TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kitąmet garažai pilnės kukliai

Kardinalių technikos naujovių tautiečiai baiminasi, bet negaili pinigų patogiems ar tiesiog gražiems priedams. Artėjant metų pabaigai pristatomi nauji automobilių modeliai bandys rasti kelią į lietuvių širdis ir garažus.

Kaip ir kasmet, artėjant Naujiesiems metams Lietuvoje vėl surengtas "Metų automobilio" konkursas. Jame dalyvauja 32 nauji modeliai, kurių bazinės komplektacijos kainos svyruoja nuo 31 tūkst. iki 210 tūkst. litų.

Palyginti su keletą metų anksčiau pristatytais panašių klasių modeliais, šįmet automobiliai akivaizdžiai pabrangę. Bet gamintojų atstovai tvirtino, kad "Metų automobilio" konkurse dalyvaujančių modelių asortimentas atitinka pirkėjų iš įvairių visuomenės sluoksnių norus ir poreikius. Pristatomi ir labai brangūs, ir pigesnių modelių, naujų sprendimų ir laiko patikrintais prekės ženklais pažymėti automobiliai. Tiesa, žurnalistų komisija vertins ne visus rinkoje siūlomus modelius. Konkurse nėra senesnių nei pernai Lietuvoje pristatyti modeliai, o dalis gamintojų atstovų apgailestavo, kad didžiausios naujovės, jau matytos Europoje, mūsų kraštą pasieks tik kitąmet.

Nepamiršo puošybos elementų

Visi 32 naujausi automobiliai, dalyvaujantys Lietuvos žurnalistų autoklubo penkioliktąjį kartą surengtame konkurse, buvo vienodomis sąlygomis išbandyti Druskininkų apylinkėse. Geriausiųjų septynetukas bus paskelbtas pirmadienį, o gruodžio 11 dieną paaiškės ir konkurso nugalėtojas. Bet greičiausiai visi modeliai ras savo pirkėjus, nes šįmet tarp dalyvių nematyti nei aiškių autsaiderių, nei stiprių lyderių. Automobilių pardavėjų teigimu, lietuviai vis aiškiau vertina savo poreikius ir stengiasi nebeviršyti savo galimybių ribos vien dėl įvaizdžio. Bet jei galimybės leidžia, vairuotojai noriai primoka už puošybos elementus.

"Skirtingi gamintojai, jų modeliai turi skirtingas savybes ir taip pat skirtingus pirkėjus. Vieni ieško erdvaus automobilio šeimai, kiti - kompaktiško, šiuolaikiško. Vieni nori greičio ir dinamiškumo, o kitiems svarbiau ekonomiškumas ir pigi eksploatacija", - tvirtino "Citroen" ir "Hondos" automobiliais prekiaujančios įmonės "Veho" pardavimo vadovas Vytautas Kastanauskas.

Kaip sako pašnekovas, jam dažniausiai tenka bendrauti su vairuotojais, ieškančiais dinamiško automobilio "su charakteriu", kad mašina žmogui būtų ne vien transporto priemonė, bet kartu ir įvaizdžio dalis. Todėl pirkėjai nepagaili pinigų papildomai įrangai ir automobilio papuošimui. "Pigiausios komplektacijos automobilių beveik neparduodame. Paklausiausi vidutinės arba pačios geriausios komplektacijos modeliai. Be to, dažnai pageidauja ir papildomų aksesuarų - aptakų, slenksčių, didesnių ratlankių, garso aparatūros, navigacijos, stogo bagažinės laikiklių ir kitokių smulkmenų", - dėstė V.Kastanauskas.

Naujas technologijas vertina įtariai

Tačiau naujausių technologijų lietuviai vis dėlto prisibijo. Akivaizdžiai nematomos techninės naujovės važiuoklėje ar variklio skyriuje, subtiliai pagerinančios bendrą važiavimo kokybę, lietuviams dar paslaptinga sritis.

Europoje populiarūs degalus taupantys hibridiniai modeliai apskritai laikomi nišiniu produktu ir tautiečiai jų nuperka vienetus. Iki šių metų lapkričio Lietuvoje buvo užregistruotos tik 1678 hibridinės transporto priemonės.

Mieliau pirkėjai pasirenka paprastą modelį ir akivaizdžiai matomus bei pačiupinėjamus priedus, palinksminančius ar padedančius vairuotojui. "Chevrolet" ir "Opel" markės automobiliais prekiaujančios įmonės "Žaibo ratas" direktorius Vilandas Burnys tvirtino, kad pirkėjams aktualus praktiškumas. Nemažai jų dairosi nebrangių modelių, o ieškantieji prieinamos kainos užsimerkia prieš ne pačios aukščiausios kokybės medžiagas, naudojamas salonui įrengti, ir renkasi paprastą, funkcionalų automobilį.

"Pirkėjams, ieškantiems pagal kainą, turi būti pagrindiniai dalykai - elektriniai langai, kondicionierius, kompaktinių diskų grotuvas. Perkantieji brangesnius modelius nori ir automatinių žibintų, navigacijos, važiuoklės su visais varomais ratais", - sakė jis.

Primoka net už valdišką

Pašnekovas patikino, kad žmonės į saloną paprastai ateina jau tiksliai žinodami, kokio modelio nori. "Tik ne visada žino, ką papildomai gali įsidėti, pavyzdžiui, pasirinkti navigaciją su gražesne grafika, ksenoninius žibintus", - patikslino jis.

Visus pirkėjus galima skirti į dvi stambiausias kategorijas - tai perkantys automobilį sau, todėl galintys laisviau pasirinkti modelį ir jo komplektaciją, bei įmonių darbuotojai, įsigyjantys mašiną darbovietės vardu. Bet, pasak V.Burnio, nesvarbu, už kieno pinigus perkamas automobilis, pirkėjas vis tiek prašo nuolaidos, pageidauja papildomų privalumų ir net primoka trūkstamą sumą iš savo kišenės, jei darbiniu automobiliu nuolatos pats naudosis.

"Bazinių modelių iš viso neparduodame, net pačių paprasčiausių modelių niekas nenori pirkti be papildomos įrangos", - aiškino pašnekovas. Anot jo, bazinės modelio komplektacijos net neapsimoka pirkti, nes turtingesniems deriniams gamintojai suteikia didesnes nuolaidas.

Pasak pašnekovo, pastaruoju metu vairuotojai itin pamėgo apsirūpinti įvairiais priedais, lyg norėdami išspausti iš naujo pirkinio viską, kas įmanoma. "Niekada nepardavinėjome tokių brangių opelių. Anksčiau pirkėjai rinkdavosi tik tai, kas būtina, o dabar tik maža dalis nepasirenka įvairių priedų, ypač brangiausiems modeliams", - dėstė jis. Taip pat pašnekovas atkreipė dėmesį, kad dauguma pageidauja dyzelinių variklių, nors šie gerokai brangesni už benzininius.

Automobiliai brangsta

Pastaruoju metu net bazinės komplektacijos automobiliai pastebimai pabrango. Anksčiau vidutinę, kasdienę mašiną buvo galima nusipirkti už kiek daugiau nei 50 tūkst. litų, dabar jų kainos artėja prie 70 tūkst., o kiek didesnių ar patogesnių modelių kainos žengia per 100 tūkst. litų ribą. Tokia suma įkandama tik nedaugeliui. Automobilių pardavėjai pripažino, kad kainos per pastaruosius metus tikrai gerokai išaugo, bet motyvavo tuo, jog kartu gerėjo ir kokybė, gausėjo bazinės komplektacijos privalumų.

"Kainos nestovi vietoje, visų gamintojų produkcija brangsta. Prisideda infliacija, augantys darbuotojų atlyginimai, brangstantys energetikos ištekliai, medžiagos, jau anksčiau Lietuvoje pakilęs PVM, - aiškino V.Kastanauskas. - Turint galvoje, kokia įranga buvo gaminama anksčiau ir dabar, kai kurie modeliai santykinai net atpigo. Baziniuose automobiliuose daugiau saugumo, komforto įrangos, todėl naujų modelių vertė kyla labiau nei jų kaina." V.Burnys antrino: "Jei į senesnį modelį sudėtume visą įrangą, kuri dabar yra baziniame, kaina nedaug skirtųsi." Jis įžvelgė ir dar vieną kainos augimo priežastį - automobiliai vis didėja. Nors visose išsivysčiusiose šalyse stinga vietos automobiliams, šie iš tiesų gerokai didesni nei prieš porą dešimtmečių išleisti analogiški modeliai. "Automobiliai didėja todėl, kad didėja žmonės. Kiekviena karta vis praauga ankstesnę", - tvirtino pašnekovas. Be to, nors lietuviai nėra patys turtingiausi pirkėjai, jie perka gana didelius automobilius. Europoje populiariausių kompaktiškų automobilių segmentas mūsų šalyje nustumtas į šešėlį, o patys paklausiausi yra vidutiniai automobiliai.

Pašnekovų manymu, tokios pirkėjų pasirinkimo tendencijos nesikeis ir kitąmet. Jie kukliai prognozavo ir kitų metų rinkos padėtį - tikėtinas nedidelis, apie 10 proc. augimas, nors dėl išorinių veiksnių, tokių kaip euro zoną apėmusi krizė, rinkos augimo galime ir nesulaukti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"