TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Komercinio transporto naujovės – lyg ant delno

2016 09 28 6:00
Parodoje „IAA 2016“ gamintojai šiemet pažėrė per 300 premjerų. „Scanpix“ nuotrauka

Kas antrus metus rudenį Hanoveryje (Vokietija) vykstanti didžiausia Europoje komercinio transporto paroda IAA suburia stambiausius lengvojo, sunkiojo bei specializuoto komercinio transporto gamintojus ir logistikos įmones. Renginio mąstas įspūdingas – šiemet kompanijos čia surengė 332 pasaulines ir 101 Europai skirtų naujų modelių bei technologijų premjerų.

„Interneto visuomenėje prekės klientams pristatomos tiesiai prie namų durų, tad komercinio transporto reikia labiau nei kada nors anksčiau. Todėl ši rinka toliau augs visame pasaulyje. Elektroninės prekybos apyvarta augo visuose prekių segmentuose, o nuo 2000-ųjų išaugo 17 kartų. Krovininis transportas kasmet vidutiniškai vienam pirkėjui į parduotuvę atveža 99 litrus alaus“, – per parodos atidarymą palyginimų negailėjo Vokietijos autotransporto gamintojų asociacijos prezidentas Matthiasas Wissmannas. Anot jo, itin svarbios ne tik krovininio, bet ir keleivinio transporto inovacijos. Kasdien 2,7 mln. vokiečių vaikų autobusais keliauja į mokyklas. Tarp jų – vis daugiau suspaustomis gamtinėmis dujomis bei elektra varomų modernių autobusų. Taip pat naujos technologijos diegiamos specializuotame transporte – ugniagesių, greitosios pagalbos automobiliuose.

Naujasis „Volkswagen Crafter“ Hanoveryje paskelbtas 2017 metų furgonu./Gamintojo nuotrauka

Elektronika idealiems manevrams

Technologinėms inovacijoms, kurios pristatytos parodoje „IAA 2016“, aprašyti nepakaktų viso dienraščio puslapių, todėl pateiksime tik esmę. Akivaizdu, kad gamintojai dėmesį koncentruoja į savavaldžio vairavimo funkcijas, automatinį puspriekabių prikabinimą bei atkabinimą, saugumui skirtus patobulinimus, antai kamerų stebimas akląsias zonas.

Elektroniniai vairavimo pagalbininkai, įjungiami keliais spustelėjimais centrinio pulto planšetės ekrane, artimiausioje ateityje užtikrins idealiai atliekamus manevrus, sunkvežimiams parkuojantis logistikos centruose, taip pat padės vairuotojams atlikti idealius posūkius kelyje. Naujausiuose sunkvežimių modeliuose gamintojai, pavyzdžiui, „Volvo“, jau dabar pristato preciziškai veikiančias eismo juostos laikymosi kontrolės sistemas. Turbūt dar pamenate Jeano-Claude'o Van Damme'o špagatą tarp dviejų važiuojančių „Volvo“ sunkvežimių. Naujos sistemos taip pat užtikrina, kad, atsiradus netikėtai kliūčiai kelyje, vilkiko kompiuteris automatiškai aktyvuoja kliūties išvengimo ir avarinio stabdymo funkcijas.

„Be abejo, šios inovacijos yra praktiškos, bet prireiks šiek tiek laiko, kad tai taptų rinkos standartu“, – sakė M. Wissmannas.

Sunkvežimių vairuotojams darbą palengvins ne tik elektroniniai vairavimo pagalbininkai, bet ir komfortą garantuojančios pneumatinės sėdynės ar sveikatą bei savijautą nuolat stebinčios išmaniosios sistemos

Patobulino „Common Rail“

Gamintojų inžinieriai sutelkę dėmesį ir į vairo mechanizmo bei pakabos inovacijas. Norėdami išvengti krovininio transporto eismą miestų zonose varžančių draudimų, gamintojai dėmesį kreipia ir į sunkvežimių keliamo triukšmo mažinimą. Be abejo, kur kas didesnis iššūkis yra taršos ribojimai. Todėl aktualiausia tema, parodoje skambanti po metus nenurimstančio „dyzelgeito“ – šiais degalais varomo transporto ateitis.

„Kalbant apie variklius, ateityje jų bus didelė įvairovė. Žinoma, vežant krovinius ilgus nuotolius, dyzeliniai sunkvežimiai ir toliau dominuos. Naujausios išmetamųjų dujų sistemos užtikrina, kad dyzeliai yra ekonomiški ir efektyvūs, o „Euro 6“ standarto sunkvežimių bei autobusų teršalų emisijos yra labai mažos. Tačiau krovinių vežimo miestuose tendencijos labai aiškios – elektrinėmis ir hibridinėmis jėgainėmis varomas transportas“, – pažymėjo M. Wissmanas.

Tai, kad dyzelinių variklių tobulinimas nėra išsemtas, pademonstravo ir naują modulinę „Common Rail“ sistemą pristatęs gamintojas „Delphi“. Uždaro ciklo degimo kontrolės sistema žada dar labiau sumažinti išmetamųjų dujų emisiją bei degalų sąnaudas. Tai užtikrina naujieji „Common Rail“ purkštukai. Naujo purkštuko vožtuvo skersmuo yra vos 1 milimetro, o vietoj standartinių 2–3 įpurškimų per degimo ciklą tokie purkštukai atlieka iki devynių įpurškimų. „Delphi“ atstovų teigimu, tai degalų sąnaudas sumažins apie 1,5 proc. ir gerokai pailgins purkštukų naudojimo laiką.

Išrinko Metų furgoną

Gamintojai pažėrė ne tik šūsnį technologinių pasiekimų, bet ir gausybę naujų lengvojo bei sunkiojo komercinio transporto modelių. MAN stende pasirodė naujos laidos sunkvežimiai, kuriuose gausu vidaus ir kiek mažiau išorės pakeitimų. Stendo staigmena buvo naujasis TGE furgonas, kuris bus gaminamas „IAA 2016“ parodoje 2017 metų furgonu paskelbto „Volkswagen Crafter“ pagrindu. Pasaulinė „Volkswagen Crafter“ premjera ir titulas buvo vienas ryškiausių parodos akcentų. Taigi tam pačiam koncernui priklausantis MAN gali drąsiai dėtis nugalėtojo karūną, nes MAN TGE „geležis“ iš esmės yra ta pati.

Sunkiojo transporto inovacijomis garsėjantys „Volvo“ stebino įspūdingu taupiojo vilkiko FH ir futuristinės puspriekabės junginiu, gamintojo teigimu, sumažinančio degalų sąnaudas iki 30 procentų. Vokietijoje Švedijos gamintojai kalbėjo, kad „Volvo FH“ prieš dvejus metus įveikė kitus konkurentus tikroviškose sunkvežimių eksploatavimo varžybose, kurias organizavo vokiečiai. Taip pat buvo pristatyta sensacinga naujovė – autonomiškai valdomas karjerų sunkvežimis „Volvo FMX“, prikimštas naujausių technologijų. Tai tik dar vienas pavyzdys, kad krovininio transporto sektoriuje autonominio vairavimo sistemos netolimoje ateityje taps norma.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"