Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Klastingas rusų planas kirs lietuviams per verslą

 
2016 12 28 6:00
Ar į Muitų Sąjungą įvežami naudoti automobiliai turi įrangą, galinčią avarijos atveju skleisti SOS signalus, tikrins Baltarusijos, Rusijos ir Kazachstano muitininkai./ "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka
Ar į Muitų Sąjungą įvežami naudoti automobiliai turi įrangą, galinčią avarijos atveju skleisti SOS signalus, tikrins Baltarusijos, Rusijos ir Kazachstano muitininkai./ "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Europinės Rusijos dalies, taip pat Baltarusijos ir Kazachstano gyventojai mielai važinėja nenaujais vakarietiškais automobiliais, kurių nemažą dalį jiems parduoda Lietuvos verslininkai. Nuo 2017 metų sausio 1 dienos šio lietuvių verslo laukia labai sunkios dienos, tačiau mūsų naudotų mašinų pardavėjai tikisi kompensuoti praradimus Ukrainoje.

Dar liepą Rusijos žiniasklaidoje pasirodė pranešimų, kad nuo ateinančių metų į šią valstybę įvežamoms nenaujoms transporto priemonėms bus taikomas naujas reikalavimas, kuris iš pirmo žvilgsnio atrodo visai nekaltai, bet greičiausiai iki minimumo apribos naudotų mašinų eksportą į Rytus, o gal net apskritai jį sustabdys. Nuo 2017 metų pradžios į Rusiją, taigi ir į kitas Muitų sąjungos šalis – Baltarusiją bei Kazachstaną, įvežami nenauji automobiliai privalės turėti įrangą, kuri, mašinai patekus į avariją, siųs SOS signalus į ekstremalių situacijų reagavimo centrus „Era-Glonass“.

„Lietuvos žinių“ duomenimis, tokius centrus kol kas yra įkūrę rusai ir kazachai, baltarusiai – dar ne. Tačiau pagal Muitų sąjungos sutartį Rusijos priimtam sprendimui turės paklusti ir Baltarusija. Kaip teigia portalas auto.mail.ru, naujoji įranga telpa į nedidelę dėžutę ir kainuoja vos apie 100 JAV dolerių (95,7 euro).

Bet didžioji Rusijos valdžios nutarimo klasta slypi kitur.

Pinklės

Nedidelė paslaptis, kad beveik visos iš Vakarų į Rusiją eksportuojamos naudotos lengvosios mašinos neturi įrangos, kuri atsitikus nelaimei siųstų SOS signalą. Pasirodo, ją bus galima įsigyti ir Vakaruose, ir Rusijoje. Bet tai kainuos beprotiškus pinigus.

Mat nenaujų mašinų importuotojas ar pirkėjas, dar prieš įveždamas automobilių partiją į Muitų sąjungą, vienoje iš dviejų Rusijos laboratorijų privalės gauti atitikties sertifikatą, patvirtinantį, kad transporto priemonėse sumontuoti įrenginiai atitinka standartus. Įdomiausia, jog sertifikuojant juos, kaip nurodo auto.mail.ru, reikės atlikti saugumo testus, o tai darant bus daužomi trys automobiliai, turintys SOS signalą skleidžiančius aparatus. Vienai mašinai teks atlaikyti smūgį iš priekio, kitai – iš užpakalio, trečiai – iš šono. Už atliktus visos partijos bandymus mokės importuotojas. Jie neva atsieis nuo 210 tūkst. iki 260 tūkst. eurų.

Aišku, dėl to smarkiai pabrangs į Muitų sąjungą įvežami automobiliai. Kai kuriais atvejais jie gali kainuoti net tiek pat, kiek naujos vietos rinkoje parduodamos transporto priemonės. Nors oficialūs Rusijos šaltiniai kol kas nepatvirtino šios portalo informacijos, Lietuvos verslininkai, prekiaujantys naudotomis mašinomis, pačiam blogiausiam rengiasi jau dabar.

Ir nauda, ir nuostolis

Pavojaus signalą siunčianti įranga, kurią nuo kitų metų privalės turėti visi į Rusiją įvežami naudoti automobiliai, telpa vienoje nedidelėje dėžutėje ir montuojama bet kur mašinos salone."Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka
Pavojaus signalą siunčianti įranga, kurią nuo kitų metų privalės turėti visi į Rusiją įvežami naudoti automobiliai, telpa vienoje nedidelėje dėžutėje ir montuojama bet kur mašinos salone."Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Mūsų šalies nenaujų automobilių verslo atstovai teigia, jog lietuviams pardavėjams Rusijos valdžios nutarimas neturėtų kirsti itin skaudžiai. Esą jau keleri metai į Rusiją ir Baltarusiją importuojama labai mažai naudotų lengvųjų transporto priemonių. Iš trijų Muitų sąjungos šalių daugiau jų atsiduria nebent Kazachstane. Todėl net jei visiškai būtų užvertos šių valstybių durys iš Lietuvos gabenamiems nenaujiems automobiliams, mūsų verslininkams neteks bankrutuoti.

Pasak Valentino Naujanio, Kauno automobilių turgų administruojančios bendrovės „Varanas“ direktoriaus, šiandien daugumą per Lietuvą keliaujančių naudotų lengvųjų mašinų nuperka moldavai ir ukrainiečiai. „Rusija jau seniai nebėra ta rinka, kuri mums būtų itin svarbi. Jei ir užsuka apsipirkti vienas kitas rusas ar baltarusis, tai pasitaiko labai retai. Daugumą reeksportuojamų automobilių nuperka Moldovos ir Ukrainos – šalių, kurios nepriklauso Muitų sąjungai, piliečiai“, – kalbėjo „Lietuvos žinių“ pašnekovas.

V. Naujanis sakė, kad būtent kitų metų pradžioje laukiama ukrainiečių antplūdžio. Jis turėtų pagyvinti Lietuvos naudotų mašinų rinką. „Neseniai Ukrainos vyriausybė pažadėjo sumažinti muitus, taikomus į šią šalį įvežamiems nenaujiems automobiliams. Dabar didelius muitus leidžia apeiti įstatymų spragos. Naudotos mašinos lietuviškais registracijos numeriais yra nuperkamos, išvežamos iš Lietuvos jų neišregistravus ir nugabenamos į Ukrainą. Ten šiais automobiliais važinėjama tol, kol jie baigia savo egzistenciją sąvartyne. Jei būtų sumažinti muitai, neliktų reikalo apeiti įstatymus. Tada ir prekyba turėtų pagyvėti“, – aiškino „Varano“ vadovas.

Vis dėlto kai kurie kiti „Lietuvos žinių“ kalbinti nenaujų mašinų pardavėjai nerodė tokio didelio optimizmo, kokiu dega V. Naujanis. „Daugumą naudotų automobilių iš tikrųjų parduodame moldavams ir ukrainiečiams. Tačiau įtariame, kad nemažai jų po kurio laiko iš Moldovos ir Ukrainos keliauja toliau į Rytus, nes šių valstybių sienų kontrolė nėra labai griežta. Be to, čia klesti didelė korupcija. Todėl ta SOS signalus siunčianti aparatūra turės neigiamos įtakos verslui, nes mašinų, kuriose jos nebus, savininkai vėliau privalės mokėti didžiules baudas, visus įmanomus nesumokėtus muitus ir kitus mokesčius. Negana to, dar teks sumontuoti įrangą, kuri visiems be išimties naudotus automobilius perkantiems rusams, baltarusiams ir kazachams bus neįkandama. Taigi jiems labiau apsimokės įsigyti vietoje parduodamas nenaujas mašinas, nes šioms tokios aparatūros nereikės turėti“, – įspėjo panevėžietis verslininkas V. J. (tikrieji vardas ir pavardė redakcijai žinomi).

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"