TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kelių eismo logika - yra ji ar ne?

Štai toks klausimas: kodėl Kelių eismo taisyklės skelbia nuostatą, kad, pavyzdžiui, persirikiuojant ar lygiareikšmėse sankryžose pirmumas važiuoti suteiktas tai transporto priemonei, kuri neturi kliūties iš dešinės?

Juk vairuotojas sėdi kairėje, ir visa kas vyksta dešinėje automobilio pusėje, mato blogiau, kai kada, pavyzdžiui, vairuodamas didelį autobusą ar vilkinį, apskritai nemato, kas vyksta dešinėje. Tikrai teisingiau, bent jau mano nuomone, būtų elgtis atvirkščiai - suteikti pirmumą judėti tam, kas neturi kliūties iš kairės: viską geriau mato, kliūtį ar pavojų tikrai gali pastebėti ir nelaimės išvengti.

Kelių eismo taisyklėse, ko gero, rastume dar kelis ne itin logiškus reikalavimus. Bet yra taip, kaip yra - tokio svarbaus ir per daugelį dešimtmečių tvirtai į vairuotojų galvas "įkalto" principo keitimas greičiausiai nieko gero neduotų.

Klaidingos nuostatos

Iš kur atsirado ši nuostata? Ji buvo jau pirmosiose kelių eismo taisyklėse.

Galiu tik daryti prielaidą, jog kai buvo nustatytas šis reikalavimas, viskas buvo teisinga - praktiškai visuose savaeigiuose ekipažuose vairuotojas sėdėjo KAIRĖJE. Nesvarbu, ar tai buvo Prancūzija, ar Didžioji Britanija, ar JAV, ar kuri kita šalis, kurioje prasidėjo automobilių gamyba. Taip buvo patogiau vairuotojui - valdymo svirtys, pavyzdžiui, stabdžio, buvo kėbulo išorėje, dešinėje, ten pat gamintojas tvirtino garsinio signalo "kriaušę", kitus dešine ranka valdomus mechanizmus. Keleiviai tada buvo retas reiškinys, jų patogumu ne itin rūpintasi. Tada vairuotojas gerai matydavo, ar yra kliūtis jam iš dešinės, ar ne.

Permainos

Viskas ėmė keistis tobulėjant automobilio konstrukcijai ir sparčiai didėjant jų skaičiui keliuose bei gatvėse. Atsirado priešpriešinio susidūrimo pavojus, jei vairuotojai lenktų kitą automobilį ar netiksliai įvertintų savojo plotį, keleiviams pasidarė pavojinga išlipti į kairę automobilio pusę. Konstruktoriai išsprendė problemą, perkeldami vairą kairėn, o valdymo svirtis - į kėbulo vidurį. Tačiau jau spėjusių įsigalėti Kelių eismo taisyklių nuostatų keisti niekas nesiėmė. Jos išliko nepasikeitusios iki šių dienų.

Bet nemanykite, kad šalyse, kur eismas vyksta kairiąja kelio puse, vairuotojams lengviau - jie turi praleisti atvažiuojančiuosius iš kairės...

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"