TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Komercinio transporto sąstingio ženklai – iš Latvijos

2016 08 03 6:00
Gamintojų vidutinei klasei priskiriami sunkvežimiai tampa vis mažiau paklausūs.   "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Daugumą šių metų mėnesių geriausius naujo sunkiojo komercinio transporto rinkos augimo rezultatus fiksavusi Lietuva birželio mėnesį stabtelėjo ir tarp Europos Sąjungos (ES) valstybių užėmė 17 vietą. Bet kol kas tai nesutrukdė mūsų šaliai ir toliau būti dinamiškiausia 2016 metų Bendrijos rinka.

Naujausios Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, birželį Lietuvoje registruota 619 naujų sunkiųjų komercinių transporto priemonių, arba 14,4 proc. daugiau nei tą patį 2015-ųjų mėnesį. Nepaisant kuklesnio nei įprastai šiais metais mūsų šalies rezultato, per šešis mėnesius (nuo sausio iki birželio 30 dienos imtinai) Lietuva vis tiek buvo dinamiškiausia ES rinka iš 27 jos narių (be Maltos), apie kurias duomenis skelbia ACEA. Anot jos ataskaitos, sausį-birželį Lietuvos juridiniai ir fiziniais asmenys iš viso registravo 4751 sunkųjį komercinį automobilį, arba 66,2 proc. daugiau nei tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu (2859). Prie sunkiojo komercinio transporto priskiriami: 1) lengvesnės nei 3,5 tonos komercinės transporto priemonės, išskyrus N1 klasės mašinas; 2) daugiau nei 3,5 tonos sveriančios transporto priemonės; 3) autobusai ir kitas sunkusis specialusis transportas; 4) 16 tonų ir daugiau sveriantys sunkvežimiai.

Nerimo signalai – iš Latvijos

Visiškai priešinga mūsų kaimynų latvių padėtis. Naujo sunkiojo komercinio transporto rinka Latvijoje patyrė didžiausią nuosmukį ES ne tik birželį, bet ir skaičiuojant šešių mėnesių rezultatus. ACEA duomenimis, praėjusį mėnesį Latvijos fiziniai ir juridiniai asmenys registravo 298 naujus sunkiuosius komercinius automobilius, arba 15,6 proc. mažiau negu 2015 metų birželį. Sausio-liepos mėnesių Latvijos rinkos kritimas, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, sudarė 11,5 procento. Ar gali būti, kad netrukus panašus sąstingis laukia ir Lietuvos?

Gamintojo „Iveco“ atstovybės Baltijos šalims vadovas Ernestas Jakubonis „Lietuvos žinioms“ sakė, kad didžiausias sukrėtimas Baltijos šalių ir apskritai ES komercinio transporto rinką buvo ištikęs per pasaulio ekonomikos krizę 2008–2012 metais. Tačiau verslininkas tikino nematąs šiuo metu prielaidų, kad kas nors panašaus pasikartotų ir 2016-aisiais.

„Šiandien nėra jokių signalų, kurie rodytų, kad komercinio transporto rinka gali smukti. Signalus neblogai atpažįstu, nes teko juos matyti 2008 metais. Tuomet nuosmukis prasidėjo Estijoje, po dviejų ar trijų mėnesių pardavimo kritimas atsirito iki Latvijos, dar vėliau – iki Lietuvos, kol galiausiai nuvilnijo į Europos pietus. Krizė pirmoji baigėsi irgi Estijoje, o vėliau ta pati geroji banga palaipsniui apėmė ir kitas valstybes. Estijos rinka yra unikali tuo, kad ji yra labai maža ir dinamiška, joje gerai matyti menkiausi pokyčiai. Tačiau 2016-aisiais nėra nė menkiausių pokyčių, kurie signalizuotų artėjant naują sąstingį“, – kalbėjo E. Jakubonis.

Nuosmukį lemia Latvijos specifika

Jo nuomone, pastaruoju laiku matoma komercinio transporto recesija Latvijoje yra laikinas dalykas, ji labai susijusi su šios šalies specifika. „Latviai fiksuoja viso sunkiojo komercinio transporto rinkos nuosmukį tik dėl to, kad pas juos smarkiai smuko vienos jos dalies – vidutinės klasės komercinių mašinų – pardavimas“, – sakė „Iveco“ atstovybės Baltijos šalims vadovas.

Pasirodo, komercinių transporto priemonių gamintojai ir pardavėjai komercinius automobilius į klases skirsto kiek kitaip nei ACEA. Prie lengvųjų komercinių mašinų gamintojų ir pardavėjų priskiriamos iki 6 (arba 7,2) tonų transporto priemonės, prie sunkiųjų – daugiau kaip 16 tonų svorio komerciniai automobiliai, o prie vidutinių – nuo 6 (7,2) iki 16 tonų sveriančios komercinės mašinos. Pasak E. Jakubonio, Latvijoje ir apskritai ES pastaruoju metu vidutinių komercinių automobilių paklausa palengva mažėja. „Beveik visas kaimynų latvių ekonominis gyvenimas sukasi sostinėje Rygoje. Dėl to vidutinių komercinių automobilių paklausa šioje šalyje menksta, nes vidutinės klasės komercinės mašinos daugiau naudojamos kroviniams tarp miestų pristatyti, o mieste užtenka ir lengvo (N1 klasės – aut.) prekes išvežiojančio lengvojo komercinio transporto“, – pažymėjo „Lietuvos žinių“ pašnekovas.

ACEA praėjusį mėnesį Latvijoje fiksavo 3 iš 4 sunkiojo transporto automobilių klasių rinkos augimą. Palyginti su 2015 metų liepa, šiemet tą patį mėnesį kaimynai registravo 9 proc. daugiau nei 3,5 tonos sveriančių sunkiųjų komercinių mašinų, 22,2 proc. autobusų, 13,1 proc. sunkvežimių. O daugiausia – 30,6 proc. – smuko mažesnio nei 3,5 tonos svorio komercinių automobilių registravimas, jis praėjusį mėnesį sudarė net 51,6 proc. (buvo registruota 154 iki 3,5 tonos svorio mašinos iš 298) viso Latvijos sunkiojo komercinio transporto. Tai lėmė ir bendrą didelį liepos mėnesio rinkos nuosmukį.

Prie klestėjimo prisideda pabėgėliai?

Apskritai visai ES naujo sunkiojo komercinio transporto rinkai pirmieji šeši 2016 metų mėnesiai buvo puikūs. Anot ACEA ataskaitos, 2016 metų sausį-birželį Bendrijoje buvo registruota 1 170 263 nauji sunkieji komerciniai automobiliai, arba 13,5 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai (1 170 263). Birželį augimas, palyginti su tuo pačiu 2015 metų mėnesiu, maždaug atitiko metų vidurkį ir sudarė 15,3 procento.

Praėjusį mėnesį sparčiausiai rinka plėtėsi ES Rytų Europos valstybėse ir, paradoksas, tose Bendrijos narėse, kurių ūkiai vis dar neatsigavo po 2008–2012 metų ekonomikos krizės. Bendrijos narėse Rytų Europoje komercinio transporto rinkos klestėjimas yra glaudžiai susijęs su itin sparčia šių šalių ekonomikos plėtra, o Pietų Europoje jis gali būti susijęs su visiškai netikėtais dalykais, pavyzdžiui, pabėgėliais, dėl to prireikia ir vis daugiau transporto.

Dešimtukas ES šalių, kuriose fiksuotas sparčiausias sunkiojo komercinio transporto registravimo augimas 2016 m. I-VI mėn.

VietaŠalisRegistruota TP* (vnt.)Pokytis (proc.)**
1.Lietuva4751 (2859)***+ 66,2
2.Kipras965 (643)+ 48,5
3.Slovėnija6277 (4600)+ 36,5
4.Rumunija11 163 (8322)+ 34,1
5.Italija94 727 (72 396)+ 30,8
6.Vengrija20 195 (15 917)+ 26,9
7.Olandija49 654 (40 015)+ 24,9
8.Kroatija4960 (4049)+ 22,5
9.Luksemburgas3100 (2561)+ 21
10.Lenkija19 125 (16 215)+ 17,9
…13.Estija2676 (2376)+ 12,6
…27.Latvija1812 (2048)– 11,5

* TP – transporto priemonės

** Palyginti su 2015 m. I-VI mėn.

*** 2015 m. I-VI mėn. registravimo rezultatas

Šaltinis: ACEA

Dešimtukas ES šalių, kuriose fiksuotas sparčiausias sunkiojo komercinio transporto registravimo augimas 2016 m. VI mėn.

VietaŠalisRegistruota TP* (vnt.)Pokytis (proc.)**
1.Kipras277 (139)***+ 99,3
2.Graikija727 (413)+76
3.Kroatija1001 (739)+ 35,5
4.Čekija2993 (2352)+ 27,3
5.Italija16 590 (12 773)+ 29,9
6.Lenkija8269 (6778)+ 29,6
7.Vengrija2389 (1915)+ 24,8
8.Olandija8754 (7141)+ 22,6
9.Austrija4535 (3768)+20,4
10.Liuksemburgas581 (483)+ 20,3
…12.Estija407 (341)+19,4
…17.Lietuva619 (541)+14,4
…27.Latvija298 (353)–15,6

* TP – transporto priemonės

** Payginti su 2015 m. VI mėn.

*** 2015 m. VI mėn. registravimo rezultatas

Šaltinis: ACEA

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"