Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Kelių siaubas – netvarkingos mašinos

 
2017 02 01 11:30
Praėjusiais metais 2,5 proc. visų atlikti privalomosios techninės apžiūros atvažiavusių automobilių padangos buvo netvarkingois./Romo Jurgaičio nuotrauka
Praėjusiais metais 2,5 proc. visų atlikti privalomosios techninės apžiūros atvažiavusių automobilių padangos buvo netvarkingois./Romo Jurgaičio nuotrauka

Dėl techninių trūkumų Europos Sąjungos keliuose įvyksta apie 6 proc. visų automobilių avarijų ir apie 8 proc. motociklų avarijų. Lietuvoje atlikti privalomosios techninės apžiūros (TA) vairuotojai atvažiuoja vis geriau parengtomis mašinomis. Tačiau nesureguliuoti artimųjų šviesų žibintai ir netvarkinga stabdžių sistema – amžinos bėdos TA centrų juoduosiuose sąrašuose.

TA centruose nustatyta, kad pernai, palyginti su 2015-aisiais, iš 15-kos didžiausių automobilių techninių trūkumų padaugėjo tik trys.

2015 metais tokių trūkumų rasta keturi. Tai rodo naujausia Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ ataskaita. Joje apžvelgiami lengvųjų keleivinių automobilių (M1 klasės) eismo saugumui daugiausia žalos galintys padaryti techniniai trūkumai, nustatyti atliekant privalomąją TA 2016-aisiais.

Pernai, palyginti su 2015 metais, 0,7 proc. daugiau automobilių, tikrinant TA centruose, turėjo netvarkingas spyruokles ir stabilizatorius, 0,3 proc. padaugėjo mašinų, kurių netvarkingi priekiniai, 0,2 proc. – netvarkingi arba nešviečiantys stabdymo signalo žibintai. Palyginus 2015 ir 2014 metų statistiką matyti, kad 2015 metais daugiau nei 2014-aisiais nustatyta 1,1 proc. daugiau automobilių, kurių buvo netvarkingos spyruoklės ir stabilizatoriai, 0,7 proc. daugiau – netvarkingi priekiniai žibintai, 0,4 proc. daugiau – netvarkingi arba nešviečiantys stabdymo žibintaitai.

Be to, 2015 metais, palyginti su 2014-aisiais, atlikti TA atvažiavo daugiau (0,2 proc.) mašinų, kurių buvo netvarkingi stabdžių sistemos vamzdeliai. Praėjusiais metais tokių automobilių jau buvo 0,1 proc. mažiau negu 2014-aisiais.

Amžinos bėdos

2016 metais labiausiai sumažėjo (1,1 proc.) mašinų, į privalomąją TA atvažiuojančių nesureguliuotais artimųjų šviesų žibintais. Tačiau iš visų su eismo saugumu labiausiai susijusių techninių trūkumų tai buvo pats dažniausias – sudarė 13,9 proc. (2015 m. – 15 proc., 2014 m. – 16,9 proc.).

Pernai TA centruose 12,8 proc. automobilių nustatytos netvarkingos pakabų lankstinių jungtys ir lankstai, o 6,8 proc. mašinų – blogai sureguliuoti priekiniai žibintai. Šie du trūkumai „juodajame“ asociacijos „Transeksta“ sąraše užėmė pagal dažnumą antrą ir trečią vietas. Ketvirtoje pozicijoje atsidūręs trūkumas „Transekstos“ ataskaitoje įvardijamas kaip „netvarkinga vairo traukių ir svirčių būklė“ (tai 6 proc. visų 2016 metais TA centruose fiksuotų trūkumų), penktas yra „netvarkingas darbinių stabdžių veikimas“ (5,3 proc.).

Asociacijos „Transeksta“ ataskaitoje pažymima, kad eismo saugumui vienodai pavojingi yra ne tik fiksuojami patys dažniausi M1 klasės mašinų techniniai trūkumai, bet ir visi kiti iš išvardyto penkioliktuko. Beje, 15 vieta „Transekstos“ sudarytame dažniausiai pasitaikančių trūkumų sąraše tenka „netvarkingiems amortizatoriams“ (1,6 proc.).

Statistikos spragos

Ataskaitoje atkreipiamas dėmesys, jog galima tik spėti, kiek Lietuvoje įvyksta eismo nelaimių dėl to, kad vairuotojai tinkamai neprižiūri savo transporto priemonių. „Iš Lietuvos kelių policijos tarnybos pranešimų darosi akivaizdu, kad apsvaigusiems nuo alkoholio ar narkotinių medžiagų vairuotojams tenka atsakomybė maždaug už 7 proc., dėl viršyto leistino greičio – iki 30 proc. avarijų. Vadinasi, beveik du trečdaliai nelaimių įvyksta dėl priežasčių, kurios nėra tiksliai žinomos. Joms nustatyti neskiriama pakankamai dėmesio, drauge aiškiai trūksta ir kompetentingų specialistų“, – pažymi „Transekstos“ ekspertai.

Pasak jų, Lietuvos keliuose įvykstančių avarijų, kurios galėjo kilti dėl techninių trūkumų, mastą galima apytikriai nusakyti nebent pasitelkus Europos Sąjungos (ES) patirtį. „Dėl techninių trūkumų ES keliuose įvyksta apie 6 proc. visų automobilių avarijų ir apie 8 proc. visų motociklų avarijų“, – nurodoma „Transekstos“ ataskaitoje.

Kartu pabrėžiama, kad dėl techninių trūkumų kilę eismo įvykiai paprastai būna labai skaudūs, dažnai jie net baigiasi tragedijomis. Didelių bėdų eismo dalyviams gali pridaryti ir nedidelis techninis defektas, tarkim, nesureguliuoti žibintai. „Naktį žmogaus akys priima šviesos kontrastus prasčiau nei dieną. Todėl tikimybė tamsiuoju paros metu užvažiuoti ant pėsčiojo ar dviratininko, ypač ant tų, kurie nesegi atšvaitų, išauga net iki 8 kartų“, – teigia „Transekstos“ ekspertai. Beje, automobiliui užvažiavus ant pėsčiojo ar dviratininko susidūrimas paprastai baigiasi pastarojo žūtimi.

Penkiolika dažniausiai pasitaikančių lengvųjų keleivinių automobilių (M1 klasės) techninių trūkumų 2016 metais*

VietaTrūkumo pavadinimasDalis nuo visų trūkumų (proc.)
1.Nesureguliuoti artimųjų šviesų žibintai13,9
2.Netvarkingos pakabos lankstinės jungtys, lankstai12,8
3.Netvarkingi priekiniai žibintai6,8
4.Netvarkinga vairo traukių ir svirčių būklė6
5.Netvarkingas darbinių stabdžių veikimas5,3
6.Netvarkingi rūko žibintai6,8
7.Netvarkingi arba nešviečia stabdymo signalo žibintai3,8
8.Netvarkingos spyruoklės ir stabilizatoriai3,1
9.Netvarkingi standūs stabdžių sistemos vamzdeliai2,9
10.Netvarkingos lanksčios stabdžių sistemos žarnelės2,6
11. Netvarkingos padangos2,5
12.Netvarkingi saugos diržai2
13–14.Netvarkinga saugos oro pagalvių sistema1,7
13–14.Netvarkinga stabdžių antiblokavimo sistema1,7
15.Netvarkingi amortizatoriai1,6

* Trūkumai buvo nustatyti atliekant privalomąją automobilių TA

Šaltinis: „Transeksta“

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"