Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
TRASA

Kinams įveikti „Teslą“ trukdys kaina

 
2017 01 03 14:00
Prabangus "Faraday Future" serijinio sedano prototipas, kuris bus varomas elektra, atrodo lyg iš fantastinio filmo.  Gamintojo nuotrauka

Amerikoje registruota kompanija „Faraday Future“ (FF), kuri skelbia konkuruosianti su prabangių elektromobilių gamintoja „Tesla Motors“, pradėjo viešinti pirmojo serijinio modelio prototipą. Kol kas jis turi kodinį pavadinimą „Project 91“. Vis dėlto ambicingiems Kinijos milijardieriaus Jia Yuetingo remiamos įmonės planams aplenkti amerikiečius greičiausiai sutrukdys naujojo prabangaus elektrinio sedano kaina.

FF elektromobilio serijinio modelio prototipas, kuris bus pristatytas jau rytoj Las Vegase (JAV) prasidėsiančioje elektronikos parodoje CES 2017, pasižymės futuristiniu „ergonominiu NASA stiliaus salonu“. Apie tai kalbama kompanijos FF pranešime, išplatintame CES parodos išvakarėse. Tačiau iki sausio 2-osios ryto paviešintos kitos detalės apie naująją mašiną gana šykščios.

Paslaptingasis „Project 91“

Kompanijos FF anonse apie „Project 91“ nenurodoma, nei kokia naujosios elektrinės transporto priemonės galia, nei kokie jos dinaminiai duomenys. Daugiau informacijos pažerta tik apie mašinos sėdynes. Esą naujojo FF elektrinio sedano užpakalinės sėdynės bus atskirtos atlenkiamomis atkaltėmis. Kompanijos pranešime ypač pabrėžiama, kad sėdintieji ant jų elektromobiliui greitėjant nejaus jokių nemalonių traukos jėgos padarinių.

Nors apie serijinio elektromobilio prototipo technines savybes FF iš anksto neinformavo, 2016 metų CES parodoje pristatytas tuomet koncepcinis „FFZero1“ turėjo keturis elektrinius variklius, kurių bendras didžiausias galingumas siekė 1000 arklio galių (AG). Anot FF, konceptas 100 km/val. greitį gali pasiekti maždaug per 3 sek., o maksimalus jo greitis – 320 km per valandą.

Galingiausias „Tesla Model S“ (691 AG) 100 km/val. greitį pasiekia per 3,1 sekundės. Tačiau šis modelis jau yra serijinis, tuo metu „Project 91“ serijinė gamyba bus pradėta tik 2018-aisiais.

Achilo kulnas – didelė kaina

Tačiau didžiausia pristatomo FF modelio bėda yra ne tai. Portalas leftlanenews.com atskleidžia, kad naujasis J. Yuetingo remiamas serijinis prototipas greičiausiai kainuos daugiau kaip dukart brangiau negu „Tesla Model S“ ar „Tesla Model X“. Tai gali visiškai sužlugdyti serijinio „Project 91“ pardavimą visame pasaulyje, išskyrus galbūt Kiniją. Esą šios valstybės institucijos ir privačios kompanijos gali pirkti nors ir milijardą JAV dolerių (950 mln. eurų) kainuojantį Nevados (Amerika) gamykloje pagamintą elektromobilį vien iš patriotizmo.

Leftlanenews.com, kuris remiasi naujienų agentūra „Reuters“, duomenimis, kai „Project 91“ taps serijinis, už jį gali būti prašoma nuo 150 tūkst. iki 200 tūkst. JAV dolerių (142,3 tūkst. – 189,7 tūkst. eurų). „Tesla Model S“ šiuo metu kainuoja nuo 68 tūkst. JAV dolerių (64,5 tūkst. eurų), „Tesla Model X“ – nuo 74 tūkst. JAV dolerių (70,2 tūkst. eurų).

Tačiau J. Yuetingas FF skeptikams jau turi atsakymą. Neva jis įkūrė naują kompaniją „Lucid Motors“, kuri gamins pigesnius nei FF elektromobilius, o 2018 metais nuo konvejerių pradėtas ridenti „Lucid“ kainuos ne daugiau kaip 100 tūkst. JAV dolerių (apie 95 tūkst. eurų).

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"