TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Keliuose - patrulių retėjimo metas

2012 02 01 10:02

Dėl prioritetų perskirstymo ir lėšų stygiaus krašto keliuose bei gatvėse retėja policijos patruliavimas. Specialistai nuogąstauja, kad mažėjanti kontrolė gali prišaukti dar daugiau nelaimių - vairuotojai atsipalaiduos, tad pagausės avarijų.

Ne taip seniai vairuotojai keiksnojo pakrūmėse tūnančius policijos patrulius ir burbėjo, kad keliuose zuja per daug eismo sergėtojų. Tačiau dabar situacija apsivertė aukštyn kojomis - Lietuvoje, ypač krašto regionuose, pastebimai sumažėjo už eismo priežiūrą atsakingų policijos ekipažų patruliavimo intensyvumas.

Be reidų, matomų dažniausiai savaitgaliais, daugelis vairuotojų jau ir pamiršo, kaip atrodo greitį pakelėse "fenais" matuojantys patruliai. Pareigūnai tvirtina, jog iš gatvių juos gena padažnėję vizitai į buitinių konfliktų vietas, o padėtį dar labiau sunkina degalų ir lėšų trūkumas. Jie baiminasi, kad jei degalai ir toliau brangs, taps sudėtinga vykdyti funkcijas keliuose.

Specialistams kelia nerimą tai, kad susilpnėjusia padėtimi gali imti naudotis Kelių eismo taisykles pažeidinėti linkę vairuotojai. Esą tuomet pasekmės bus sunkiai prognozuojamos. Mat pajutę kontrolės stygių eismo dalyviai labiau atsipalaiduoja, tad kyla grėsmė, kad įvyks daugiau eismo nelaimių.

Užuot patruliavę, "gesina" barnius

Krašto rajonų, kuriuose policijos pajėgos nėra gausios, pareigūnai skundžiasi, jog nebespėja tinkamai užtikrinti saugumo keliuose, nes didžiąją dalį darbo laiko skiria buitiniams konfliktams malšinti. Pastaruoju metu tokių iškvietimų pasipylė kaip iš gausybės rago. "Vos spėjame "gesinti" šeiminius barnius, todėl beveik nelieka laiko patruliuoti keliuose ir gatvėse bei užtikrinti eismo saugumą. Jei iškvietimų malšinti buitinių konfliktų nesumažės, nežinome, kaip reikės vykdyti kitas funkcijas", - neseniai per susitikimą su valdžios atstovais guodėsi Aukštaitijos regione dirbantys policijos pareigūnai. 

Jie sako, kad trūksta ne tik pajėgų, bet ir degalų. Net ir turėdami laiko patruliuoti, pareigūnai negali to daryti, nes didžiąją dalį benzino sudegina važinėdami į buitinių konfliktų vietas, o daugiau degalų įsigyti neleidžia lėšų stygius ir griežtas limitas. 

Pasigedo kontrolės

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis apgailestavo, kad keliuose tenka matyti mažiau pareigūnų, ir tvirtino, jog saugiam eismui užtikrinti intensyvus policijos patruliavimas yra būtinas. "Tai, kad sumažėjo eismą prižiūrinčių pareigūnų, akivaizdžiai matyti. To neslepia ir patys policininkai. Tačiau retesnis patruliavimas nieko gero nežada - pajutę nebaudžiamumą kelių chuliganai gali pridaryti daug bėdų ne tik sau, bet ir aplinkiniams. Tai liudija ir pastarųjų savaičių skaičiai - daugėja keistų, sunkiai paaiškinamų eismo įvykių. Suprantu, taupyti reikia, bet negalima to daryti žmonių gyvybės sąskaita. Mano nuomone, patruliavimą keliuose būtina stiprinti", - pabrėžė E.Masiulis.

Ministras pripažino, jog ne nuo jo valios priklauso, kad į gatves ir kelius išriedėtų daugiau pareigūnų ekipažų, nes policijos įstaigos Susisiekimo ministerijai nepavaldžios. "Pernai padėjome policijai įsigyti naujų alkoholio matuoklių, kitų smulkių priemonių, reikalingų  darbui, tačiau negalime aprūpinti policijos degalais ar papildomomis pajėgomis. Bet kokiu atveju reikia atsiminti, kad drausmė keliuose yra vienas pagrindinių saugaus eismo dalykų ir ją reikia išlaikyti. Akivaizdu, jog vairuotojai elgiasi atsakingiau, kai nuolat mato patruliuojančius policijos pareigūnus", - LŽ sakė E.Masiulis. 

Kuo daugiau, tuo geriau

Saugaus eismo propaguotojas, ilgametis vairavimo instruktorius Vytautas Šantaras patrulių tuštėjimo keliuose faktą vadina katastrofa. Jei pareigūnų ir toliau mažės, tai, jo manymu, bus didelis žingsnis atgal. Eismo specialistas įsitikinęs: kuo daugiau patrulių keliuose, tuo saugiau. Vien jų buvimas drausmina, verčia vairuotojus pasitempti, o nutrūktgalvius - atsakingiau elgtis prie vairo. "Žinoma, patruliai turi būti matomi, nes tai drausmina. Čia panašiai kaip pakelėse stovinčių greičio matuoklių atveju - važiuodamas pro juos visada nejučia sumažini greitį, net jeigu jo ir neviršiji. Nors policija nėra svarbiausia eismo saugumo grandis, pareigūnai keliuose būtini. Ir kuo daugiau. O dabar jų beveik nematyti. Neseniai visą Lietuvą skersai automobiliu išmaišiau, bet nesutikau nė vieno patrulio", - LŽ pasakojo V.Šantaras. 

Pašnekovo nuomone, taupyti patruliavimo sąskaita negalima, nes vėliau padidėjęs avaringumas padarys valstybei kur kas daugiau nuostolių. Vairavimo instruktorius tvirtina, jog pastarųjų mėnesių avaringumo statistika aiškiai signalizuoja - padėtis keliuose vėl kaista. "Jaučiama, kad vairuotojai atsipalaidavo", - pridūrė V.Šantaras.

Įžvelgia grėsmę eismo saugumui

Generalinis policijos komisaras Saulius Skvernelis susidariusios padėties nedramatizuoja, nors pripažįsta, kad situacija nedžiugina. Jis neslėpė, jog įsigaliojus Apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatymui smurtautojų tramdymas tam tikruose regionuose iš tiesų pareikalavo daugiau policijos pajėgų, dėl to atitinkamai sumažėjo dėmesys eismo saugumui. Maža to, praėjusią savaitę vykusiame Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato ataskaitiniame susirinkime S.Skvernelis užsiminė, kad Vyriausybei visuomenės saugumas dabar nėra prioritetas, ir tam esą objektyvių priežasčių. Komisaras nuogąstavo, jog pasikeitus valdžios prioritetams netolimoje ateityje gali tapti dar sunkiau tinkamai užtikrinti eismo saugumą.

"Padėtis kol kas nėra kritiška, visos pagrindinės funkcijos vykdomos. Tačiau neslėpsiu - kai kuriems policijos padaliniams darosi sunku užtikrinti tvarką keliuose, nes patruliai priversti dirbti kitus darbus. Jeigu patruliavimas ir toliau mažės, eismo pažeidėjai netruks pajusti nebaudžiamumą - tada rezultatai gali būti blogesni", - pažymėjo S.Skvernelis.

Gelbėjo konfiskuoti degalai

Policijos vadovybei kelia nerimą ne tik pajėgų trūkumas - jie kasdien su baime žvelgia ir į degalų kainų švieslentes. Jei šiais metais benzinas ir dyzelinas brangs dar 30-40 centų, pareigūnai bus priversti dar rečiau sėstis į automobilius. "Šių metų ūkinę veiklą planavome pagal dabartines degalų kainas, bet jeigu jos vis kils ir pasieks 5 litų ribą, teks iš naujo peržiūrėti mūsų veiklos prioritetus", - LŽ aiškino generalinis policijos komisaras.

Pernai krašto pareigūnams kaip tam tikras gelbėjimosi šiaudas buvo valdžios sprendimas iš nelegalios apyvartos konfiskuotus degalus skirti, užuot sunaikinus, policijos reikmėms. Jos biudžetas dėl to papilnėjo 55 tonomis degalų. Tiesa, ne visi jie atsidūrė automobilių bakuose. Dalis šių degalų sunaudota pastatams šildyti. "Prastos ar įtartinos kokybės dyzelinas buvo pilamas į krosnis. Likusi dalis atiteko transportui. Priešingai, nei buvo nuogąstaujama, vadinamaisiais kontrabandiniais degalais varomi tarnybiniai automobiliai blogiau važiuoti nepradėjo", - tikino S.Skvernelis.    

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"