TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kinai taikosi į Afrikos rinkas

2011 08 17 0:00
Kiniškas visureigis nėra europiečio svajonė, bet vargingose šalyse tokie automobiliai itin geidžiami.
Gamintojo nuotrauka

Daugelį metų žinota kaip pigios darbo jėgos šalis, Kinija pati pamažu tampa verslo lopšiu. Jos automobilių gamintojai jau rengiasi perkelti gamybą į dar pigesnį regioną - Vidurio Afriką.

Afrika retai minima automobilių rinkos naujienose. Jei ir pasigirsta kokių nors žinių iš Afrikos, jos paprastai būna susijusios su labiausiai išsivysčiusia žemyno valstybe Pietų Afrikos Respublika arba Viduržemio jūros šalimis. Tačiau pastaruoju metu ir šiose valstybėse neramumai nustelbia geras naujienas.

Vidurio Afrika - vienas vargingiausių regionų visame pasaulyje. Paprastai automobilių gamintojai jį aplenkia. Transporto infrastruktūra čia itin prasta, o transporto priemonės, kurias vairuoja vietos gyventojai, dažniausiai yra senos, perdarytos ir vos važiuoja.

Tačiau Kinijos verslininkai nepabūgo Afrikos skurdo. Automobilių gamintoja "Chery" nusprendė išnaudoti neliestus Afrikos išteklius ir statyti gamyklą Kenijoje. Pigių automobilių gamintoja laikosi strategijos plėstis į mažiau išsivysčiusias rinkas, nes taip lengviau parduoti vakaruose ne itin vertinamo prekės ženklo automobilius.

"Chery" tvirtina per šių metų pirmą pusmetį eksportavusi beveik 72 tūkst. automobilių, tai 89 proc. daugiau nei tuo pat metu pernai ir daugiausia iš visų Kinijos automobilių gamintojų. Ketvirtadalis šių automobilių iškeliavo į Braziliją. Kitos svarbios įmonės rinkos yra Rusija, Ukraina, Egiptas ir Iranas. Neseniai "Chery" Brazilijoje pradėjo statyti gamyklą, ji turėtų imti veikti 2013 metais.

Į gamyklą Kenijoje "Chery" planuoja investuoti 50 mln. JAV dolerių. Kaip gamyklai ši suma nepaprastai maža, bet Afrikoje tai dideli pinigai. Įmonė jau išbandė šią rinką pernai suteikusi gamybos franšizę vietos įmonei. Ši sugebėjo parduoti 120 naujų automobilių. Tai gana nemažai, turint galvoje, kad apie 65 proc. Kenijos rinkos sudaro dėvėti "Toyotos" modeliai, o kitą rinkos dalį - taip pat ne pirmos jaunystės automobiliai.

Neturtingose šalyse kiniškų automobilių paklausa auga. Tačiau prasibrauti iki vakariečių garažų įmonei bus sunku dėl gana įprastų Kinijos bendrovėms skandalų. Šios gamintojos prekės ženklas itin panašus į "Infinity" automobilių logotipą, o modeliuose galima nesunkiai pamatyti detalių, tapačių vakarietiškiems automobiliams. Net pavadinimai įtartinai panėši į populiarių "Audi" ar BMW modelių vardus - nedidelis modelis vadinamas "A3 Hatchback", o visureigis - "X5". Dėl šių plagiatų ir įmonės pavadinimo, reiškiančio žodį, nors šis ir parašytas su klaida, "vyšnia", Europos bei JAV automobilių gamintojai atvirai juokiasi. Bet turint galvoje, kaip sparčiai Kinijoje plėtojamos technologijos, šios šalies automobilių gamintojai ne tik kaina, bet ir kokybe gali pralenkti vakariečius greičiau, nei galima įsivaizduoti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"