikalaujančio įsigyti vadinamąją vinjetę, nepaisymą lengvojo komercinio transporto vairuotojams gresia bauda nuo 600 iki 1400 litų. Autobusų ir sunkvežimių bei jų junginių vairuotojams taikoma bauda svyruoja nuo 1200 iki 2600 litų.

Vinjetę vienai parai galima įsigyti vos už keliasdešimt metrų stovinčioje degalinėje "Alauša"./Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Netikėtumas – už Gariūnų turgavietės

Toks netikėtas ir sunkiai pastebimas ženklas vairuotojų tyko važiuojant vakariniu Vilniaus aplinkkeliu, kirtus Gariūnų turgavietę, pravažiavus greitkelį Vilnius-Kaunas, tiksliau – vos išnirus iš automagistralės viaduko. Reikalaujantis susimokėti kelių naudotojo mokestį kelio ženklas kabo ant balto stulpelio apytikriai metro aukštyje dešinėje kelio pusėje, maždaug už 50 metrų nuo viaduko. Ženklas yra baltos ir juodos spalvos, jo ilgis vargiai siekia pusmetrį, o aukštis – apie 20 centimetrų. Ženklą smarkiai gožia viršuje kabantis ryškiai raudonos spalvos kelio A19 numeris. Net ir gerai pažįstančiam Vilnių, tačiau nežinančiam ženklo buvimo vietos vairuotojui labai sunku jį pastebėti. Ypač jei važiuoja leistinu šioje vietoje greičiu, o ne slenka.

Netgi iš anksto žinodamas informaciją dienraščio LŽ žurnalistas lėtai suko aplink tą vietą kokius tris ratus, bet nepažindamas ženklo vis tiek jo nepastebėjo. Ženklą pavyko aptikti tik nurodytoje vietoje pasivaikščiojus pėsčiomis. Tad važiuojančių pro šalį komercinių automobilių vairuotojų, kurie apie ženklo egzistavimą nieko nenutuokia, neretai laukia staigmena ir... bauda.

Rinkliava atperka investicijas

Dainius Miškinis, Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) direktoriaus pavaduotojas, dienraščiui LŽ atsiųstame atsakyme tvirtino, kad vakarine Vilniaus dalimi pro Gariūnų turgavietę važiuojantys vairuotojai, įvažiavę į A19 kelią, iš tiesų gali manyti, kad ir toliau skrieja miesto kelių tarnybų žinioje esančiu keliu. Iš tikrųjų - tai magistralinis kelias, kurį prižiūri ne specialus sostinės savivaldybės skyrius, o viena valstybės įmonių „Vilniaus regiono keliai“.

„Lietuvoje ir kitose Europos Sąjungos narėse bei užsienio valstybėse registruotų transporto priemonių savininkai ar valdytojai naudotojo mokestį moka (turi įsigyti vinjetę) už važiavimą magistraliniais keliais ne miesto teritorijoje. Kelias A19 Vilniaus pietinis aplinkkelis (jo ilgis - 7,9 km) yra valstybinės reikšmės magistralinis kelias. Žinoma, galima diskutuoti, ar šio kelio apmokestinimas yra klaida, ar ne. Visi kelių naudotojai nori, kad kelių infrastruktūra būtų puiki, o kelių priežiūra – nepriekaištinga. Tačiau daugelis vairuotojų mano, kad tai valstybės reikalas ir ji turi skirti reikiamą lėšų kiekį kelių priežiūrai ir plėtrai“, - situaciją komentavo D.Miškinis.

Jis priminė, kad į valstybės biudžetą įplaukos surenkamos būtent iš mokesčių. „Į Lietuvos biudžetą transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojo mokesčio (už vinjetes) 2012 metais buvo surinkta 128,4 mln. litų, 2013 metais - 142 mln. litų, 2014 metais per I ketvirtį – 31,6 mln. litų“, - skaičiavo LAKD atstovas.

Dar konkretesnis buvo Valstybinės kelių transporto inspekcijos (VKTI) viršininko pavaduotojas Romanas Vilčinskas. „Inspekcija negali komentuoti, kokiais sumetimais magistralinis kelias buvo įtrauktas į aplinkkelį, bet tai, kad jis yra įtrauktas, manau, logiška. Ir logiška, kad važiuojant juo reikia mokėti. Darau prielaidą ne kaip valstybės tarnautojas, o kaip žmogus. Nežinau, kokiais motyvais vadovaujantis buvo nuspręsta rinkti čia naudotojo mokestį. Gal dėl to, kad kelio atnaujinimas kainavo labai brangiai, o vėliau jį dar reikės remontuoti, prižiūrėti“, - svarstė VKTI atstovas.

R.Vilčinskas: "Inspekcija negali pakomentuoti, kokiais sumetimais buvo įtrauktas magistralinis kelias į aplinkkelį, bet pats faktas, kad jis yra įtrauktas, manau, yra logiškas."/LŽ archyvo nuotrauka

Žada palengvinti vairuotojų dalią

Dienraščio LŽ kalbinti sunkvežimių vairuotojai teigė, kad žinant, kur tas kelio ženklas stovi, išvengti baudų nesunku. Esą iškart už ženklo yra degalinė „Alauša“, kurioje parduodamos vinjetės. Jų kaina vienai parai, nelygu komercinio transporto rūšis, svyruoja nuo 29 iki 37 litų. „Žinoma, pirkti vinjetę, kad galėtum vieną vienintelį sykį kirsti nė 8 kilometrų nesiekiantį magistralinio kelio ruožą, neapsimoka. Tada geriau apskritai jį apvažiuoti aplinkiniais keliais“, - kalbėjo dienraščiui LŽ degalinėje „Alauša“ sutiktas Sergejumi prisistatęs sunkvežimio vairuotojas.

Tiesa, dauguma komercinio transporto, ypač – sunkiojo, vairuotojų turi daug ilgiau - mėnesį ar metus – galiojančią vinjetę, todėl jiems, įvažiavusiems į šį kelią, baudos negresia.

„Baigus tiesti aplinkkelį ir leidus juo važiuoti transporto priemonėms, Vyriausybės nutarimu buvo patvirtinta nuostata dėl transporto priemonių naudotojo mokesčio mokėjimo važiuojant A19 keliu. Artimiausiu metu bus peržiūrimas Lietuvoje apmokestinamų kelių sąrašas, kuriame dabar yra ir Vilniaus pietinis aplinkkelis“, - tvirtino LAKD direktoriaus pavaduotojas D.Miškinis.

Bet tai gali įvykti dar negreitai. O kol kas, D.Miškinio teigimu, direkcija kreipėsi į valstybės įmonę „Vilniaus regiono keliai“, kuri prižiūri ir eksploatuoja šį kelią, „dėl geresnės ženklo pastatymo vietos ir jo matomumo padidinimo“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"