Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Klastojus taršos rezultatus jau įtaria ir „Fiat Chrysler“

 
2017 01 13 15:47
Amerikos aplinkosaugininkai įtaria, kad taršos duomenis klastojanti įranga yra sumontuota į 2014-2016 metų gamybos JAV rinkai skirtų visureigių "Jeep Cherokee" dyzeliniuose varikliuose.  
Amerikos aplinkosaugininkai įtaria, kad taršos duomenis klastojanti įranga yra sumontuota į 2014-2016 metų gamybos JAV rinkai skirtų visureigių "Jeep Cherokee" dyzeliniuose varikliuose.   Gamintojo nuotrauka

Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) Aplinkos apsaugos agentūra (EPA) pranešė koncernui „Fiat Chrysler Automobiles“ (FCA) apie įtarimus, kad ir šis italų bei amerikiečių gamintojas galėjo savo automobilių dyzeliniuose varikliuose montuoti įrangą, kuri klastoja duomenis apie išmetamus teršalus.

Pasak EPA, šitaip galimai buvo pažeistas JAV federalinis įstatymas dėl švaraus oro. Amerikos aplinkos apsaugos agentūros pareigūnai tvirtina nustatę, kad FCA savo dyzeliuose naudojo ne mažiau kaip 8 sistemas, kurios galėjo tam tikrais momentais dirbtinai sumažinti išmetamų teršalų kiekį. Paprastai toks laikas ateidavo tuomet, kai koncerno gaminami automobiliai su duomenis klastojančia įranga būdavo bandomi specialiuose stenduose. Per bandymus buvo aiškinamasi, ar FCA dyzelinių automobilių tarša neviršija JAV nustatytų normų, kurios yra labai griežtos. Automobiliams su didesniais nei reikalaujama taršos rodikliais paprasčiausiai draudžiama išvažiuoti į kelius.

Tiesa, Amerikoje gamintojai nėra verčiami atlikti privalomų bandymų. Netgi gali jų išvis neatlikinėti, jei žino, kad mašinos atitinka taršos standartus. Tačiau tiems gamintojams, kurių automobiliai išvažiuoja į kelius, o jų tarša viršija nustatytus reikalavimus, yra skiriamos kosminės baudos. Pavyzdžiui, pernai JAV Teisingumo ministerija, paklusdama EPA reikalavimui, pateikė du civilinius ieškinius koncernui „Volkswagen“ bei jam priklausančioms įmonėms „Audi“ ir „Porsche“.

Vėliau, jau vadinamajam „dyzelgeitui“ įsismarkavus, buvo paskelbta, kad ieškiniai gali būti nutraukti, jei vokiečiai sumokės 15 mlrd. JAV dolerių nuostoliams atlyginti. Vokietijos koncernas į amerikiečių nemalonę pateko po to, kai buvo išaiškinta, jog „Volkswagen“ tyčia diegė išmetamo anglies dvideginio duomenis į serijinės gamybos automobilius su dyzeliniais varikliais. Dėl to automobiliai kasmet be problemų praeidavo techninę patikrą, bet kasdien į atmosferą išleisdavo daug kartų didesnį kenksmingų dalelių kiekį nei yra leidžiama.

Sprendžiant iš EPA pranešimo, FCA greičiausiai įsivels į panašų skandalą. Skelbiama, kad gali būti atšaukta specialiai Amerikos rinkai skirtų 104 tūkst. koncerno 2014–2016 metais pagamintų visureigių „Jeep Grand Cherokee“ ir pikapų „Dodge Ram 1500“, kurių ratus suka 3 l darbinio tūrio dyzeliai. Šykščiame EPA pranešime yra užuominų, kad, skirtingai nei „Volkswagen“, FCA mašinų varikliuose sumontuota įranga iškraipė ne tik išmetamo anglies dvideginio, o kitų labai taršių medžiagų, pavyzdžiui, azoto dalelių duomenis.

Užsienio naujienų agentūros praneša, kad FCA į Amerikos aplinkosaugininkų pareiškimą reagavo žaibiškai. Esą koncernas griežtai neigia specialiai montavęs taršos duomenis klastojančią įrangą į visureigius ir pikapus. Be to, FCA pareiškė norą kuo glaudžiau bendradarbiauti su Amerikos EPA, kad kuo greičiau būtų išaiškinta tiesa.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"