TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kinija atranda Lietuvą

2007 05 03 0:00

Sakoma: "Kinų nereikia kviesti - jie patys ateina." Tačiau anaiptol ne visi specialistai sutinka su šia primityvoka traktuote. Ji tinka nebent Gariūnų lygio prekeiviams.

Kinija šiandien yra viena sparčiausiai besivystančių valstybių, jos milžiniška prekių apyvarta, dar didesnis ekonominis potencialas. Tad nenuostabu, kad dėl kiekvieno kinų prekių srauto procento vyksta nuožmi, nors retsykiais pašalinio akiai nematoma kova. Juk tai papildomi milijonai tonų krovinių, kurie labai reikalingi uostui, geležinkeliams, autotransportui, logistikos bendrovėms, mokslininkams. Tai ir papildomos darbo vietos, milžiniškos įplaukos į šalies biudžetą.

Tad nieko šiandien nenustebino itin gausi Lietuvos delegacija, kurioje buvo Susisiekimo ministerijos, AB "Lietuvos geležinkeliai", Klaipėdos valstybinio jūrų uosto vadovai, šalies vežėjų, ekspeditorių asociacijų, didžiausių šalies krovos, logistikos kompanijų, transporto mokslo atstovai.

Milžiniškos perspektyvos

Kelionės rezultatai pranoko visus lūkesčius.

Pirmiausia buvo pasirašytas dvišalis tarpvyriausybinis susitarimas su Kinijos Liaudies Respublika dėl bendradarbiavimo jūrų transportu.

Pasak susisiekimo ministro Algirdo Butkevičiaus, šis susitarimas pasirašytas siekiant išnaudoti abiejų šalių jūrų transporto rūšių pajėgumą nukreipiant Azijos valstybių krovinius į Europos Sąjungą tranzitu per Lietuvą. "Tai pagrindinis Lietuvos transporto specialistų delegacijos Kinijoje tikslas", - sakė susisiekimo ministras dar prieš vykdamas į šią vieną didžiausių Azijos valstybių.

Ką duoda šis susitarimas? Pirmiausia sudaro vienodas sąlygas Kinijos ir Lietuvos jūrininkams naudotis uostų infrastruktūra, krantinių įrenginiais, suteikia palankesnes uostų mokesčių sąlygas. Jis pripažins abiejų šalių laivų jūrininkų dokumentus ir leis jūrininkams laivui stovint uoste išlipti į krantą be vizų. Sutartyje numatyta galimybė suteikti pagalbą ištikus nelaimei jūroje, taip pat galima bus kurti bendras laivybos įmones, keistis informacija apie navigacijos kondicijas bei techninę laivų priežiūrą.

Taip pat A.Butkevičius, AB "Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius,???? susitiko su KLR geležinkelių ministru Liu Zhijunu ir aptarė abišalio bendradarbiavimo geležinkelių srityje galimybes. Didžiausios galimybės šioje perspektyvioje srityje - pratęsti Vidurinės Azijos tarptautinio koridoriaus TRACECA atšaką iki Klaipėdos valstybinio jūrų uosto. Juo labiau pradžia jau padaryta - pasirašyta bendradarbiavimo susitarimas tarp Kazachstano Aktau ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto. Šiam tikslui Lietuva siūlo pasinaudoti savo jau gerokai "įsibėgėjusio" šaudyklinio traukinio "Vikingas", gabenančio krovinius trasa Klaipėda-Odesa/Iljičiovskas.

Klaipėda domina kinus

Susisiekimo ministerijos valstybės sekretoriaus Almino Mačiulio vadovaujama Lietuvos derybininkų grupė per vizitą Kinijoje susitiko su tos šalies okeaninės laivybos kompanijos COSCO vadovais ir aptarė bendradarbiavimo galimybes.

COSCO okeaninių laivų kompanija yra diversifikuotos (kitaip tariant, universalios) veiklos įmonių grupė, užsiimanti tarptautine laivininkyste. Įkurta 1961 metais ši grupė išplėtojo savo veiklą gabendama konteinerius, biriuosius ir kitus krovinius jūra okeaniniais krovininiais laivais. Jų COSCO šiuo metu turi apie 600, bendras metinis tonažas iki 300 mln. tonų. Jų teikiamos paslaugos apima 1200 uostų net pusantro šimto šalių. COSCO yra įkūrusi savo atstovybes Honkonge, Japonijoje, JAV, Pietų Amerikoje, Australijoje, daugelyje Europos valstybių. Be krovinių gabenimo, ši kompanija stato ir remontuoja jūrų laivus.

"Jūrų laivininkystė - Lietuvos ir Kinijos transporto bendradarbiavimo raktas. Siekiant šio tikslo šiandien duotas sėkmingas startas - mūsų šalių susisiekimo ministrų pasirašytas dvišalis tarpvyriausybinis susitarimas dėl bendradarbiavimo jūrų transporto srityje", - teigė A.Mačiulis. Pasak jo, Lietuvos geografinė padėtis suteikia puikias galimybes transportuoti prekes iš kaimyninių Lietuvai šalių į Kiniją ir atgal. Multimodalinio transporto (jūra, geležinkeliai, automobilių keliai) gijos sieja Baltijos jūros neužšąlantį Klaipėdos uostą su daugeliu Europos šalių uostais, o Vidurinės Azijos tarptautinį koridorių TRACECA pratęsus iki Odesos/Iljičiovsko uostų šiais keliais galėtų pradėti judėti ir Vidurinės Azijos šalių krovinių srautai.

Mūsų šalies delegacijos atstovai pristatydami COSCO vadovams Klaipėdos uosto galimybes ir pranašumus pabrėžė, kad Lietuvos transporto sektorius yra vienas dinamiškiausių šalies ekonomikos sektorių ir uždirba iki 10 proc. bendrojo nacionalinio produkto. "Lietuvos ir Kinijos sėkmingas bendradarbiavimas transporto srityje, ypač jūrų laivyboje, būtų naudingas abiem šalims, - įsitikinęs ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Sigitas Dobilinskas. - Puikios perspektyvos atsivertų Kinijai Klaipėdos uoste įrengus distribucinį sandėlį."

Vartai į Europą

Uostamiestyje Cingdao vyko Kinijos ir Lietuvos verslo forumas "Atrask Lietuvą - vartus į Europą". Rezultatais patenkinti ne tik abiejų šalių politikai, bet ir verslo bei mokslo atstovai.

Kinijos jūrų uostas Cingdao užima trečiąją vietą šalyje ir vienuoliktąją pasaulyje pagal konteinerių apyvartą. Iš viso uoste per metus perkraunama per 170 mln. tonų krovinių. Pavyzdžiui, 2006 metais Klaipėdoje buvo perkrauta 25,6 mln. tonų. Tai ne tik uostas, koncentruojantis Kinijos Šiaurės-Rytų regiono krovinių srautus, bet ir didelis Kinijos tekstilės ir pramonės centras. Miesto ekonominis augimas kasmet siekia 12-13 procentų. Eksportas gerokai lenkia importą.

Susisiekimo ministras A.Butkevičius susitiko su Cingdao miesto meru Xia Gengu ir pasiūlė Cingdao verslininkams aktyviau plėtoti bendradarbiavimą su Lietuvos kolegomis, kurti bendras įmones. "Mes esame atviri verslo iniciatyvoms", - pažymėjo A.Butkevičius pristatydamas Klaipėdos uosto gamybinį pajėgumą. Cingdao meras Xia Geng domėjosi logistikos centrų plėtra Lietuvoje ir pareiškė, kad Kinijos uostas laukia laivų iš Klaipėdos.

Cingdao vyko Lietuvos ir Kinijos verslo konferencija "Atrask Lietuvą - vartus į Europą". Trylikos Lietuvos jūrų verslui atstovaujančių bendrovių vadovai pristatė Kinijos kolegoms galimybes plėtoti tarptautinius prekybos mainus naudojantis Lietuvos partneryste. Kinijos verslininkus sudomino skirtingų transporto rūšių infrastruktūrų sąveika, kuri leistų jų kroviniams pasiekti Šiaurės ir Rytų Europą.

Didžiulį susidomėjimą šiuo susitikimu rodo ir tai, kad į šį verslo forumą atvyko net 80 Kinijos verslininkų, trys ketvirtadaliai jų atstovavo didžiausioms šalies logistikos, krovos ir laivybos kompanijoms.

"Ypač naudingas abiejų šalių atstovams buvo neformalus bendravimas po oficialios konferencijos. Lietuvos verslo atstovai pasijuto pripažinti ir gerbiami, išskirtinis itin aukštų Kinijos pareigūnų dėmesys suteikė solidumo ir pasitikėjimo. Jau šiandien galime pasidžiaugti naujomis idėjomis, kurios gimė per susitikimus Kinijoje, - tvirtino UAB "Naftos grupė" bei bendrovės "LG Logistic" atstovas Donatas Jonikas. - Kinijos įmonės dirba labai moderniai. Mums ten gimė idėjos, kaip pagerinti paslaugų kokybę Lietuvoje, kaip sumažinti gamybos sąnaudas ir operatyviau aptarnauti vartotoją." Pasak jo, džiugu, kad Kinijos verslininkai per susitikimą pareiškė matantys lietuvius savo partneriais kuriant prekių skirstymo centrus visoje Europoje.

"Labai sėkminga buvo ši konferencija ne tik verslininkams, bet ir mokslininkams, - tvirtino VGTU Transporto instituto direktoriaus pavaduotojas Algirdas Šakalys. - Mano kontaktas su Kinijos laivininkystės instituto mokslininkais jau davė apčiuopiamų rezultatų: susitarta kartu su Danijos ir Švedijos kolegomis bendradarbiauti įsisavinant naujus krovinių gabenimo kelius iš Šiaurės Europos į Tolimuosius Rytus pagal tarptautinį projektą "East-West". Cingdao mokslininkai pareiškė norą bendradarbiauti su Vilniaus Gedimino technikos universitetu."

Honkongas priartės prie Lietuvos

Honkonge įvyko panašus verslo forumas - "Lietuva - nauji vartai į Europą". Po abiejų šalių verslininkų pranešimų prasidėjo atviros diskusijos. Honkongo verslo atstovai klausinėjo apie investicinį klimatą Lietuvoje, mokesčius, laisvas ekonomines zonas, teiravosi apie transportavimo sąnaudas. Forumo dalyviai įsitikinę, kad susitikimo rezultatui netrukus bus matomi ir pas mus, nes vietos verslininkai gerai įvertino verslo bei investicijų sąlygas Lietuvoje. Kinai taip pat pristatė konkrečius savo verslo planus, pasakojo, kokiose rinkose dirba jų vadovaujamos bendrovės, dalijosi patirtimi, per kokį laiką ir į kokį Europos ar Skandinavijos uostą pristatomi konteineriai.

Lietuvos susisiekimo ministras A.Butkevičius, AB "Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius Stasys Dailydka taip pat susitiko su Honkongo Vyriausybės transporto sekretore specialiajame administraciniame regione Sarah Sau Tung Liao, atsakinga už geležinkelių sistemos techninės sąveikos ir kelių transportą, ir aptarė bendradarbiavimo galimybes.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"