TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Klastingas nuovargis prie vairo

2008 09 17 0:00
Kai vairuojant apima nuovargis ir mieguistumas, geriau trumpam sustoti ir pasimankštinti.
LŽ archyvo nuotrauka

Jei jaučiate, kad vairuojant ima mausti kūną, akių vokai darosi vis sunkesni, o dėl nuovargio nebegalite susikaupti, tai yra įspėjimas, kad turite kuo greičiau sustoti ir pailsėti, kol neįvyko nelaimė.

Mirksėjimas akimis yra elementari apsaugos sistema, kurią žmogui suteikė gamta. Įprastai žmogus sumirksi apytiksliai 10 kartų per minutę. Jei mirksnių padaugėja, tai yra neginčijamas nuovargio ženklas. Pavargęs vairuotojas yra ne mažiau pavojingas negu apsvaigęs nuo alkoholio ir narkotikų, todėl jei imate jaustis apsnūdę, būtina pailsėti ar atsigaivinti. Energiniai gėrimai arba kava gelbsti tik trumpai, nes jų sukeltas staigus energijos antplūdis greitai praeina, o juos geriant dažnai gali sutrikti širdies veikla.

Vairuotojų mankšta.

Apimant miegui, žmogus jaučiasi šąlantis ir dažnai padidina šildymą automobilio salone, bet tai yra didžiausia klaida. Šiluma tik dar labiau migdo, todėl verčiau atsidaryti langą ir pakvėpuoti vėsaus, gaivaus oro, kuris kaipmat išblaško snaudulį. Tačiau geriausia yra trumpam sustoti aikštelėje, pasivaikščioti ir padaryti mankštą.

Šešių pratimų mankšta trunka tik minutėlę, bet suteikia žvalumo ir sumažina raumenų maudimą. Kiekvieną pratimą reikia atlikti po 5 kartus, o vėliau, jei norite, kartoti iš naujo.

1. Pečių sukimas ratu. Įkvėpkite stumdami pečius į priekį ir kelkite juos į viršų link ausų. Lenkdami ir nuleisdami juos iškvėpkite.

2. Pečių ir nugaros tempimas. Laikykite rankas už nugaros ir plaštakomis suimkite alkūnes. Įkvėpkite ištempdami nugarą ir krūtinę, iškvėpdami atsipalaiduokite.

3. Kaklo ir liemens tempimas. Įkvėpkite ir palenkite galvą kuo arčiau kaklo link. Drauge įtempkite apatinius pilvo raumenis, lyg stengtumėtės pakelti juos į viršų.

4. Rankų ir riešų tempimas. Ištieskite vieną ranką į priekį, tarsi kažko siektumėte. Laikykite pirštus sugniaužę į kumštį, paskui ištieskite juos į priekį, sulenkite riešą, kad pirštai nukryptų žemyn, ir kartokite tai su kita ranka.

5. Sėdmenų mankšta. Suglauskite kelius ir pėdas, įkvėpkite, įtempkite pilvo raumenis ir lėtai įtempkite sėdmenų raumenis. Iškvėpdami atsipalaiduokite.

6. Čiurnų sukimas ratu. Kuo labiau ištieskite koją ir sulenkite pėdą taip, kad pirštai būtų palinkę į kelio pusę, sukite čiurną į vieną ir į kitą pusę.

Taisyklinga padėtis

Jei vairuodami pavargstate greitai ir dažnai, ima skaudėti galvą, nugarą, mausti kaklą ir pečius, greičiausiai kalta netaisyklinga sėdėjimo padėtis. Pirkdami automobilį būtinai išbandykite, kiek įvairiai ir patogiai galima reguliuoti sėdynę ir užpakalinio vaizdo veidrodėlius, nes patogumas yra ne mažiau svarbus nei mašinos dydis, ekonomiškumas ir galia.

Sėdynė turėtų remtis į kuo didesnę šlaunų dalį, bet jokiu būdu negali įsirėžti į jas spaudžiant pedalus. Taip kojos geriau pailsi, o raumenys šlaunų viršuje nebūna įsitempę.

Svarbiausia sėdynės atlošo funkcija - leisti pailsėti nugarai. Kai pastumiate ar atitraukiate sėdynę tiek, kad nereikėtų nei temptis, nei lenktis, kad pasiektumėte pedalus, laikas sureguliuoti atlošą. Jis turi kuo labiau priglusti prie nugaros, kai laikote vairą. Jei sėdynė gerai atlieka savo paskirtį, nugaros raumenims nereikia dirbti, o tai ypač svarbu ilgoje kelionėje.

Galvos atramą verta sureguliuoti ne tik dėl patogumo, bet ir dėl saugumo. Neįtikėtina, kiek daug vairuotojų palieka atramą žemiausioje pozicijoje. Avarijos atveju per žemai esanti galvos atrama gerokai padidina galimybę sulaužyti stuburo slankstelius, nes inercijos jėga permeta vairuotojo galvą virš atramos. Patogiau ir saugiau yra užfiksuoti galvos atramą taip, kad jos viršus sutaptų su jūsų ausies viršumi, o vairuojant tarp atramos ir galvos būtų apytiksliai 5 centimetrų tarpas.

Jei galite reguliuoti ir vairą, pasistenkite ji pastumti ir pakelti taip, kad aiškiai matytumėte kelią nepakėlę ir nepalenkę galvos. Dažnai nuvargstančios rankos yra ženklas jums, kad sėdite per toli nuo vairo, o jei jis remiasi į kojas - sėdite per arti arba per aukštai.

Galiausiai nustatykite užpakalinio vaizdo veidrodėlius taip, kad nejudindami galvos matytumėte, kas vyksta už automobilio.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"