TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kodėl neduoda kelio?

Daugeliui vairuotojų kyla keblumų važiuojant į žiedą, ir jie prašo plačiau pakomentuoti KET reikalavimus, reglamentuojančius važiavimo pirmenybę sankryžose, kuriose eismas vyksta ratu

Kaip žinome, eismą ratu nustato kelio ženklai 410 "Eismas ratu", kurie leidžia važiuoti tik rodyklių kryptimi.

Žiedo tipo sankryžos

Patys ženklai eismo pirmenybės visiškai nereglamentuoja, nes, kaip jau esame minėję, vadinamosiose žiedo tipo sankryžose, kaip ir visose kitose sankryžose, galioja bendrieji KET reikalavimai, nustatantys važiavimo pirmumo taisykles:

"196. Nelygiareikšmių kelių sankryžoje šalutiniu keliu važiuojantis vairuotojas privalo duoti kelią transporto priemonėms, artėjančioms prie sankryžos pagrindiniu keliu.

197. Lygiareikšmių kelių sankryžoje vairuotojas privalo duoti kelią iš dešinės artėjančioms transporto priemonėms".

Todėl jeigu prieš įvažiavimą į žiedą jokių pirmumo ženklų nėra įrengta, važiuojantys ratu (žiedu) turi kliūtį iš dešinės ir privalo duoti kelią transporto priemonėms, įvažiuojančioms į žiedą.

Tačiau Lietuvoje jau kuris laikas yra susiklosčiusi tokia situacija, kad pirmumo ženklai statomi ir pagrindiniu keliu padaromas kelias, kuriuo eismas vyksta ratu (žiedas). Tokiu atveju pirmenybę turi transporto priemonių, važiuojančių žiedu, vairuotojai. Todėl bet kuriuo atveju vairuotojai turi būti atidūs, stebėti, kokie ir kuriame kelyje yra kelio ženklai. Kitaip tariant, paversti susiklosčiusią praktiką taisykle būtų klaidinga, nes tai, kad eismas vyksta ratu (žiedu), žiedo automatiškai pagrindiniu keliu nepadaro.

Sankryžos ribos

Kitas klausimas, iškylantis vairuotojams, kai eismas vyksta ratu - tai sankryžos ribų nustatymas.

Lietuvoje įprastose sankryžose važiuojantieji ratu važiuoja pagrindiniu keliu. Ypač dažnai klausiama, kaip žiedo tipo sankryžose nustatyti, kada į žiedą įvažiuojantis vairuotojas yra šalutiniame kelyje ir kada jis jau laikomas esančiu pagrindiniame kelyje, tai yra kada prasideda tas momentas, nuo kurio išnyksta prievolė duoti kelią. Toks klausimas, matyt, atsiranda dėl to, kad kartais tų sankryžų konfigūracija būna neįprastos formos ir nustatyti važiuojamųjų dalių ribas nėra paprasta. Susidaro įspūdis, kad ir įvažiuojanti į žiedą, ir juo važiuojanti transporto priemonė yra pagrindiniame kelyje, tačiau jų trajektorijos vis dar kertasi. Kaip elgtis, juk 169 punktas duoti kelią įpareigoja tik tą, kuris važiuoja šalutiniu keliu?

Atsakant į šį klausimą nereikia išradinėti dviračio.

Panagrinėkime paprastesnę situaciją, kuomet sankryžos konfigūracija yra klasikinė, keliai susikerta beveik statmenai. Juk tokiu atveju taip pat būna momentas, kad šalutiniu keliu važiuojanti transporto priemonė atsiduria pagrindiniame kelyje. Kažkodėl tokiu atveju įrodinėti, kad abi transporto priemonės važiavo pagrindiniu keliu, nebandoma.

Daryti apibendrinimus dėl tokio tipo sankryžų apskritai sunkiai įmanoma, tačiau manyčiau, kad tuo momentu, kai šalutiniu keliu važiuojanti transporto priemonė jau yra įvažiavusi į žiedą, situacija iš esmės nepasikeičia, kelią privalo duoti šalutiniu keliu važiavusi transporto priemonė. Transporto priemonių susidūrimo atveju vargu ar turėtume pagrindo manyti, kad iš šalutinio kelio į žiedą įvažiavusi ir bent kelis ar keliolika metrų pagrindiniu keliu pavažiavusi transporto priemonė gali būti laikoma niekuo dėta.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"