TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kelių eismo logika

Vienas pirmųjų automobilių - 1903 metų "Ford A" turėjo vairą dešinėje.
LŽ archyvo nuotrauka

Štai toks, atrodytų, nelogiškas klausimas: kodėl Kelių eismo taisyklėse yra įtvirtinta nuostata, kad, pavyzdžiui, persirikiuojant ar lygiareikšmėse sankryžose pirmumas važiuoti suteiktas tai transporto priemonei, kuri neturi kliūties iš dešinės?

Vairuotojas sėdi kairėje ir visa, kas vyksta dešinėje automobilio pusėje, mato blogiau, o kai kada, pavyzdžiui, vairuojant didelį autobusą ar vilkinį, apskritai nieko iš dešinės nemato. Tikrai teisingiau, bent jau mano nuomone, būtų elgtis atvirkščiai - suteikti pirmenybę judėti tam, kas neturi kliūties iš kairės, tą pusę geriau mato, kliūtį ar pavojų tikrai gali pastebėti ir nelaimės išvengti.

Skaitydami Kelių eismo taisykles tikriausiai rastume dar kelis ne itin logiškus reikalavimus. Bet taip jau yra - tokio svarbaus ir per daugelį dešimtmečių tvirtai į vairuotojų galvas "įkalto" principo pakeitimas priešingu nieko gero neduotų.

Klaidingos nuostatos

Iš kur atsirado ši nuostata? Ji buvo įrašyta jau pirmosiose kelių eismo taisyklėse.

Galiu tik daryti prielaidą, kad kai buvo nustatytas šis reikalavimas, viskas atrodė teisinga - praktiškai visuose savaeigiuose ekipažuose vairuotojas sėdėjo dešinėje. Nesvarbu, ar tai buvo Prancūzija, Didžioji Britanija, JAV, ar kokia kita šalis, kurioje prasidėjo automobilių gamyba. Taip buvo patogiau vairuotojui - valdymo svirtys, pavyzdžiui, stabdžio, buvo kėbulo išorėje, dešinėje, ten pat gamintojas tvirtino garsinio signalo "kriaušę", kitus dešine ranka valdomus mechanizmus. Keleiviai tada buvo retas reiškinys, jų patogumu ne itin rūpintasi. Tada vairuotojas gerai galėjo matyti, yra kliūtis iš dešinės ar ne.

Permainos

Viskas ėmė keistis tobulėjant automobilio konstrukcijai ir sparčiai gausėjant jų keliuose ir gatvėse. Atsirado priešpriešinio susidūrimo pavojus, jei vairuotojas lenktų kitą automobilį ar netiksliai įvertintų savojo plotį. Be to, ir keleiviams pasidarė pavojinga išlipti į kairę automobilio pusę.

Konstruktoriai išsprendė problemą: perkėlė vairą į kairę, o valdymo svirtis - į kėbulo vidurį. Tačiau jau spėjusių įsigalėti Kelių eismo taisyklių nuostatų keisti niekas nesiėmė. Jos išliko nepakitusios iki mūsų dienų.

Tačiau nemanykite, kad šalyse, kur eismas vyksta kaire kelio puse, vairuotojams lengviau - jie ten turi praleisti atvažiuojančiuosius iš kairės...

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"