TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kelių veteranai gražino stovėjimo aikštelę

2014 04 29 6:00
Praėjusią savaitę Mijaugonių sankryžoje ąžuoliukus sodino apie keturiasdešimt kelių veteranų. LŽ archyvo nuotraukos

Praėjusią savaitę prie magistralės Vilnius-Kaunas-Klaipėda esančioje Mijaugonių sankryžoje (52,04 km) kelių veteranai kartu su svečiais pasodino daugiau kaip 500 medelių. Tarp susirinkusiųjų buvo ir kelininkų, kurie daugiau kaip prieš dešimtmetį pradėjo sodinti ąžuolų giraitę. Kitaip ši vieta neoficialiai dar vadinama veteranų poilsio aikštele.

Tiesa, šįkart buvo sodinami ne vien ąžuolai, bet ir kitokie medžiai. Tarp jų - beržai, kalninės pušys, net obelys. Į akciją, kurią organizavo Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) ir greitkelį prižiūrinti valstybės įmonė „Automagistralė“, suvažiavo kelininkai ir kelių veteranai iš įvairių Lietuvos regionų. Atvyko ir susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, viceministras Vladislavas Kondratovičius, LAKD direktorius Skirmantas Skrinskas, įvairių kelių organizacijų specialistai. Vadovai giraitėje pasodino po ąžuoliuką.

Aikštelės istorija prasidėjo nuo akmens

Matomiausioje Mijaugonių sankryžos vietoje kelininkai pastatė didžiulį akmenį.

Pirmi ąžuoliukai Mijaugonių sankryžoje pasodinti 2002 metų balandžio 17-ąją. Tuomet į trumpalaikio automobilių vairuotojų poilsio aikštelę, esančią maždaug už 10 kilometrų nuo Elektrėnų (Trakų r.) Kauno link, buvo suvažiavę apie penkiasdešimt kelininkų veteranų. Jie ir nutarė šioje vietoje pasodintą ąžuolyną pavadinti kelių veteranų ąžuolų giraite, rengti čia susitikimus, tvarkyti aplinką, kad pailsėti sustoję vairuotojai ir keliautojai jaustųsi puikiai.

Poilsiavietę nuspręsta pažymėti iš tolo matomu ženklu – Lietuvos pakelės akmeniu. Kaip rašoma interneto svetainėje lakd.lt, Vievyje dirbęs kelių veteranas Juozas Sinkevičius prisiminė vaikystės metais Pastrėvyje matęs į žemę susmegusį akmenį, kurio dydžio niekas negalėjęs pasakyti. „Visi kalbėjo, kad jis be pradžios ir pabaigos. Juozas nuvedė prie to akmens, kurio tik viršūnėlė buvo matyti. Kai pradėjo kastuvais atkasinėti, – kuo tolyn, tuo gilyn! Į pagalbą išsikvietė Vievyje įsikūrusios „Automagistralės“ ekskavatorių „Belorus“. Per dvi dienas jis akmenį atkasė. Pasirodė, kad tai apie 50 tonų sveriantis riedulys. Jis ir buvo nugabentas į Mijaugonių sankryžoje įkurtą kelių veteranų ąžuolų giraitę“, - pasakojama svetainėje.

Paskatino rekonstrukcija

Šiemet gražią tradiciją gausinti ąžuolų giraitę pratęsė apie 40 kelių veteranų. Kai kurie jų dalyvavo ir prieš dešimt metų rengtoje akcijoje. Proga papildyti kelių veteranų aikštelės prieigas naujais sodinukais pasitaikė rekonstravus poilsiavietę.

Mijaugonių sankryžos rekonstrukciją kelininkai atliko prieš metus. Buvo sutvarkyta kelių veteranų ąžuolų giraitės aplinka, pastatyta moderni pavėsinė, išgrįsti takeliai, išasfaltuota automobilių stovėjimo aikštelė, įrengtas apšvietimas. Iš Pastrėvio perkeltas ir lauko riedulys - į labiausiai iš visų sankryžos pusių matomą vietą.

Mijaugonių sankryžoje įsikūrusi kelių veteranų aikštelė jau mėgstama vairuotojų.

Į ąžuoliukų sodinimo šventę susirinkę kelių veteranai prisiminė, kad Vilniaus-Kauno-Klaipėdos magistralė yra didžiausia kelių transporto infrastruktūros darbininkė Baltijos šalyse, bet naujieji laikai jai užkrovė nepavydėtiną dalią – kelias turi ištverti ekstremalias milžiniškų automobilių srautų apkrovas. Tokių išbandymų prieš dešimt metų niekas neprognozavo.

Simbolizuoja tęstinumą

Pasodinęs ąžuoliuką susisiekimo viceministras V.Kondratovičius pusiau juokais, pusiau rimtai prakalbo, kad kol medelis įleis šaknis, visame greitkelyje Vilnius-Kaunas jau bus galima važiuoti 130 kilometrų per valandą greičiu. „Kadangi sodinau ąžuolą – medžių karalių, tai įpareigoja siekti, kad ir trasa, šalia kurios jis augs, būtų karališka. Manau, tai atsitiks kur kas greičiau, nei iš anksto galima spėti, o greitkeliu iš Vilniaus į Kauną važiuosime didžiausiu leistinu Lietuvoje greičiu“, - dėstė viceministras.

Dienraštis primena, kad dabar greitis atskirose trasos Vilnius-Kaunas vietose įvairuoja nuo 80 iki 130 kilometrų per valandą.

Aikštelėje esanti poilsinė vairuotojams atrodo neįprasta ir moderni.

S.Skrinskas, LAKD vadovas, LŽ sakė, kad veteranų aikštelėje pasodinti medeliai simbolizuoja kelininkų darbų tęstinumą. „Giraitėje žaliuos ir jauni, ir senesni medžiai. Tai tarsi simbolis, kuris rodo, kad kelininkų tradicijos yra puoselėjamos toliau. Dabar reikia išlaikyti ne menkesnės kokybės kelius, kokie buvo anksčiau. Tačiau geras iniciatyvas dažnai žlugdo per menkas finansavimas. Šiandien lėšos, skiriamos keliams prižiūrėti ir remontuoti, jiems tiesti, nėra didelės. Reikia sugrąžinti finansavimą bent į tokį lygį, koks buvo prieš krizę. Tai leis nesuprastėti ir keliams“, - pabrėžė LAKD direktorius.

VĮ „Automagistralė“ direktoriaus pavaduotojas kelių priežiūrai Mindaugas Rinkevičius atkreipė dėmesį, kad rekonstruota veteranų poilsio aikštelė jau tapo tikru magnetu pro šalį važiuojantiems vairuotojams. „Aišku, nepasakysime, kiek žmonių aplankė rekonstruotą aikštelę. Tačiau regint, kiek daug automobilių čia nuolat užsuka, galima spręsti, kad vairuotojai šią vietą pamėgo. Sakyčiau, ypač tie, kurie vairuoja sunkvežimius“, - tvirtino LŽ pašnekovas.

Parengta bendradarbiaujant su VĮ „Automagistralė“

Kartu su veteranais Mijaugonių sankryžos giraitėje po ąžuoliuką pasodino susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius (centre), susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius (trečias iš kairės) ir LAKD direktorius Skirmantas Skrinskas (dešinėje).
DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"