TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Keliuose įsisiautėja mirties šaukliai

2011 07 20 0:00
Vairuotojai jau atprato matyti keliuose su "fenais" rankose automobilių greitį matuojančius policininkus, tačiau nuo šiol juos vėl matys dažniau.
LŽ archyvo nuotrauka

Po kelerių metų pertraukos žuvusiųjų per eismo įvykius Lietuvoje vis daugėja. Už saugų eismą atsakingi valdžios pareigūnai vėl žada, kad kelių recidyvistams ruošia naujus tramdomuosius marškinius.

Lietuvoje, kuri bent dvejus pastaruosius metus gyrėsi smarkiai sumažinusi avarijose žuvusių žmonių skaičių, nelaimių keliuose šmėkla vėl įsisiautėjo. Nors šiemet sužeistųjų mažiau nei pernai, tačiau padaugėjo žuvusiųjų per eismo įvykius. Vien per praėjusią savaitę, liepos 11-17 dienomis, mūsų valstybėje per avarijas žuvo septyni žmonės, dar 101 buvo sužeistas, 4 iš jų - dėl neblaivių vairuotojų kaltės. Pirmadienį kraupią statistiką papildė dar trys žuvusieji.

Be to, kas savaitę prie vairo sulaikoma šimtai alkoholio prisiragavusių vairuotojų.

Tiek specialistai, tiek policijos pareigūnai pripažįsta - saugumui keliuose didinti reikalingos naujos, dar griežtesnės permainos.

Daugėja žuvusiųjų keliuose

Maždaug 3 metus - tiek laiko Lietuva galėjo džiaugtis sumažėjusiu avaringumu ir atsikratyti kruvino krašto etiketės. 2008-aisiais sugriežtinus atsakomybę už tam tikrus eismo pažeidimus, avaringumo statistika krašte iš tiesų pagerėjo.

Bet nors eismo įvykių nuosekliai mažėja, per šių metų pusmetį eismo įvykiuose žuvo 134 žmonės, arba 18 eismo dalyvių daugiau negu tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu. Toks augimas fiksuojamas pirmą kartą per 3 metus. Ne ką geriau atrodo ir sužeistųjų statistika: per savaitę avarijose įvairaus sunkumo traumų patiria apie 100 žmonių.

Nors per kelerius pastaruosius metus už šiurkščius Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus teisę sėsti prie vairo prarado tūkstančiai vairuotojų, o šimtai paragavo ir areštinės duonos, tačiau griežtos sankcijos akivaizdžiai išsikvėpė. Be to, pastaruoju metu vėl užfiksuotas ne vienas kraupus eismo įvykis, nusinešęs dviejų ir daugiau žmonių gyvybes.

Bausmės išsikvėpė

Suprastėjusi padėtis nestebina buvusio susisiekimo ministro Algirdo Butkevičiaus. Jo nuomone, to ir reikėjo tikėtis, nes prieš porą metų sugriežtintos atsakomybės priemonės jau išsikvėpė. "Padėtis keliuose aiškiai rodo, kad per anksti apsidžiaugta kelerius metus gerėjusiais rezultatais eismo saugumo srityje. Kodėl situacija suprastėjo? Pirmiausia dėl to, kad išsikvėpė trumpalaikės drausminimo priemonės, tokios kaip didesnės baudos ar automobilio konfiskacija. Be to, buksuoja švietėjiška veikla, o būtent ji ir duoda geriausių rezultatų. Tik bėda, kad tai ilgalaikė priemonė, jos vaisius bus galima skinti ne iš karto", - LŽ dėstė pašnekovas, pats prieš trejus metus kraupioje avarijoje praradęs sūnų.

Anot jo, traukiant Lietuvą iš avaringumo gniaužtų pernelyg greitai atsipalaiduota. Esą jau kurį laiką nematyti šokiruojančių socialinių reklamų, kurios, A.Butkevičiaus nuomone, darė tikrai didelį poveikį visuomenei. Be to, delsiama kokybiškus saugaus eismo pamatus dėti lavinimo įstaigose. "Norint, kad Lietuva vėl nenugarmėtų į avaringumo bedugnę, būtina stiprinti švietimo pozicijas. Taip pat reikia nepamiršti pradedančiųjų vairuotojų, suteikti jiems galimybę tobulėti ne tik gatvėse, bet ir specialiuose centruose. Tačiau nemanau, kad reikėtų dar labiau didinti baudas už KET pažeidimus - jos ir taip Lietuvoje didelės", - sakė A.Butkevičius.

Kurpia naują apynasrį

Kad padėtis krašto keliuose ir gatvėse negerėja, LŽ pripažino ir susisiekimo ministras Eligijus Masiulis. Jis tvirtino, kad šiuo metu speciali darbo grupė tariasi, kokios naujovės padėtų toliau kovoti su vėl augančiu avaringumu. "Kai kurie dalykai vyksta jau dabar. Pareigūnai vasarą pradėjo griežčiau tikrinti vairuotojų blaivumą, dažniau matuoja greitį. Kitos priemonės, tokios kaip socialinės reklamos, bus pradėtos įgyvendinti jau netrukus. Be to, daug dirbama su nevyriausybinėmis organizacijomis, kurios irgi prisideda prie saugaus eismo skatinimo", - LŽ teigė E.Masiulis.

Ministras užsiminė ir apie tai, jog svarstoma galimybė ne tik sugrąžinti baudos balų sistemą, bet ir riebiau bausti nuolat KET pažeidinėjančius vairuotojus. "Aš juos vadinu kelių recidyvistais, nes tai piktybiškai eismo taisyklėms nusižengiantys vairuotojai. Todėl kyla minčių, kad už pakartotinus nusižengimus jiems grėstų didesnės baudos. Taip pat yra planų nuo kitų metų griežtinti privalomą techninę apžiūrą, kad keliuose ir gatvėse sumažėtų techniškai netvarkingų ir pavojų keliančių automobilių", - pareiškė E.Masiulis.

Tačiau šie ir kiti pasiūlymai kol kas tėra debatų lygio, todėl kelių chuliganai griežtesnio bizūno artimiausiu metu dar išvengs. Mat net jeigu pakeitimai ir bus parengti, juos dar turės palaiminti Seimas. Taigi bent iki rudens jokių permainų tikriausiai neįvyks. Tiesa, E.Masiulis vylėsi, kad ledai pajudės dar šiemet, nes vos parlamentarai susirinks į rudens sesiją, bus prašoma saugaus eismo klausimus svarstyti skubos tvarka.

Dažniau matuos greitį

Policijai nerimą kelia ir nemažėjantis stikliuko mėgėjų būrys. Vasaros pradžioje paskelbę karą girtiems eismo dalyviams, vos per pusantro mėnesio patruliai išaiškino per tūkstantį su kvapeliu prie vairo sėdusių žmonių. Pareigūnai liūdnai skaičiuoja, kad savaitgaliais mažiausiai du vairuotojai iš šimto prie vairo sėda per daug "pasivaišinę".

Vilniaus kelių policijos valdybos Kelių patrulių rinktinės 1-osios kuopos vadas Audrius Šeškevičius įvardijo tris dalykus, kurie šiuo metu kelia daugiausia bėdų keliuose. Tai - neblaivūs vairuotojai, mėgėjai pasivažinėti su vėjeliu ir nepatyrę eismo dalyviai.

"Statistika rodo, kad situacija keliuose nustojo gerėti, tai sunku paneigti. Galbūt dalis vairuotojų priprato prie esamos tvarkos, kiti pajuto, kad bent sostinėje gali lengviau išvengti greičio kontrolės. Juk jau kurį laiką stringa stacionarių matuoklių veikla, dėl to pažeidėjai išsisuka nuo atsakomybės. Tikimės, kad Vilniaus savivaldybė ras būdų, kaip priversti sistemą funkcionuoti be trikdžių", - LŽ teigė A.Šeškevičius.

Pareigūnas patvirtino, kad šiuo metu didesnės policijos pajėgos mestos ne tik girtiems vairuotojams, bet ir greičio mėgėjams tramdyti. Mat jau kurį laiką vairuotojai buvo atpratę matyti gatvėse su "fenais" rankose greitį matuojančius patrulius. Tačiau šią vasarą kelių patruliams matuoti pravažiuojančių automobilių greitį leista du kartus ilgiau - iki 8 val. per parą. Be to, patruliavimą sustiprins ir skiriamaisiais policijos ženklais nepažymėtos mašinos su specialia nusižengimų fiksavimo įranga. Anot A.Šeškevičiaus, du tokie sostinėje patruliuojantys automobiliai dabar per dieną užfiksuoja apie 70-100 KET pažeidusių vairuotojų.

Ne vienos dienos darbas

Ne vienus metus vairavimo paslapčių mokantis instruktorius Vytautas Šantaras LŽ teigė, kad apie jokį avaringumo gerėjimą Lietuvoje negali būti nė kalbos tol, kol nebus sukurta ir patvirtinta ilgalaikė saugaus eismo programa. Esą dabar metamos policijos pajėgos kovai su greičio ir taurelės mėgėjais tėra bandymas ką nors daryti.

"Ne kartą sakiau, kad teigiamo rezultato galima tikėtis anksčiausiai po 10-15 metų ir tai tik tuo atveju, jei bus kryptingai ir sistemingai dirbama. Be to, eismo saugumas turėtų būti pripažintas nacionalinio saugumo klausimu. Dabar to nėra, o įvairios griežtos baudos ir sankcijos ne panacėja - jos tik apgydo problemas, bet jų nesprendžia. Jei situacija nepasikeis, net ir po 10 metų neatsikratysime vienos avaringiausių valstybių etiketės Europoje", - LŽ tvirtino V.Šantaras.

Skaičiai

Per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje užregistruoti 1373 eismo įvykiai. Žuvo 134, sužeisti 1646 žmonės. Palyginti su 2010 metų tuo pačiu laikotarpiu, įvyko 136 eismo įvykiais mažiau, tačiau juose žuvo 18 žmonių daugiau nei pernai.

Daugiausia užregistruota transporto priemonių susidūrimo ir užvažiavimo ant pėsčiųjų atvejų. Per eismo įvykius šiemet jau žuvo 46 pėstieji, 44 vairuotojai, 32 keleiviai, 10 dviratininkų ir vienas mopedo vairuotojas. Dėl transporto priemonių vairuotojų kaltės užregistruoti 898, dėl neblaivių - 90 eismo įvykių. Neturintys teisės vairuoti ir neblaivūs asmenys sukėlė 30 avarijų.

2011 metų pirmojo pusmečio visi pagrindiniai avaringumo statistiniai rodikliai, palyginti su 2010 metų tuo pačiu laikotarpiu, sumažėjo Marijampolės ir Panevėžio apskrityse. Tuo metu jų padidėjimas užfiksuotas Klaipėdos apskrityje.

Šaltinis: Lietuvos Kelių policijos tarnyba

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"