TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kelių būklė - pagal valdžios dūdelę

2011 10 19 13:55

Saulėtas ruduo sukuria iliuziją, kad šilti orai vis dar tęsis, tačiau iš tiesų bet kurią naktį jau gali pašalti ar net pasnigti. Kelininkai tikina, jog šįmet žiema jų neužklups netikėtai, bet jiems sutrukdyti gali painūs biurokratiniai koridoriai.

Staiga pašalus ar pasnigus labai svarbu, kad gatvės kuo skubiau būtų pabarstytos. Kol vairuotojai dar nepripratę prie žiemiškų eismo sąlygų ir nesitiki, kad bet kurį ankstyvą rytą jau gali pasirodyti pirmieji plikledžio plotai, žaibiška kelininkų reakcija gali padėti išvengti eismo spūsčių, techninių avarijų ar net skaudžių nelaimių.

Darbo diena prasidės leidimu

Visų LŽ kalbintų didmiesčių atsakingų institucijų atstovai patikino, kad šįmet kelininkai pakankamai apsirūpinę transporto priemonėmis ir druskos mišiniu. Anot jų, šią žiemą nebepasikartos pernykštis scenarijus, kai gausiai pasnigus ėmė trūkti druskos, o sniego valytuvai nebespėjo nuo gatvių šalinti didžiulių pusnių.

Miestai jau pasiruošę žiemiškiems orams, bet ne visur gatves iš ledo gniaužtų vaduojančioms įmonėms palikta laisvė greitai reaguoti. Griežta kontrolė suprantama - taip įsitikinama, ar visi miesto pinigai panaudojami efektyviai. Bet, kita vertus, savivaldybių noras kontroliuoti gatves prižiūrinčias bendroves gali atsisukti prieš vairuotojus.

Akyliausiai kelininkus stebėti ruošiasi Kauno savivaldybė. Miesto gatvėmis žiemą (valymu ir barstymu) rūpinasi konkursą laimėjusi bendrovė "Kauno švara" ir jos subrangovai, bet realiai kelių būklė priklauso nuo savivaldybės žodžio. "Kauno švaros" Miesto valymo skyriaus vadovas Vytas Bancevičius LŽ aiškino, kad kelių barstytuvai neturi teisės nė pajudėti iš vietos be savivaldybės leidimo. Nors savivaldybė pasirašiusi sutartį su miesto gatves prižiūrinčia bendrove ir dar dviem sniegą valančiomis įmonėmis, ne jos sprendžia, kada metas gatves valyti ar barstyti. Leidimą pradėti dirbti duoda miesto valdžia ir jis reikalingas ne tik pirmajam sezono reisui, bet ir visiems kitiems. "Jei pradėjo snigti, savivaldybė turi duoti mums nurodymą. Kaip sakoma, kas moka, tas ir muziką užsako, o moka savivaldybė. Jei išvažiuotume kada norėtume, gali būti, kad mums už paslaugas nesumokėtų", - dėstė pašnekovas.

Taisyklių nepakanka

Nesvarbu netgi tai, kad gatvių priežiūros tvarka detaliai aprašyta taisyklėse. Jose nurodyta, kada reikėtų gatves valyti, o kada barstyti, koks sniego storis turėtų būti nuklojęs miestą. "Taisykles žinome, bet startą vis tiek duoda savivaldybė", - užtikrino V.Bancevičius.

Kelininkų kontrolės egzistavimą patvirtino ir Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis. "Jų pareiga stebėti gatvių būklę ir informuoti mus apie būtinybę jas barstyti ar valyti. Jei pritarimą gauna, važiuoja dirbti", - teigė pašnekovas.

Miesto valdžios leidimą dirbti kelininkams reikia gauti visada. Nusistebėjus, kad sninga ir naktį bei savaitgaliais, kai savivaldybės klerkai ilsisi, V.Bancevičius nutęsė: "Cirkų būna visokių."

Dėl didelio biurokratinių grandžių skaičiaus gali visko nutikti, bet, pasak jo, paprastai darbuotojai suvaldo situaciją. Tiesiog darbo dienos pabaigoje pagal orų prognozę sprendžiama, ar naktį kelininkams teks budėti, ar ne.

Savivaldybės atstovas A.Pakalniškis patikslino, kad nuo praėjusių metų sutartyje numatyta galimybė bendrovei ir pačiai priimti sprendimą išvažiuoti į gatves, bet taip galima pasielgti tik esant nenumatytai situacijai ir kai neįmanoma pasitarti su savivaldybės darbuotojais. "Tada jie privalo informuoti, ką padarė, o savivaldybė patikrina", - aiškino jis.

Druska pabrango

Nepaisydama komplikuotos tvarkos ir fakto, kad savivaldybė gatves prižiūrinčiai bendrovei dar negrąžino visos skolos už pernykštes paslaugas, A.Pakalniškis vylėsi, kad ši žiema bus lengvesnė. Pasak jo, miestui nupirkti penki nauji druskos barstytuvai bei sukaupta pakankamai smėlio ir druskos mišinio atsargų. Pašnekovas užsiminė, kad iki žiemos pabaigos atsargas greičiausiai teks papildyti šiek tiek aukštesnėmis kainomis - pernai apie 130 litų už toną kainavusi baltarusiška druska šįmet pabrango iki 160-170 litų už toną.

Naujais barstytuvais transporto priemonių parką ketina papildyti ir Vilniaus kelininkai. Sostinėje gatves prižiūrinčios bendrovės "Grinda" direktoriaus pavaduotojas Gediminas Bernadišius patvirtino, kad netrukus turėtų būti nupirkta 14 naujų automobilių, sudarysiančių ketvirtadalį viso gatvių valytuvų parko.

Laukė plikledžio

Vilniaus gatvių prižiūrėtojai taip pat šiek tiek prižiūrimi savivaldybės, tačiau gerokai švelniau nei kauniečiai. G.Bernadišius patvirtino, kad visas reikiamas priemones, druską ir smėlį per konkursus nuperka Vilniaus savivaldybė, o bendrovė savarankiškai sprendžia, kaip ir kada jomis naudotis. Pasak jo, pirmieji kelių barstytuvai į gatves išvažiuoti buvo pasiruošę jau praėjusį šeštadienį - šešiose miesto vietose stovėjo po du paruoštus automobilius, dirbo dispečerinė.

"Naktimis jau gali būti minusinė temperatūra. Žemė dar įšilusi, bet ant tiltų jau gali susidaryti plikledis. Metalinės konstrukcijos labai greitai atšąla, o vairuotojai plikledžio dar nesitiki", - aiškino G.Bernadišius. Šį rudenį gatvių sostinėje barstyti dar nereikėjo, bet kelininkai galės išriedėti su barstytuvais be savivaldybės palaiminimo, kaip ir Klaipėdos gatvių prižiūrėtojai.

Dirba, kaip nori

Uostamiesčio savivaldybė kelininkams palikusi visiškai atrištas rankas. Klaipėdos miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus Miesto priežiūros poskyrio vyriausioji specialistė Milda Enciūtė patvirtino, kad savivaldybė visai nesikiša į gatves prižiūrinčių bendrovių darbą. "Jie patys stebi orų prognozę, gatvių būklę. Mes domimės, bet įmonės gali pačios spręsti, kada valyti ar barstyti gatves, o ypač tiltus, nuokalnes ir įkalnes. Šios vietos pašalus pačios pavojingiausios, todėl kelininkai ne tik gali, bet ir privalo kuo greičiau pasirūpinti jų danga", - dėstė pašnekovė. Ji užtikrino, kad uostamiesčio kelininkai visiškai pasiruošę žiemai ir turi pakankamai smėlio ir druskos mišinio, likusio dar nuo praėjusių metų.

Klaipėdos gatvėmis žiemą rūpinasi dvi įmonės, joms miesto teritorija padalyta pusiau. Jos ne tik pačios sprendžia kaip geriausia valyti gatves nuklosiantį sniegą, bet ir savarankiškai įsigyja reikiamą druskos ir smėlio kiekį. Kelininkai turi tiek daug laisvės, kad, pasak M.Enciūtės, savivaldybė net nesidomi, už kiek įmonės perka druską bei smėlį, mat išlaidos šioms priemonėms įtrauktos į sutartyje numatytą bendrą paslaugų teikimo kainą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"