TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kelionės autobusais ir traukiniais pigesnės

2013 01 08 9:03
Karolinos Drulytės nuotrauka/Per šventes traukiniai ir autobusai buvo sausakimši - daugumą keleivių sudarė namo vykstantys studentai.

Per šventes tarpmiestiniai autobusai ir traukiniai buvo pilni keleivių. Kasmetinis pošventinis atoslūgis šįmet gali būti gerokai mažesnis - taikant lengvatinį pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą atpigo kelionės.

Nuo sausio įsigaliojo lengvatinis 9 proc. PVM keleivių ir bagažo vežimo paslaugoms, todėl dauguma vežėjų ryžosi sumažinti bilietų kainas. Tiesa, geras naujienas kiek aptemdė padidintas dyzelino akcizas, dėl kurio litras šių degalų gali pabrangti apie 10-12 centų, taigi keleiviai pajus ne visą PVM sumažėjimą.

Vis dėlto vežėjai tikisi pigesnėmis kelionėmis pritraukti degalų brangimo išvargintus automobilių vairuotojus ir išlaikyti prieš šventes padidėjusius keleivių srautus.

Bilietų daugiau nei vietų

Pelningas laikotarpis keleivių vežėjams prasidėjo dar prieš šv. Kalėdas. Populiariausiais maršrutais vykstantys autobusai ir traukiniai buvo beveik visiškai užpildyti, daugiau keleivių važiavo ir kitais maršrutais.

Pasak bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" Keleivių vežimo direkcijos vadovo Raimondo Burkovskio, gruodžio 21 dieną, penktadienį, iš Vilniaus į Klaipėdą išvyko didžiausias galimas keleivinio traukinio sąstatas. Buvo sukabinta net 14 vagonų, kuriais važiavo 876 keleiviai, nors įprastai penktadieniais šia kryptimi pakanka 10 vagonų sąstato.

Į kai kuriuos reiso Vilnius-Kaunas traukinius taip pat buvo parduota daugiau bilietų, nei yra sėdimų vietų. "Šventiniu laikotarpiu daugiausia keliauja studentai. Iš Vilniaus Klaipėdos kryptimi vykstantis traukinys jiems aktualiausias. Kitomis kryptimis važiuoja nemažai dirbančių žmonių", - tvirtino pašnekovas.

Pilni autobusai

Daugiau keleivių šventiniu laikotarpiu sulaukė ir vežėjai autobusais. "Kautros" generalinis direktorius Linas Skardžiukas pažymėjo, kad šįmet nekilo vienos ar dviejų dienų piko, kai žmonės masiškai užplūsta stotis, bet daugiau nei savaitę autobusai buvo beveik visiškai užpildyti.

"Šįmet turėjome daug šventinių dienų, todėl keleivių srautas labiau pasiskirstė. Pats didžiausias apkrovimas buvo, kaip įprasta, penktadieniais ir sekmadieniais, bet daug kas važiavo ir šventės dieną", - sakė jis.

Bendrovės "Toks" direktorius Arūnas Indrašius taip pat patvirtino, kad autobusai švenčių laikotarpiu buvo pilnesni, tačiau, jo manymu, keleivių skaičių kiek sumažino prasti orai. Gruodžio pabaigoje spustelėjo šaltukas, gausiai snigo ir pustė, taigi kai kas nusprendė išvykas atidėti ir nekelti kojos iš namų. "Kalėdiniu laikotarpiu buvo blogos oro sąlygos, privertė sniego ir dėl to daug kas galbūt atsisakė kelionių", - aiškino pašnekovas.

Pasak jo, orai, kaip ir ligų epidemijos, turi didelę įtaką keleivių srautams, todėl nors ir buvo jaučiamas aktyvesnis judėjimas, tikėtasi dar didesnio.

Prieš šventes ir po jų įmonės autobusai į reisus vykdavo užpildę maždaug du trečdalius vietų, o kai kurie buvo ir pilnutėliai, nors įprastomis dienomis būna užpildyta vidutiniškai apie pusę vietų. "Kartais būna, kad išvažiuojame ir su vienu keleiviu. Reguliariais maršrutais privalome važiuoti pagal nustatytą grafiką, kad ir kiek keleivių būtų", - tvirtino A.Indrašius ir vylėsi, kad šįmet atpigus autobusų bilietams daugiau žmonių apsispręs keliauti viešuoju transportu.

Nuolaidos dalybos

Dėl sumažinto PVM dauguma keleivių vežimo įmonių autobusų bilietus atpigino nieko nelaukdamos, nuo sausio 1 dienos. Tačiau ne visos įmonės kainas keitė vienodai - jų pokyčiai svyruoja: vienos taikė simbolines nuolaidas, kitos mažino tiek, kiek sumažėjo PVM  mokesčio tarifas.

A.Indrašius pripažino, kad jų bilietai tiek neatpigo. "Įvertinome išlaidas degalams - jie sudaro apie 40 proc. veiklos sąnaudų, todėl litro dyzelino pabrangimą 10-12 centų mes labai jaučiame", - dėstė įmonės direktorius.

Bendrovės "Toks" vykdomais reisais bilietų kainos sumažėjo apie 8 proc. - kelionė iš Vilniaus į Kauną atpigo maždaug 2 litais, į Panevėžį - 3 litais, o į Klaipėdą - maždaug 4 litais. A.Indrašius taip pat žadėjo, kad dalis papildomai gautų pajamų bus investuojama į technikos atnaujinimą.

"Prieš ketverius metus, kai buvo nuspręsta padidinti PVM iki 21 proc., visos įmonės patyrė šoką. Dar tada prašėme nustatyti 9 proc. tarifą, koks yra kaimynų šalyse, bet mūsų nepaklausė. Turėjome kelti kainas, mažiau investuoti į techniką", - prisiminė pašnekovas ir išreiškė viltį, kad autobusus šįmet rinksis daugiau keleivių.

Drąsiau renkasi traukinius

Kelionės geležinkeliu atpigo tik keliais procentais. Iš Vilniaus į Klaipėdą bilieto kaina sumažinta 1,3 lito, iš Kauno į Marijampolę - 80 centų, o iš Vilniaus į Kauną - vos 30 centų. Tačiau R.Burkovskis atskleidė, kad dėl investicijų keliauti netrukus bus gerokai patogiau. Bendrovė jau baigia diegti bilietų pardavimo internetu sistemą, be to, metų pabaigoje į Lietuvą turėtų būti atgabenti du elektriniai bei du dyzeliniai keleiviniai traukiniai.

"Tai didelio proveržio ir pokyčių metas. Jau dvejus metus iš eilės keleivių srautas auga. Vis daugiau žmonių pabando keliauti geležinkeliu, pamato, kad traukiniai patogūs, ir pasitiki mumis", - sakė pašnekovas.

Degalų kaina - ne argumentas

Tuo metu L.Skardžiukas tikino, kad "Kautra" visą PVM sumažėjimą perkėlė į bilietų kainas. "Tai nėra nuolaida verslui, ji skirta vartotojams. Kiek sumažėjo PVM, tokia suma sumažinome ir kainas", - tvirtino jis. Pašnekovas patikslino: nors mokesčio tarifas mažėjo 12 proc., bilietai atpigo apie 10 proc., mat mokestis yra tik kainos dalis.

Nuo metų pradžios padidinto dyzelino akcizo tarifo L.Skardžiukas nesureikšmino, nors dėl to litro degalų kaina išaugo. Praėjusiais metais vien dėl pasaulinių naftos kainų dyzelino kaina svyravo apie 30-35 centus, todėl pokytis dėl akcizo esą neturės didelės įtakos bendroms išlaidoms. "Dėl naftos pokyčių degalų kaina svyruoja dar labiau, taigi tai nėra pagrindas branginti bilietus. Sumažintas PVM tarifas nėra nuolaida verslui, tai nuolaida vartotojams", - aiškino jis.

Kelionė tapo prabanga

Diskusijos dėl būtinybės mažinti PMV tarifą keleivių vežimui virė nuo tada, kai Seimo sprendimu nuo 2009 metų sausio 1 dienos jis padidintas nuo 5 iki 19 proc., o vėliau - iki 21 procento. Bilietų kainos bemat šoktelėjo. Be to, per ketverius metus dyzelinas pabrango maždaug trečdaliu - nuo 3,17 iki 4,60 lito už litrą. Kelionės autobusais bei traukiniais tapo prabanga. Praėjusią vasarą paskelbti skaičiavimai rodė, kad taikant lengvatinį mokesčio tarifą per metus šalies biudžetas prarastų 68 mln. litų. Tačiau Seimas sumažino PVM tarifą iki artimo taikomiems kitose šalyse.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"