TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kelionėje į kalnus - ir slidės, ir grandinės

2014 01 14 6:00
Efektyviausiai su keliu sukimba kryžmo tipo grandinės. LŽ archyvo nuotrauka

Daugybė žmonių leidžia sau pailsėti ne tik vasarą, bet ir žiemą – keliauja slidinėti ar snieglente čiaužyti. Jeigu kalnų kurortą nusprendžiate pasiekti ne lėktuvu ar vietoje nuomota mašina, o nuosavu automobiliu, būtina tinkamai pasirengti kelionei.

Vienas pirmutinių rūpesčių – ar būtina kalnuose naudoti sniego grandines?

Vienareikšmio atsakymo pateikti negalime, nes grandinių naudojimas priklauso nuo kurorto, į kurį vykstate. Kai kuriose kalnuotose Europos vietovėse, serpantinuose ir smarkiai užsnigtose kalnų perėjose naudoti grandines yra privaloma. Kitaip atidesnis policininkas atostogų pradžioje gali jums įteikti baudos kvitą.

Tiesa, išpopuliarėjus žieminėms padangoms, sniego grandinės privalomos vis rečiau. Iš tiesų daugeliu atvejų pakanka šio tipo padangų sukibimo ir traukos savybių. Be to, įspėjamasis kelio ženklas, kad kai kuriuose kelio ruožuose būtina naudoti sniego grandines, leidžia išimtis automobiliams su žieminėmis padangomis.

„Lietuvoje šių grandinių žiemą nelabai kur pritaikysi, tad absoliuti dauguma jas įsigyja keliaudami į kalnus. Tie, kas važiuoja kasmet ar net dažniau, sniego grandines perka, nes tai pigiau, nei nuvykus į kurortą nuomotis. Grandinės yra skirtos važiuojant sniegu arba ledu, o asfaltu važiuojant jos draudžiamos. Žinoma, jei važiuosite tik trumpą properšą asfaltu, problemų nekils. Tačiau geriau jas užsidėti tik ten, kur būtina, o pravažiavus snieguotą atkarpą nuimti“, - aiškino sniego grandinėmis ir sniego kojinėmis prekiaujančios bendrovės produktų vadovas Vaidas Verikas.

Kryžmos - efektyviausios

Pirkdami grandines įsitikinkite, ar jos tinka jūsų automobiliui ir ar atitinka padangų matmenis. Priešingu atveju grandinės gali pakenkti padangoms ir negelbėti. Geriausia rinktis grandines, kurios sąlyčio su keliu srityje turi daugiau grandžių - tai kryžmo tipo grandinės, ant padangos einančios bent dvylika juostų. Sudarytos iš kelių grandžių, susikertančių ant protektoriaus, šios grandinės suteikia puikų sukibimą. Jos efektyvios ir įsibėgėjant, ir stabdant. Sniego grandinės neturi didelės įtakos važiavimo komfortui.

Kiek prasčiau su snieguota ar ledu padengta kelio danga sukimba kopėčių tipo grandinės. Beje, važiuojant su grandinėmis negalima viršyti 50 km/h greičio.

Nuo kainos taip pat priklauso grandinių tvirtinimo patogumas. Greitai uždedamos grandinės turi adapterį. Jis įtaiso grandines į vietą, kai automobilis pradeda važiuoti. Kokybiškas grandines galima užmauti per pusę minutės, o su pigesnėmis ilgiau vargsite. Pačios pigiausios, nuvažiavus kelis kilometrus, gali atsipalaiduoti, tad jas vėl teks įtempti iš naujo.

Tuo tarpu sniego kojinės, pasak V.Veriko, yra naujas produktas rinkoje, pigesnis, išskyrus pigiausias grandines. Jų kaina - apie 250 litų. Nuo praėjusių metų žiemos sezono Italijos Alpių kurortuose jos yra prilyginamos sniego grandinėms. Tuo tarpu populiariausių vokiškų sniego grandinių kaina prasideda nuo kelių šimtų litų už porą, bet gali siekti ir kelis tūkstančius litų.

Dedamos ant varančiųjų ratų

Ką būtina žinoti, prie rato pritaisant grandines? Grandinės visuomet dedamos ant varančiųjų ratų, t. y. priekinių, traukiančiųjų. Automobiliuose, kurių užpakaliniai varomieji ratai (BMW, „Mercedes“,„Porsche“, „Ferrari“ ir kt.), arba visureigiuose jas reikėtų montuoti ant visų keturių ratų, siekiant neprarasti priekinio tilto sukibimo.

Įsigiję grandines pirmiausia pabandykite jas uždėti ir nuimti. Laikykite jas bagažinėje lengvai pasiekiamoje vietoje, taip pat nepamirškite šalia pasidėti pirštinių poros ir žibintuvėlio, jeiu grandines kertant užsnigtą ruožą prie ratų tektų taisyti naktį.

Norėdami uždėti grandines pasirinkite plokščią kelio vietą, ne įkalnę ir ne nuokalnę. Nepamirškite įjungti rankinio stabdžio, o montuodami įsitikinkite, ar labiausiai sukimbanti grandinių pusė atsukta į žemę. Nepamirškite išjungti slydimo kontrolės sistemos, jeigu ji yra jūsų automobilyje.

Už registratorius – kosminė bauda

Dažni keliautojai į slidinėjimo trasas savo automobilius taip pat aprūpina kita papildoma ekipuote - itin praktiškas daiktas yra prie stogo tvirtinama aerodinaminė bagažinė, į kurią galima susikrauti visą slidinėjimo inventorių. Trasose, kuriomis važiuojate pirmąkart, nepakeičiamas pagalbininkas – GPS sistema, žinoma, su naujais, o ne prieškario laikų žemėlapiais. Juk nesmagu, kai pasenę GPS žemėlapiai paklaidina arba priverčia valandą ieškoti neegzistuojančių kelių.

Taip pat kelionių ekspertai pataria įsigyti kokybiško, stiklo neterliojančio žieminio langų ploviklio. Be to, prieš kelionę pasidomėkite automobilio apavo rekomendacijomis bei apribojimais ir Kelių eismo taisyklėmis šalyse, per kurias važiuosite. Juk nenudžiugtumėte, jeigu austrų policininkas už naudojamą videoregistratorių išrašytų 10 tūkst. eurų baudą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"