TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kelionės traukiniais po Europą prasideda užsienyje

2013 04 17 6:00
Po Vakarų Europą geležinkeliais keliaujantys lietuviai išvyką paprastai pradeda lėktuvais arba autobusais. / Reuters/Scanpix nuotrauka

Leistis į kelionę po Vakarų Europos miestus ir miestelius labai patogu traukiniais, bet taip praleisti atostogas sumanę lietuviai paprastai išvyką pradeda ne geležinkeliu, o lėktuvu arba autobusu ir į traukinį sėda tik nuvykę į Vokietiją, Prancūziją ar Lenkiją.

Vokietijos turizmo srities atstovai pastebi, kad lietuvių šioje šalyje apsilanko vis daugiau. "Visit Berlin" informacijos centro duomenimis, vien Vokietijos sostinėje pernai su nakvyne apsilankė apie 10 tūkst. lietuvių - 23,6 proc. daugiau nei 2011 metais, o nenakvojusiųjų viešbutyje greičiausiai buvo dar daugiau. Tačiau centro atstovė Katharina Dreger patvirtino, kad akivaizdi dauguma turistų atvyksta lėktuvais arba automobiliais, kai kas dar atvažiuoja autobusu, bet važiuojančiųjų traukiniais nuo pat Lietuvos beveik nėra.

Laukia atvykstančiųjų lėktuvais

Vokietijos geležinkelių "DB Bahn" Tarptautinio pardavimo skyriaus vadovė Yasmin Rathor-Tcholakov taip pat teigė pastebėjusi, kad traukiniais po Vokietiją lietuviai keliauja tik atvykę į šalį kitomis transporto priemonėmis. "Suprantame, kad iš Lietuvos nėra patogu atvykti traukiniais, bet lietuvių mūsų traukiniuose pastebimai daugėja", - sakė ji LŽ. Pašnekovė neslėpė, kad "DB Bahn" stengiasi mūsų tautiečius pritraukti oro uostuose arba dar neišvykusius iš Lietuvos, tačiau ir kelionių agentūrose parduodami bilietai dažniausiai skirti turistams, atvykstantiems lėktuvais. Jiems Vokietijos geležinkelių bendrovė siūlo ir specialius bilietus, kuriuos galima panaudoti kelionei pasirinkta kryptimi, bet nenustatytu laiku. Taip bilietas nenustoja galioti, net jei lėktuvas vėluoja ir žmogus nespėja į numatytą traukinį.

Ilgiau pakeliauti po Europą išsiruošę lietuviai paprastai įsigyja nuolatinį traukinio bilietą "Interrail Pass", galiojantį nuo 10 dienų iki mėnesio, kuriuo galima keliauti neribotą atstumą per vieną arba keletą šalių. Toks biletas galioja 30 valstybių - Vakarų Europoje, Skandinavijoje, Balkanų šalyse ir Turkijoje. Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje "Interrail Pass" negalioja.

Iki Varšuvos - 10 valandų

Šių bilietų pardavėjui "Rail Europe" atstovaujančios kelionių agentūros "Zigzag Travel" rinkodaros vadovė Daiva Bartusevičiūtė patvirtino, kad "Interrail Pass" traukinių bilietais keliautojai domisi gana aktyviai. Pasak jos, dažniausiai keliones traukiniais renkasi jaunuoliai iki 26 metų, nes jiems taikomos gana nemažos nuolaidos - bilietai kainuoja maždaug trečdaliu mažiau nei vyresniems asmenims. Pašnekovė užsiminė, kad keliones traukiniais žmonės paprastai derina su skrydžiais. "Turime pigių skrydžių į Italiją, Prancūziją, kitus Europos miestus, bet kiek galima į tą pačią vietą važiuoti - kartą buvę Paryžiuje žmonės traukiniu gali nuvažiuoti į Luaros slėnį, Sen Mišelio vienuolyną ir plačiau apžiūrėti šalį", - aiškino D.Bartusevičiūtė. Ji neslėpė, kad kelionę į Vakarų Europą pradėti traukiniais iš Vilniaus ar Kauno ryžtasi tik entuziastai. Nusprendusiems važiuoti vien tik traukiniais tenka persėsti du kartus - pirmiausia Kaune, o dėl skirtingo pločio geležinkelio vėžės Lietuvoje ir Lenkijoje dar vienas persėdimas laukia Šeštokuose, taigi kelionė iš Vilniaus iki Varšuvos trunka daugiau nei 10 valandų. Norėdami išvengti gaišaties, lietuviai paprastai perka pigių oro linijų bilietus arba važiuoja iki Varšuvos autobusu ir tik tada sėda į traukinį. Toks pasirinkimas paprastai net nėra brangesnis, nes traukinio bilietas iš Vilniaus į Lenkijos sostinę kainuoja 87-120 litų, o skrydžių ir autobuso bilietų galima rasti už dar mažesnę kainą. Bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" atstovas Vidmantas Gudas užtikrino, kad netrukus ir mūsų šalies traukiniai bus prijungti prie bendros bilietų sistemos "Interrail". Tačiau dėl greitesnės kelionės į Vakarus jis daug vilčių nesuteikė. "Kol kas pokyčių nėra, tikimės, kad jie ateis kartu su "Rail Baltica" geležinkeliu", - neslėpė pašnekovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"