TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ketvirčio „nevykėliai“ – „Suzuki“ ir „Punto“

2015 04 15 6:00
Kadaise legendinio lenktynininko Stasio Brundzos mėgstami "Chevrolet Tahoe" į Lietuvą neužsuka. Gamintojo nuotrauka

Tyrimų bendrovės „Data Center“ duomenimis, 2015-ųjų pirmąjį ketvirtį Lietuvoje buvo parduoti 3758 nauji keleiviniai automobiliai, arba 12,05 proc. daugiau negu praėjusių metų sausį-kovą. Kokių markių ir modelių mašinos neleido rinkai plėstis dar labiau?

Kas pirmus tris šių metų mėnesius labiausiai skatino stiebtis šalies naujų automobilių rinką, LŽ jau rašė. Priminsime, kad prie to labiausiai prisidėjo „Mini“ (šios italų markės mašinų pardavimas Lietuvoje, palyginti su 2014 metų pirmuoju ketvirčiu, pašoko 200 proc.), „Maserati“ (+100 proc.) ir „Citroen“ (+100 proc.), iš modelių - „Porsche Macan“ (+1300 proc.), „Nissan X-Trail“ (+1100 proc.) ir „Suzuki Jimny“ (+900 proc.). Naujausia „Data Center“ ataskaita rodo, kad iš 34 naujų automobilių markių, apie kurias duomenis pateikia tyrimų bendrovė, 2015 metų sausį-kovą net 26-ių pasiektas rezultatas buvo teigiamas. Iš neigiamą rezultatą parodžiusių markių labiausiai krito, net 82,5 proc., „Suzuki“ pardavimas.

Dugne – ir angliškos markės

Kiek aukščiau už japonų "Suzuki" vadinamajame nevykėlių sąraše rikiavosi „Jaguar“ (-66,67 proc.), „Land Rover“ (-47,46 proc.), „Hyundai“ (-40 proc.), BMW (-33,14 proc.). Tarp naujų automobilių blogiausią neigiamą pokytį pirmąjį ketvirtį fiksavo net du „Fiat“ modeliai - „Punto“ (-85,6 proc.) ir „Panda“ (-80 proc.). Lygiai tiek pat, kiek „Fiat Panda“, krito ir automobilių „Opel Zafira“ (-80 proc.) pardavimas.

Pasak Stasio Brundzos, amerikietiškus "Chevrolet" Europoje paskandino korėjietiški "Daewoo"./Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Bet kuris žinovas pasakytų, kad vadinti minėtas markes ir mašinų modelius „nevykėliais“ galima tik santykinai. Pardavimo rezultatai priklauso ne vien nuo to, kokia yra automobilio kokybė, jo dinaminės savybės ar kaina, bet ir nuo dalykų, kurie visiškai nesusiję su mašina. Tarkime, nuo to, ar daug naujienų rinkai tam tikru laikotarpiu pateikė vieni ar kiti gamintojai. Modelio paklausa irgi labai dažnai priklauso nuo to, ar jis naujas.

Mašinų pardavimas beveik visuomet suaktyvėja atkeliavus visiškai naujiems modeliams. Pavyzdžiui, dar visai netolimoje praeityje fantastinius augimo rezultatus rodė angliški „Jaguar“ ir „Land Rover“, pažėrę rinkai daugybę naujienų. O dabar sėkmė lydi „Jeep“ (visureigių pardavimas sausį-kovą ūgtelėjo net 71,43 proc.). Jų gamintojai į Lietuvą atgabeno tris visiškai naujus ar atnaujintus modelius - „Renegade“, „Cherokee“, „Jeep Grand Cherokee“.

„Chevrolet“ fenomenas

„Data Center“ ataskaitoje tebefigūruoja amerikietiška markė „Chevrolet“, nors visoje Europoje (išskyrus Rusiją) šių mašinų pardavimas buvo sustabdytas dar 2014-ųjų viduryje. Jokia paslaptis, kad amerikiečių pasitraukimo iš Senojo žemyno priežastis buvo neįtikimai maža jų automobilių paklausa tarp pirkėjų. Kaip rodo „Data Center“ ataskaita, šių metų pradžioje mūsų šalyje neparduota nė vieno naujo „Chevrolet“. Ši markė būtų didžiausia sąrašo „nevykėlė“, jei ir Lietuvoje dar pernai nebūtų buvusi sustabdyta prekyba jos automobiliais. O į rezultatų suvestinę "Chevrolet" pateko tik dėl to, kad 2014-ųjų sausį-kovą lietuviai nupirko 19 amerikietiškų mašinų. Taigi buvo su kuo lyginti.

Pasak „Chevrolet“ atstovės Lietuvoje bendrovės „Žaibo ratas“ vadovo Vilando Burnio, nors prekyba amerikietiškais automobiliais nutraukta, prekės ženklo atstovai mūsų šalyje vis dar atlieka garantinę šios markės mašinų priežiūrą. „Chevrolet“ buvo suteikiama 5 metų garantija“, - pabrėžė LŽ pašnekovas.

V. Burnys spėjo, jog Amerikos automobilių gamintoja „General Motors“ (GM) nutarė sustabdyti „Chevrolet“ pardavimą Europoje dėl to, kad ši markė nekonkuruotų su „Opel“, kuriuos irgi gamina GM. „Manau, tai buvo klaida“, - svarstė jis.

„Kadaise, maždaug prieš 10 metų, turėjau „Chevrolet Tahoe“, surinktą pagal bendrą su „Cadillac Escalade“ platformą. Tai buvo išties geras automobilis. Manau, „Chevrolet“ pralošė įsigydamas Pietų Korėjos mažų automobilių gamintoją „Daewoo“ ir ant tų mažų mašinyčių uždėdamas savo ženklą. Buvo prarastas įvaizdis“, - taip „Chevrolet“ nesėkmės priežastis Senajame žemyne dienraščiui LŽ aiškino buvęs garsus lenktynininkas, parlamentaras Stasys Brundza.

Dešimtukas naujų automobilių markių, fiksavusių blogiausią pardavimo rezultatą 2015 m. I ketvirtį

VietaMarkėPardavimo rezultatas (vnt.)Pokytis (proc.)*
1."Suzuki"14(80)**-82,50
2."Jaguar"1(3)-66,67
3."Land Rover"31(59)-47,46
4."Hyundai"60(100)-40
5.BMW117(175)-33,14
6."Mitsubishi"23(29)-20,69
7."Kia"115(137)-16,06
8."Ford"130(144)-9,72
9-10."Mazda"29 (29)0
9-10."Seat"10 (10)0

* Palyginti su 2014 metų I ketvičiu.

** 2014 metų sausio-kovo pardavimo rezultatai.

Šaltinis: "Data Center"

Dešimtukas naujų automobilių modelių, fiksavusių blogiausią pardavimo rezultatą 2015 m. I ketvirtį

VietaModelisParduota automobilių (vnt.)Pokytis (proc.)*
1."Fiat Punto"20(139)**-85,6
2-3."Fiat Panda"1(15)-80
2-3."Opel Zafira"1(5)-80
4."Fiat Freemont"4(19)-79,95
5-6."Audi Q3"3(12)-75
5-6."Volkswagen Passat CC"4(16)-75
6-10."Jaguar XF"1(3)-66,67
6-10."Kia Optima"4(12)-66,67
6-10."Lexus GS"3(9)-66,67
6-10."Nissan Micra"4(12)-66,67

* Palyginti su 2014 metų I ketvirčiu.

** 2014 metų sausio-kovo pardavimo rezultatai.

Šaltinis: "Data Center"

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"