TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kelionė traukiniu į Vakarus - tik svajonė

2014 02 27 6:00
Dėl „Rail Balticos“ rekonstrukcijos traukiniais pasiekti kaimynės Lenkijos neįmanoma. Rasos Čepienės nuotrauka

Sumaniusieji šiemet į Europos šalis iš Lietuvos nuvykti geležinkeliais turės nusivilti - traukiniai iki Lenkijos sienos nevažiuoja, nes tiesiama transeuropinė vėžė. Ištroškusieji kelionių geriausiu atveju turės palūkėti metus arba rinktis kitą transporto rūšį.

Vilnietis Vytautas, ne kartą keliavęs po Vakarų Europą traukiniais, buvo nusprendęs šią tradiciją tęsti ir šiemet. Jis ir maršrutą jau buvo išsirinkęs - iš Lietuvos sostinės ketino nukakti į Lenkijos miestą Krokuvą. Vyras susiplanavo, kur, kada ir į kokius traukinius turės persėsti, kad pakeliui niekur nereikėtų ieškotis nakvynės. Tačiau kai sumanė iš anksto įsigyti bilietą kelionei iš Vilniaus į Šeštokus, Vytautas buvo nemaloniai nustebintas - toks traukinys jau nuo praėjusių metų rudens nevažiuoja. Nėra ir įprasto traukinio iš Šeštokų į Varšuvą.

„Man tai buvo netikėta. Girdėjau, kad yra rekonstruojamas geležinkelio ruožas tarp Kauno ir Šeštokų. Tačiau tikrai nemaniau, kad dėl to gali būti visiškai nutrauktas keleivinių traukinių eismas į Marijampolę ir Šeštokus“, - LŽ pasakojo vilnietis.

Darbus baigs dar negreitai

AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovas spaudai Vidmantas Gudas LŽ paaiškino, kad iš tiesų, kol vyksta „Rail Balticos“ rekonstrukcija, keleivinių traukinių eismas į Marijampolę ir Šeštokus yra nutrauktas. Apie 1,3 mlrd. litų vertės 120 kilometrų ilgio transeuropinė vėžė nuo Lenkijos sienos iki Kauno turėtų būti baigta tiesti 2015-ųjų antrąjį pusmetį. Ja traukiniai galės važiuoti 160 kilometrų per valandą greičiu.

„Nenutraukus keleivinių traukinių eismo, buvo neįmanoma rekonstruoti geležinkelio“, - pažymėjo V.Gudas. Mat tarp Kazlų Rūdos ir Šeštokų nutiesti tik vieni geležinkelio bėgiai, tad sustabdyti traukinių eismą buvo būtina. Be to, reikia sustiprinti geležinkelio sankasą, atlikti kitus darbus, kurie ateityje turės įtakos eismo saugumui.

Lietuvai nutraukus traukinių eismą iki Šeštokų, į miestelį nebeatvažiuoja ir traukiniai iš Lenkijos. Todėl norintieji keliauti per šią šalį turi rinktis kitus būdus - važiuoti autobusais, automobiliais arba skristi lėktuvais.

Autobusų nesirinko

Marijampolės autobusų parko direktorius Algimantas Štaras LŽ tikino, kad per Marijampolę važiuoja daugelis tarptautiniais maršrutais į Vakarų Europą vykstančių autobusų. Jie būdavo pilni iki uždarant geležinkelio ruožą Kazlų Rūda-Šeštokai, pilni ir dabar.

Keleivių vežimo tarptautiniais maršrutais bendrovės „Ecolines“ logistikos vadovo Lietuvoje Olego Vilučio teigimu, kalbėti, kad nutrūkus susisiekimui su Lenkija traukiniais daugiau keleivių pasirinko autobusus, būtų pernelyg drąsu. „Keleivių padaugėjo gal 1 procentu. Kelionės traukiniais į Lenkiją ir kitas valstybes nebuvo labai populiarios. Jos trukdavo ilgai, todėl ir žmonių, važinėjančių tarptautiniu traukiniu, kiek žinau, nebuvo daug. Nebent kas į Suvalkų parduotuves keliaudavo apsipirkti“, - sakė O.Vilutis.

Anot Marijampolės autobusų parko direktoriaus A.Štaro, tai, kad buvo nutrauktas susisiekimas keleiviniais traukiniais, labiausiai pajuto tarpmiestinio keleivių vežimo bendrovės. Jos net buvo priverstos kai kuriais maršrutais paleisti daugiau autobusų arba atidaryti naujus maršrutus.

Taps patrauklesnis

AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovas spaudai V.Gudas LŽ tikino, kad rekonstravus geležinkelio ruožą iki Kauno susisiekimas su Lenkija tikrai pagerės - traukiniai važiuos greičiau, o Šeštokuose nebereikės persėsti iš vieno traukinio į kitą. „Yra sudarytos Lietuvos ir Lenkijos geležinkelių bendrovių darbo grupės, jos tariasi, koks ateityje bus susisiekimais traukiniais tarp abiejų šalių, derasi dėl galimų maršrutų“, - pasakojo jis. V.Gudas teigė, kad apie šių derybų rezultatus kalbėti kol kas labai anksti. Tačiau jis pabrėžė, kad kelionė traukiniu į Lenkiją tikrai taps kur kas patrauklesnė, nei buvo iki šiol.

Lenkija geležinkelio iki Lietuvos kol kas neplanuoja rekonstruoti. Praėjusią savaitę Susisiekimo ministerija iš Lenkijos infrastruktūros ministerijos sulaukė pranešimo, kad lenkai 2014-2020 metais žada rekonstruoti geležinkelį tik nuo Balstogės iki Varšuvos, o ruožo nuo Lietuvos sienos iki Balstogės rekonstrukcija bus vykdoma "vėlesnėje Europos Sąjungos finansinėje perspektyvoje".

Po rekonstrukcijos bus pasiektas 120 kilometrų per valandą greitis. Dabar ruože nuo Lietuvos sienos iki Suvalkų vidutinis traukinio greitis tegali siekti vos 40-60 kilometrų per valandą, nes kelias yra labai seniai tiestas ir vingiuotas. „Tikimės, kai bus baigta geležinkelio iki Kauno rekonstrukcija į europinę vėžę, susigriebs ir Lenkija“, - vylėsi V.Gudas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"