Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
TRASA

Kodėl vakariečiams nepatinka elektromobiliai

 
2017 01 09 14:40
Amerikoje atlikta apklausa parodė,kad jauniems žmonėms elektromobiliai rūpi kur kas labiau nei senjorams.  Gamintojo nuotrauka

Vakaruose elektromobiliai kol kas nėra tokia viliojanti transporto priemonė, kaip gali pasirodyti skaitant daugybę publikacijų apie šio tipo mašinas ir atsiliepimus į jas. Antai vokiečių reakcija į savo valdžios veiksmus, kuriais siekiama ekologiško transporto postūmio, yra santūri.

Tai rodo neseniai leidinio „Auto Bild“ Vokietijoje ir tarptautinės tyrimų bendrovės „Altman Vilandrie & Company“ Amerikoje surinkti duomenys .“Auto Bild“ skelbia, kad praėjus pusmečiui po to, kai Vokietijoje buvo pradėta elektromobilių ir hibridų pirkimo skatinimo programa, iš viso paduota vos 9 tūkst. paraiškų įsigyti ekologiškas mašinas, o tai, leidinio nuomone, yra labai mažai.

Kompensacijos vokiečių neužbūrė

Leidinio duomenimis, lengvatas administruojanti Vokietijos federalinė ekonomikos ir eksporto kontrolės žinyba per pusmetį gavo 9023 paraiškas, kuriose pareikštas ketinimas pirkti alternatyviais energijos šaltiniais varomas transporto priemones. Iš jų, kaip tvirtina „Auto Bild“, 5100 paraiškų buvo parduota dėl elektromobilių, likusios – dėl papildomai įkraunamų hibridų.

2592 pareiškėjai pageidavo įsigyti BMW markės (iš jos siūlomų alternatyviais degalais varomų transporto priemonių dominavo elektromobiliai i3), 1650 – „Renault“ (modelis „Zoe“), 1188 – „Audi“ („A3 e-tron“), 887 – „Volkswagen“ („E-up!“), 804 – „Mitsubishi“ („E-MieV“). Beveik pusė paraiškų (4461) gauta iš juridinių asmenų.

„Auto Bild“ pažymi, kad pirkdami elektromobilį Vokietijos juridiniai ir fiziniai asmenys gali tikėtis 3–4 tūkst. eurų kompensacijos. Lengvatos taikomos alternatyviais degalais varomoms mašinoms, kurios įsigyjamos po 2016 metų gegužės 18 dienos ir kainuoja ne daugiau kaip 60 tūkst. eurų. Kompensaciją už vokiečių perkamus ekologiškus automobilius lygiomis dalimis skiria Vokietijos vyriausybė ir elektromobilių gamintojai. Programa yra numatyta iki 2019 metų birželio 30 dienos, jai yra numatyta skirti 1,2 mlrd. eurų.

Atrodo, vokiečių leidinį gerokai nustebino vangi Vokietijos, kurioje vien per mėnesį yra registruojama daugiau nei 200 tūkst. naujų automobilių, gyventojų reakcija į savo valdžios iniciatyvą. Pasirodo, Vokietija nėra vienintelė turtinga Vakarų Europos šalis, kurios piliečiai elektromobilizaciją vertina be entuziazmo. Keista, bet panaši padėtis yra ir Amerikoje, kuri stengiasi tapti pasaulio elektra varomų mašinų lyderė, o jos gamintojas „Tesla“ jau netgi tapo pasaulio elektromobilizacijos vedlys. Tai atskleidė ką tik 2016-ųjų viduryje paskelbtas kompanijos „Altman Vilandrie & Company“ visoje Amerikoje atliktas tyrimas.

Elektromobiliai – ne senjorams

Net patys „Altman Vilandrie & Company“ tyrėjai buvo nustebinti, kai apklausus amerikiečius paaiškėjo, kad net 60 proc. jų apie elektromobilius žino labai nedaug arba beveik nieko. Dar daugiau, 80 proc. respondentų prisipažino niekada nevažinėję elektromobiliais netgi kaip keleiviai.

Savo atsainų požiūrį į elektromobilius „Altman Vilandrie & Company“ apklausos dalyviai aiškino daugeliu dalykų. Net 85 proc. apklaustų amerikiečių prisipažino, kad domėtis elektromobiliais juos atgraso geros infrastruktūros įkrauti šioms transporto priemonėms nebuvimas. 75 proc. respondentų bodėjosi ilgu transporto priemonių su elektros varikliais įkrovimo procesu. Visiškai elektromobiliams yra abejingi vyresni kaip 65 metų amžiaus amerikiečiai. Daugeliui „Altman Vilandrie & Company“ tyrimo dalyvių nepatinka per didelės, jų nuomone, elektromobilių kainos.

Negana to, apklausos dalyviai pareiškė, kad optimali naujo elektromobilio kaina jiems būtų 35 tūkst. JAV dolerių (apie 31 tūkst. eurų). Sutapimas ar ne, bet lygiai tiek kainuos pigiausiu serijiniu pasaulio elektromobiliu, kuriuo bus įmanoma naudotis lygiai taip pat patogiai kaip tradiciniu, vadinamas „Tesla Model 3“. Jo pasirodymas planuojamas balandį.

Tačiau nė viena pasaulio žiniasklaidos priemonė nėra minėjusi, jog „Altman Vilandrie & Company“ tyrimas būtų kažkaip susijęs su „Tesla“ planais.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"