TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kiniški automobiliai neprigyja

2012 04 25 8:12

Nemažoje dalyje pasaulio gerai žinomos "Chery", "Great Wall", "Brilliance", Geely" ir kitos Kinijoje gaminamų automobilių markės Lietuvos vairuotojams mažai ką sako. Kodėl kinai neįsitvirtina mūsų krašte?

Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidento Mindaugo Beišio skaičiavimu, Kinijoje gaminama apie 30 markių automobilių. "Tačiau nepamirškime, kad beveik pusė jų susiję su garsiais prekės ženklais - "Nissan", "Mazda" ir panašiais. Nors statistika rodo, kad mūsų šalyje kiniškų pavadinimų mašinų tėra vos kelios dešimtys, bet galbūt Kinijoje pagamintų automobilių pavadinimai ne kiniški, ir jų važinėja gerokai daugiau?" - svarstė pašnekovas.

Rinkos tyrimus Lietuvoje atliekančios bendrovės "Aurotyrimai" vadovas Robertas Cickevičius teigė, kad remiantis jo įmonės turima statistika, visiškai naujų "grynai kiniškų" automobilių Lietuvoje nėra. Po kraštą važinėja tik naudotos kinų prekės ženklą turinčios mašinos. "Galbūt joms suskaičiuoti trūktų vienos rankos pirštų, bet kelių rankų - užtektų. Daugiausia tai "Landwind", "Brilliance" markių automobiliai", - sakė "Autotyrimų" vadovas.

Patyrė nesėkmę

LŽ žiniomis, iki šiol Lietuvą užkariauti kiniškais automobiliais bandyta du kartus. 2009 metais į mūsų šalį apsiskelbė ateinanti tarptautinė kiniškų mašinų pardavėja "IM Group". Skelbta, kad ji Lietuvoje pardavinės Kinijoje gaminamus "Great Wall" visureigius.

Tačiau vėliau apie "IM Group" taip staiga kilęs triukšmas taip netikėtai sparčiai ir nutilo. Matyt, įvertinusi Lietuvos rinkos ypatumus kompanija atsisakė savo ketinimų.

Iki šiol kitai kiniškai markei "Dongfeng Motor" Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje skelbiasi atstovaujanti bendrovė "Autobagi". Jos direktorius Giedrius Diktanas neneigė, kad 2010-aisiais jo vadovaujama įmonė į Lietuvą buvo atsigabenusi apie 40 pigių komercinių kiniškų automobiliukų. "Taip ir nesugebėjome lietuvių pripratinti prie "Dongfeng". Iš atsivežtų keturiasdešimties savo krašte pardavėme tik 3 mašinas, dar po vieną - Latvijoje ir Estijoje. Likusias realizavome Lenkijoje ir Vokietijoje", - atvirai kalbėjo verslininkas.

Šiuo metu "Autobagi" kiniškų mašinų į Lietuvą neimportuoja, nė vienos jų neturi ir sandėlyje. "Tikime, kad ateityje padėtis pasikeis. Tačiau tai atsitiks ne iškart", - sakė G.Diktanas.

Vokiečiams - tinka, lietuviams - ne

"Autobagi" vadovas nepritaria nuomonei, esą kiniški automobiliai Lietuvoje neprigyja dėl blogos kokybės. Juk nemažai daliai Lietuvos automobilininkų prieš akis stovi internete regėtas vaizdas, kai prieš kelerius metus "EuroNCAP" atsparumo smūgiams bandymuose kinų visureigis "Landwin" atsimušęs į sieną sudužo it kartono dėžė, nepalikdamas nė menkiausios vilties gyvam likti viduje sėdinčiam vairuotojui.

"Kinijoje gaminamų mašinų kokybė gerėja kiekvienais metais. Vienas jų pranašumų, kad, pavyzdžiui, "Dongfeng" yra bent 20 proc. mažesnis už kitus pigiausius Lietuvoje parduodamus komercinius automobilius. Tačiau, įtariu, lietuviams užkliūva būtent dydis. Mūsų tauta mėgsta erdvias mašinas. Ir jeigu "Dongfeng" būtų bet 30 centimetrų ilgesni ir platesni, šios markės automobiliai Lietuvoje tikrai būtų populiaresni", - pasakojo G.Diktanas.

Jo tvirtinimu, nuo kiniškų automobilių baimės jau išsigydė Vakarų Europa. "Tik įsivaizduokite - Vokietijoje veikia net 27 atstovybės, kurios pardavinėja Kinijoje pagamintas mašinas. Pačiam teko matyti, kaip viename iš salonų siūlomi ir maždaug 10 tūkst. eurų (34,5 tūkst. litų) kainuojantys kinų automobiliai, ir 100 tūkst. eurų (345 tūkst. litų) kainuojantys prabangūs "Lexus". Vokietija Kinijoje pagamintų automobilių baimės atsikratė leisdama bendrovėms, fiziniams asmenims juos bandyti ilgą laiką, net iki dvejų metų. Aišku, Lietuvoje tokios prabangos negalime sau leisti", - tikino "Autobagi" direktorius.

Lemia įprotis

Lietuvos autoverslininkų prezidento M.Beišio nuomone, kažin ar lietuviai atsisakytų Kinijoje gaminamų automobilių vien dėl to, kad jie maži. "Šiuo metu maži automobiliai populiarėja, bet "kinų" tarp jų kažkodėl nėra", - atkreipė dėmesį LŽ pašnekovas.

M.Beišio manymu, pirkti ar nepirkti kiniškus automobilius veikiau yra įpročio dalykas. "Lietuviai mėgsta važinėti vokiškomis, japoniškomis mašinomis. Ir šį įprotį išties būtų sunku pakeisti. Be to, įsigijus kinišką automobilį iškiltų papildomų rūpesčių - nėra detalių, priežiūros centrų. Pirkėjai viską įvertina", - kalbėjo Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"