Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Kinai šoks Europai naują viliotinį

 
2016 12 07 6:00
Spalio pabaigoje „Lynk & Co“ Berlyne pristatė 01 modelio miesto visureigį.
Spalio pabaigoje „Lynk & Co“ Berlyne pristatė 01 modelio miesto visureigį. AFP/Scanpix nuotrauka

Kiekviename naujame automobilyje, netgi ir prabangiuose modeliuose, rasite Kinijoje pagamintų detalių. Jei detalė iš plastiko, labai didelė tikimybė, kad ji „made in China“. Tačiau šios Azijos milžinės gamintojų lengvieji automobiliai Europos keliuose aptinkami labai retai. Šiokia tokia išimtimi galima laikyti Baltarusiją, kurios keliais važinėja vis daugiau Kinijos gamintojų kūrinių – MG, „Great Wall“ ar „Geely“.

Žvelgiant į „Autonews Europe“ pateikiamą Europos Sąjungos (ES) pardavimo statistiką matyti, jog daugiau nei 3 tūkst. naujų kiniškų MG automobilių pernai nupirko ir britai, dar keli šimtai „Great Wall Motors“ mašinų rado šeimininkus Italijoje. Tačiau jei lyginsime šį kinų pardavimo rezultatą su Europos ar Japonijos gamintojų rezultatais, tai bus lašas vandenyne. Mat naujų automobilių Europoje šiemet bus parduota ne mažiau kaip 16 milijonų.

Spalio pabaigoje „Lynk & Co“ Berlyne pristatė 01 modelio miesto visureigį.„Scanpix“ nuotrauka
Spalio pabaigoje „Lynk & Co“ Berlyne pristatė 01 modelio miesto visureigį.„Scanpix“ nuotrauka

„Volvo“ savininko ambicijos

Jei sutiksite automobiliais besidomintį kiną, nenustebkite, kai vos po kelių minučių šis ims jus tikinti, kad viena iš geriausią vardą pelniusių Europos markių „Volvo“ priklauso kinams. Net jei priminsite, jog „Volvo“ visų pirmiausia yra europietiški automobiliai, kinams tai nėra argumentas. Logika aiški ir paprasta: kieno pinigai – tas ir muziką užsako. Prieš šešerius metus bendrovę „Volvo Cars“, gaminančią šios markės lengvuosius automobilius, nupirko Kinijos „Zhejiang Geely Holding Group“.

Net ir atėjus naujam šeimininkui „Volvo“ absoliučią daugumą Europai skirtų automobilių vis dar surenka Švedijoje ir Belgijoje įsikūrusiose gamyklose. Tačiau ši padėtis gali keistis. Mat prailginta Kinijoje pagaminto S60 sedano versija, kuria pastaruosius kelerius metus buvo prekiaujama Amerikoje, sulaukė aukščiausių saugumo vertinimų. Dabar Kinijoje nuspręsta gaminti ir „Volvo“ flagmanu laikomo S90 prailgintą versiją.

„Volvo“ savininkei taip pat priklauso dar dvi iki šiol tik Kinijoje puikiai žinomos markės – to paties pavadinimo „Geely“ ir „Lynk & Co“. Pastarosios markės automobiliais kinai Europoje ketina prekiauti nuo 2018 metų, o pirmuoju Europoje debiutuosiančiu modeliu taps „Lynk 01“ miesto visureigis.

„Šiuo metu neturime tikslo tapti įtakingi visos Europos mastu. Sakykime, kad Europoje planuojame vykdyti bandomąją programą. Stengsimės pasirodyti kuo geriau, tačiau ar vėjas bus mums palankus, iš anksto labai sunku įvertinti“, – sakė Europą šturmuojantis „Zhejiang Geely Holding Group“ savininkas milijardierius Li Shufu.

„Qoros 3“ sedanas, kuriuo jau prekiaujama Slovakijoje, pirmasis iš kiniškų automobilių pelnė aukščiausią „Euro NCAP“ įvertinimą.„Scanpix“ nuotrauka
„Qoros 3“ sedanas, kuriuo jau prekiaujama Slovakijoje, pirmasis iš kiniškų automobilių pelnė aukščiausią „Euro NCAP“ įvertinimą.„Scanpix“ nuotrauka

Pirmas bandymas patyrė fiasko

Pasak L. Shufu, automobilių gamyba – anoks stebuklas. Gamintojų sėkmės formulė yra paprasta: jei patenkinsi arba viršysi klientų lūkesčius, tuomet pardavimas augs.

„Technologija, automobilio surinkimo kokybė, eksploatacinės savybės, saugumas, kainos ir kokybės santykis bei labai kokybiška serviso priežiūra yra svarbiausia“, – pažymėjo L. Shufu.

Kaip pažymi automobilių rinkos ekspertai, svarbiausia stigma, kurią teks panaikinti Europoje debiutuojantiems automobilių gamintojams, yra būtent nepakankamas jų saugumas. Prieš dešimtmetį kinai jau bandė veržtis į Europą, bet šis bandymas baigėsi visišku fiasko.

2005-aisiais Europoje debiutavus kinų „Brilliance Zhonghua“ sedanui ir „Jiangling Landwind“ visureigiui, pardavimą netrukus teko stabdyti, kai po nepriklausomų saugumo bandymų šiais automobiliais europiečiai tiesiog pasibaisėjo. Taip pat įnoringi europiečiai šaipėsi iš pasenusio automobilių dizaino ir pritaikytų technologijų, o Kinijoje pagaminti varikliai niekaip neatitiko didelių ES taršos reikalavimų.

Bandys prilygti vokiečiams

Prabėgo dešimtmetis, ir didelės investicijos į automobilių gamybą, taip pat iš Europos gamintojų perpirktos žinios, technologijos bei specialistai iš esmės pakeitė Kinijos automobilių pramonę. Nors net patys kinai vietos gamyklose gaminamų europietiškų markių modelius vertina labiau nei savus, pirmiausiai dėl prestižo, vis dėlto kiniškos markės turi akivaizdų pranašumą – kainą.

„Kinijos valdžia demonstruoja labai aiškų norą sukurti pirmąjį automobilį čempioną, kurį galėtų eksportuoti su pasididžiavimu. „Lynk & Co“ tikrai bandys šį tikslą įgyvendinti“, – pažymėjo „Sanford C. Bernstein & Co.“ tyrimų bendrovės analitikas Robinas Zhu.

Įdomu tai, jog Europai skirtas šio gamintojo visureigis bus parduodamas su hibridine arba elektrine pavara. Kitos kinams priklausančios europietiškos, tik vokiečiams gerai žinomos „Borgward“ markės automobilių gamintojai 2018 metais Europoje ketina pristatyti elektrinį vidutinio dydžio BX7 modelio miesto visureigį. Jis bus gaminamas ne Kinijoje, o naujoje Brėmene, Vokietijoje, įkurtoje gamykloje. „Borgward“, skirtingai nei privačiai milijardieriaus L. Shufu valdomas „Geely“, priklauso Kinijos valstybinio kapitalo bendrovei.

„Qoros 3“ sedanas, kuriuo jau prekiaujama Slovakijoje, pirmasis iš kiniškų automobilių pelnė aukščiausią „Euro NCAP“ įvertinimą.„Scanpix“ nuotrauka
„Qoros 3“ sedanas, kuriuo jau prekiaujama Slovakijoje, pirmasis iš kiniškų automobilių pelnė aukščiausią „Euro NCAP“ įvertinimą.„Scanpix“ nuotrauka

„Trokštame pažiūrėti savo konkurentams iš Vokietijos tiesiai į akis ir įrodyti, jog mūsų automobiliai technologiškai ir kokybiškai prilygsta Vokietijoje sukurtiems produktams. Vokietija taps viena pirmųjų ir prioritetinių rinkų, kurioje startuosime“, – pažymėjo „Lync & Co“ vyriausiasis viceprezidentas Alainas Visseris.

Prekiaus ne per tarpininkus

Įdomu tai, jog Kinijos gamintojai, pasitelkę savo patirtį Azijoje, per artimiausius dvejus metus ketina ne tik europiečių vertinimui pateikti pirmuosius automobilius, bet ir pritaikyti naujus automobilių pardavimo principus. Šiuo metu Europoje įprasta, jog prekyba vyksta per vietinius platintojus – įmones, išsipirkusias gamintojų atstovų franšizes.

„Dabar veikiantis automobilių platinimo modelis yra netikęs. Mes norime kontroliuoti visą procesą, nes ketiname mesti iššūkį visose automobilių prekybos grandyse, taip pat automobilių eksploataciją padaryti paprastesnę. Ketiname supaprastinti požiūrį į automobilio įsigijimą, priežiūrą ir naudojimą“, – sakė A. Visseris.

Jo teigimu, gamintojai, atiduodami prekybą į platintojų rankas, netenka didelės pelno dalies, taip pat praranda galimybę preciziškai rūpintis savo įvaizdžiu. „Lynk & Co“ ketina kur kas daugiau dėmesio skirti prekybai internetu, taip pat įvairiose Europos šalyse atidaryti apie 500 prekybos atstovybių.

Bandomąją gamybą ir prekybą Europoje jau yra pradėję keletas kitų Kinijos gamintojų. „MG Motor“ Didžiojoje Britanijoje prekiauja nediduku MG3 hečbeku ir GS miesto visureigiu. Jų kainos išties konkurencingos: atitinkamai prasideda nuo 10 ir 18 tūkst. eurų. „Great Wall Motors“ Italijoje prekiauja miesto visureigiu „Hover“ ir pikapu „Steed“, kurie gaminami Bulgarijoje.

„Qoros“ bandomąją sedano „Qoros 3“ prekybą pradėjo Slovakijoje ir netrukus ketina tęsti ekspansiją į ES. Beje, šis sedanas tapo pirmuoju Kinijos gamintojų automobiliu, pelniusiu aukščiausią saugumo įvertinimą Europoje – visas penkias „EuroNCAP“ žvaigždutes.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"