TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Keturratininkams pakeistas įstatymas virto nežinia

2013 07 23 6:00
Dėl keturračių motociklų labiausiai galvą skauda aplinkosaugininkams – galingos transporto priemonės lengvai nuniokoja, pavyzdžiui, miško paklotą. LŽ archyvo nuotraukos

Po liepos 1-osios nutaręs įsigyti keturratį motociklą mūsų šalies vairuotojas ne tik skaičiuoja, kiek jis kainuos, bet ir tai, kiek bus išleista norint transporto priemonę registruoti. Kad atliktum keturračio motociklo registraciją, papildomai gali išleisti net iki kelių tūkstančių litų.

Tačiau kol kas per pastarąsias tris savaites keturračius motociklus įsigijusiems vairuotojams labiausiai rūpi net ne papildomi tūkstančiai, kuriais gali tekti paploninti piniginę. Pasirodo, po liepos 1 dienos įsigytų jų neįmanoma registruoti, o neregistruotus keturračius motociklus draudžiama eksploatuoti. „Savo keturratį dar suspėjau įrašyti į registrą. O štai draugai pirko transporto priemones šiek tiek vėliau, ir „Regitra“ atsisako jas registruoti. Paaiškino, kad kažkokių teisinių aktų reikia. Draugus jau ima neviltis. Vasara, kai dažniausiai važinėjama keturračiais motociklais, tuoj baigsis, o transporto priemonės taip ir liks nenaudotos“, - stebėjosi Vilniaus gyventojas Dainius (tikroji pavardė redakcijai žinoma – aut.).

Paskambinus bendruoju valstybės įmonės (VĮ) „Regitra“ telefonu atsiliepęs malonus moteriškas balsas iš tikrųjų paaiškino, jog „šiuo metu įmonė keturračių motociklų, kurių galingumas yra didesnis nei 15 kilovatų (kW), neregistruoja“. „Galingesnių šio tipo transporto priemonių neregistruojame. Susisiekimo ministras dar nėra patvirtinęs tvarkos dėl keturračių motociklų sertifikavimo, trūksta kai kurių pažymų pavyzdžių“, - aiškino „Regitros“ darbuotoja. Ji negalėjo pasakyti ir to, kada pagaliau bus atvertas kelias galingesniems nei 15 kW keturračiams motociklams registruoti.

Kliudo ES direktyva

Laimutis Skersinis, VĮ „Regitra“ Transporto priemonių registracijos metodikos skyriaus vadovas, tikino irgi nežinąs, kada pajudės galingų keturračių motociklų registravimo traukinys. „Nuo mūsų įmonės priklausančius darbus atlikome. Dabar viskas – Susisiekimo ministerijos valioje“, - kalbėjo dienraščio LŽ pašnekovas.

Pasak jo, prievolė „Regitrai“ užsiimti keturračių motociklų registracija atsirado Seimui priėmus naujausius Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimus. „Iki tol keturračius registravo savivaldybių administracijos“, - pažymėjo „Regitros“ atstovas.

L.Skersinis sakė, jog tam, kad būtų pradėtas sklandus keturračių motociklų registravimas, reikėjo, be įstatymo, pakeisti dar tris teisės aktus – Valstybinės kelių transporto inspekcijos (VKTI) tvirtinamus Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų bei klasių konstrukcijų reikalavimus, vidaus reikalų ministro tvirtinamas Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų registravimo taisykles, taip pat Motorinių transporto priemonių, priekabų ir šių transporto priemonių sudedamųjų dalių atitikties įvertinimo atlikimo taisykles. Anot VĮ „Regitra“ Transporto priemonių registracijos metodikos skyriaus vadovo, pirmieji du teisės aktai patvirtinti, teliko patvirtinti trečią, kuris iš esmės nusako sertifikavimo tvarką. Taisykles tvirtina susisiekimo ministras.

„Atkreipiame dėmesį, kad galingasis keturratis neturi transporto priemonės europinio tipo patvirtinimo, t. y. iš esmės nėra nustatyta techninių reikalavimų tokioms transporto priemonėms, nes 2002 m. kovo 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2002/24/EB dėl dviračių ir triračių motorinių transporto priemonių tipo patvirtinimo reglamentuoja tik tokių keturračių naudojimą ES, kurių eksploatacinė masė ne didesnė kaip 400 kg (550 kg skirtų kroviniams vežti transporto priemonių), be akumuliatorių baterijų, jeigu tai elektros varikliu varoma transporto priemonė, masės ir kurių didžiausia naudingoji galia ne didesnė kaip 15 kW. Šiuo metu galingųjų keturračių naudojimą Lietuvoje reglamentuoja tik įstatymas. Susisiekimo ministerija, spręsdama susidariusią situaciją, kartu su VKTI šiuo metu baigia parengti reikalingų teisės aktų pakeitimus, numatančius reikalavimus, kuriuos turės atitikti Lietuvos kelių transporto priemonių registre registruotini galingieji keturračiai“, - tvirtino susisiekimo ministro patarėjas Ričardas Slapšys.

N.Abukauskas: „Keturračių motociklų naudojimas privalo būti reglamentuotas.“

Sertifikuoti būtina

Tačiau keturračių motociklų vairuotojų vargai nesibaigs ir tuomet, kai susisiekimo ministras patvirtins Motorinių transporto priemonių, priekabų ir šių transporto priemonių sudedamųjų dalių atitikties įvertinimo atlikimo taisykles. Vadovaujantis jomis, transporto priemonę reikės sertifikuoti, o ši procedūra gana brangiai atsieina. „Kol keturračiai motociklai buvo registruojami savivaldybių registruose, sertifikatų nereikėjo. Tačiau registruojant transporto priemones pas mus jie bus būtini“, - tvirtino „Regitros“ atstovas L.Skersinis.

Jo žiniomis, šiuo metu gauti keturračio motociklo sertifikatą kainuoja „nuo trijų šimtų iki galbūt kelių tūkstančių litų". "Tiksliau sumas žino VKTI“, - nurodė LŽ pašnekovas. Inspekcijos atstovai jau anksčiau LŽ žurnalistui yra patvirtinę, jog transporto priemonės sertifikavimas, kai nėra pakeista jo konstrukcija, gali kišenę paploninti iki 2 tūkst. litų.

Vairuotojams tokios išlaidos, aišku, yra skaudžios. Tačiau, kaip tvirtino Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo saugumo skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas, daugiau naudos turėsime iš apginto viešojo intereso. „Visos be išimties transporto priemonės vienaip ar kitaip niokoja gamtą. Tačiau labiausiai – galingos. Todėl jų naudojimas tiesiog privalo būti reglamentuotas. Juk, pavyzdžiui, iki šiol automobiliu važinėti ar juolab jo statyti ten, kur pakliūva, negalėjai. O štai keturratį motociklą, kuris gali niokoti miško ar paežerių paklotą ne blogiau nei lengvasis automobilis, galėjai priglausti bet kur. Įvedus tam tikrą reglamentavimą, manau, tokie atvejai taps retesni. Juk keturratis motociklas po registracijos „Regitroje“ turės valstybinį numerį, pagal kurį bus lengviau atsekti transporto priemonės savininką ir jį nubausti už pažeidimus“, - kalbėjo saugaus eismo specialistas.

***

„Atkreipiame dėmesį, kad galingasis keturratis neturi transporto priemonės europinio tipo patvirtinimo, t. y. iš esmės nėra nustatyta techninių reikalavimų tokioms transporto priemonėms, nes 2002 m. kovo 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2002/24/EB dėl dviračių ir triračių motorinių transporto priemonių tipo patvirtinimo reglamentuoja tik tokių keturračių naudojimą ES, kurių eksploatacinė masė ne didesnė kaip 400 kg (550 kg skirtų kroviniams vežti transporto priemonių), be akumuliatorių baterijų, jeigu tai elektros varikliu varoma transporto priemonė, masės ir kurių didžiausia naudingoji galia ne didesnė kaip 15 kW. Šiuo metu galingųjų keturračių naudojimą Lietuvoje reglamentuoja tik įstatymas. Susisiekimo ministerija, spręsdama susidariusią situaciją, kartu su VKTI šiuo metu baigia parengti reikalingų teisės aktų pakeitimus, numatančius reikalavimus, kuriuos turės atitikti Lietuvos kelių transporto priemonių registre registruotini galingieji keturračiai“, - tvirtino susisiekimo ministro patarėjas Ričardas Slapšys.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"