TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Komercinis transportas vis dar graibstomas

2014 03 31 6:00
Iš ES šalių vasarį dinamiškiausia buvo Vokietijos naujų autobusų rinka - šių transporto priemonių buvo įregistruota trečdaliu daugiau.   LŽ archyvo nuotrauka

Vasaris Europos Sąjungos (ES) komercinių automobilių registravimo rinkoje išliks atmintyje dėl vieno savito rekordo – per mėnesį Kipre nebuvo parduotas nė vienas naujas sunkvežimis. Pastaruoju metu tapo įprasta, kad daugiau nei 16 tonų sveriančių vilkikų kategorijos rinka ypač dinamiška buvo Lietuvoje.

22,4 proc. - tiek per praėjusį mėnesį, palyginti su 2013 metų vasariu, ūgtelėjo vilkikų rinka mūsų šalyje. Per du pirmuosius mėnesius Lietuvoje buvo įregistruota net 50,9 proc. daugiau šios kategorijos transporto priemonių nei per praėjusių metų sausį-vasarį. Tačiau toks iš pirmo žvilgsnio fantastinis rezultatas tėra trečias ES – per mėnesį Kroatijoje registravimo duomenys išaugo 80 proc., Ispanijoje – 45,5 proc., iš viso Bendrijos valstybėse – 14,5 procento.

Kodėl iš viso komercinio transporto Lietuvai tokie svarbūs vilkikai? Pirmiausia dėl to, kad krovinių vežimo sausumos keliais sektorius sukuria apie dešimtadalį Lietuvos bendrojo vidaus produkto, taigi, vilkikų registravimo rezultatai atspindi ir šalies ekonomikos būklę. Tiesa, praėjusių metų pabaigoje prasidėjęs ir tebesitęsiantis daugiau nei 16 t sveriančio transporto pirkimo bumas aiškinamas ne vien ūkio augimu.

Taupo nepaisydami ekologijos

Prieš mėnesį komentuodamas sparčiai augančią rinką „Volvo Lietuva“ rinkodaros vadovas Laurynas Bričkus sakė, kad „nuo 2014-ųjų pradžios ES erdvėje negali būti registruojamos transporto priemonės, neatitinkančios „Euro 6“ ekologijos standarto, išskyrus „Euro 5“ sunkvežimius, kurie buvo užsakyti 2013 metais, tačiau pristatyti tik šiemet“.

„Dėl naujų „Euro 6“ standarto technologijų jį atitinkantys sunkvežimiai kainuoja daugiau nei „Euro 5“ vilkikai, todėl vežėjai pernai skubėjo didinti arba atnaujinti savo autoparkus mažesnėmis investicijomis į transporto priemones. Pirmąjį šių metų mėnesį registravimas nesustojo, kadangi vežėjams buvo pristatomi ir registruojami tiek „Euro 6“, tiek ir „Euro 5“ standarto sunkvežimiai“, - kalbėjo švediškų „Volvo“ sunkvežimių gamintojų Lietuvoje atstovas.

Praėjusį penktadienį L.Bričkus tikino, jog aktyvus procesas vis dar nesustojo. „Nemaža dalis vežėjų iki praėjusių metų gruodžio 31-osios pateikė atitinkamoms valstybės institucijoms važiuoklės numerius, pagal kuriuos „Euro 5“ ekologijos standartą atitinkantys sunkvežimiai galės būti registruojami iki šių metų pabaigos“, - pabrėžė „Volvo Lietuva“ atstovas.

Svarus didžiųjų žaidėjų indėlis

Bendrijos naujų komercinių automobilių rinka ES šalyse vasario mėnesį, palyginti su 2013-ųjų vasariu, ūgtelėjo 13,7 proc. - per mėnesį buvo parduotas 125 241 automobilis. Lietuvoje augimas sudarė 3,9 proc. Estijoje rezultatas – 4,9 proc. Iš Baltijos valstybių didžiausias augimas, siekęs 15,9 proc., buvo registruotas Latvijoje.

Vasario mėnesį, palyginti su 2013 metų tuo pačiu mėnesiu, naujų sunkvežimių rinka stiebėsi 26 ES valstybėse, krito – dviejose. Bulgarijoje buvo užfiksuotas 45,8 proc., Nyderlanduose – 7,7 proc. kritimas.

Net du trečdaliai naujų komercinių transporto priemonių (72 276 vnt.) buvo įregistruota trijose didžiosiose šalyse – Prancūzijoje, Vokietijoje ir Didžiojoje Britanijoje. Augimo rezultatai sudarė atitinkamai 2,9 proc., 19,6 proc. ir 18,3 proc. Geriausią augimo rezultatą pasiekusioje Portugalijoje buvo fiksuotas net 69,8 proc. naujų komercinių automobilių registravimo šuolis, tačiau vienetais buvo įregistruotos vos 2179 mašinos.

ES naujų komercinių automobilių rinkos pokytis pagal transporto tipus 2014 m. vasarį

TipasPokytis
Transporto priemonės iki 3,5 t+13,2
Transporto priemonės virš 3,5 t+17,1
Sunkvežimiai, kurių svoris didesnis nei 16 t+19,7
Autobusai ir venai, kurių svoris didesnis nei 3,5 t+8,5

Šaltinis ACEA

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"