TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Komercinių automobilių rinką aukštyn stūmė ekologija

2014 03 05 6:00
Sausį tarp ES šalių daugiausia komercinių automobilių – net 31 862 – buvo įregistruoti Prancūzijoje. Gamintojo nuotrauka

Lietuvos komercinių automobilių rinka pirmąjį šių metų mėnesį stryktelėjo aukštyn fantastiniais 39,7 procento. Bet tai vos penktas rezultatas Europos Sąjungoje.

Kaip skelbia Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA), 2014-ųjų sausį, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu mėnesiu, Bendrijoje sunkiųjų komercinių automobilių rinka ūgtelėjo 4,7 proc. - iš viso užpraėjusį mėnesį buvo įregistruotos 132 503 transporto priemonės. Didžiausias, net 11,1 proc. siekęs rinkos augimas buvo fiksuotas trylikoje vis dar naujomis tebevadinamų ES valstybių, prie kurių priskiriama ir Lietuva. Senosiose penkiolikoje Bendrijos narių komercinių automobilių rinka pasistiebė 4,1 procento. Šis skaičius artimesnis bendram ES vidurkiui todėl, kad turtingose Vakarų valstybėse sunkiojo transporto vienetais parduodama keliskart daugiau nei Bendrijai priklausančiose Rytų Europos valstybėse.

Šuolis Latvijoje

Labiausiai komercinių automobilių pardavimas į viršų šovė Latvijoje – sausio mėnesį kaimynų šalyje jų buvo registruota net 64,3 proc. daugiau nei 2012 metų tą patį mėnesį. Graikijoje buvo fiksuotas 46,3 proc., Kroatijoje – 45,3 proc., Ispanijoje – 44,9 proc. augimas. Pastarosios valstybės rinkos atsigavimas transporto priemonių gamintojus turėtų ypač džiuginti, nes Ispanija yra viena didžiausių ES šalių, kur iki krizės buvo parduodama ypač daug komercinio transporto.

Iš ACEA ataskaitos matyti, kad ES šalyse sunkiojo transporto pardavimą tempė smarkiai pagyvėjęs daugiau kaip 16 t sveriančių vilkikų registravimas. Visoje Bendrijoje šios rūšies transporto priemonių sausį, palyginti su tuo pačiu mėnesiu pernai, buvo registruota 9,8 proc., Lietuvoje 75,1 proc., Latvijoje – 88,2 proc., Kipre – 100 proc., Portugalijoje – net 100,6 proc. daugiau.

Tuo pat metu komercinių transporto priemonių, kurios sveria iki 3,5 t, Bendrijos narėse buvo registruota 5,3 proc., sveriančių daugiau kaip 3,5 t - 3,2 proc. daugiau, o autobusų registravimas krito 8,8 procento.

Skatino ekologijos standartas

Kai kurie automobilių rinkos analitikai komercinių automobilių rinkos atsigavimą sieja su esą vis aiškesnius gyvybės ženklus po krizės rodančia ES ekonomika. Tačiau patys komercinio transporto pardavėjai metų pradžios registravimo ūgtelėjimą linkę sieti su kitais dalykais.

Laurynas Bričkus, „Volvo Lietuva“ rinkodaros vadovas, dienraščiui LŽ teigė, kad ES komercinių automobilių rinka šoktelėjo dėl daug proziškesnės priežasties. „Nuo 2014-ųjų pradžios ES erdvėje negali būti registruojamos komercinės transporto priemonės, neatitinkančios „Euro 6“ emisijos standarto, išskyrus „Euro 5“ sunkvežimius, kurie buvo užsakyti praėjusiais metais, tačiau pristatyti tik šiemet. Dėl naujų „Euro 6“ standarto technologijų jį atitinkantys sunkvežimiai kainuoja daugiau nei „Euro 5“, todėl vežėjai 2013 metais didino ar atnaujino savo autoparkus dėl mažesnių investicijų į transporto priemones. Pirmąjį šių metų mėnesį registracija nesustojo, kadangi vežėjams buvo pristatomi ir registruojami tiek „Euro 6“, tiek ir „Euro 5“ standarto sunkvežimiai“, - kalbėjo L.Bričkus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"