TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Klastojant taršos duomenis įtariami „Fiat“ ir „Chrysler“ gamintojai

2016 05 24 14:44
Gamintojo nuotrauka

Vokietijos federalinė transporto agentūra (KBA) skelbia įtarianti koncerną „Fiat Chrysler Automobiles“ slepiant realius duomenis apie tikrąją italų gaminamų automobilių teršalų emisiją, kuri tariamai yra didesnė nei oficialiai deklaruojama.

Remdamasis savo šaltiniu agentūroje, bulvarinis vokiečių laikraštis „Bild“ pranešė, kad „Fiat Chrysler Automobiles“ galėjo naudoti specialią programinę įrangą, dariusią poveikį variklių darbui per specialius testus išmetamų dujų kiekiui nustatyti. Juos Vokietijoje ir atlieka KBA.

Pasak neįvardyto „Bild“ šaltinio, agentūros specialistai pastebėjo, kad Italijos gamintojo testams pateiktų modelių varikliai 22-ąją darbo minutę netikėtai daug labiau pradėdavo teršti aplinką. Tas skaičius nieko nesakytų, jei nebūtų žinoma, jog KBA testai paprastai trunka 20 minučių. Vadinasi, savo tikrąją vertę „Fiat“ ir „Chrysler“ varikliai parodė tik oficialiam testo laikui pasibaigus. Iki per pasaulį nuvilnijant taršos ir degalų klastojimo skandalui tikriausiai ir Vokietijos KBA nebūtų žiūrėjusi, kaip kinta variklių darbas pasibaigus bandymams numatytam laikui. Tačiau dabar patikrino. Preliminari agentūros išvada negailestinga: „Fiat Chrysler Automobiles“ galimai klastoja išmetamų teršalų duomenis ir tam naudoja savo automobilių varikliuose sumontuotą slaptą programinę įrangą.

Į „Bild“ paklausimą, kokios sankcijos galėtų laukti „Fiat Chrysler Automobiles“, jei paaiškėtų, kad iš tiesų italų gamintojo automobiliai neatitinka Europos Sąjungos ekologinių standartų, maža to, buvo klastojami taršos duomenys, Vokietijos susisiekimo ministerija atsakė, jog blogiausiu atveju šioje šalyje gali būti uždrausta prekiauti itališkais automobiliais. Rinkos žinovams nėra didelė paslaptis, kad daugiausia „Fiat“ Europoje nuperka būtent vokiečiai.

Pati „Fiat Chrysler“ aršiai neigia manipuliavusi taršos duomenimis. Kaip galima spręsti iš publikacijos Didžiosios Britanijos leidinyje „Financial Times“, italus vokiečių išvados suerzino. Anot leidinio, pagal dabar galiojančias taisykles automobiliai privalo būti sertifikuojami toje šalyje, kurioje yra pagaminti, šiuo atveju – Italijoje. Pasak „Bild“ šaltinio, būtent dėl to vokiečių KBA nusiuntė pradines išvadas gamintojui „Fiat Chrysler Automobiles“ jų net neviešinusi.

Italų koncerno modelių patikras KBA specialistai atliko neatsitiktinai. Agentūra ne vien „Fiat Chrysler Automobiles“, bet ir kitų gamintojų mašinas nutarė patikrinti po to, kai Amerikoje kilo vadinamasis „dyzelgeitas“ – Vokietijos koncernas „Volkswagen“ buvo nutvertas klastojant kai kurių savo automobilių modelių su dyzeliniais motorais taršos duomenis. Vokiečiai savo juodų tikslų siekė irgi naudodami specialias kompiuterines programas.

Neseniai į klastočių skandalą įsivėlė ir du Japonijos gamintojai – „Mitsubishi Motors Corp.“ ir „Suzuki Corp.“. Tiesa, japonų įmonės įtariamos apgaulės būdu mažinusios ne išmetamų teršalų kiekių, o degalų sąnaudų duomenis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"