TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Komercinių automobilių rinką kėlė ir prabangūs Q7, „Macan“, „Land Cruiser“

2016 05 04 6:00
Per pirmąjį šių metų ketvirtį Lietuvos naujų lengvųjų komercinių automobilių rinka pagausėjo 22 "Audi Q7".   Alinos Ožič nuotrauka

2015 metų pirmąjį ketvirtį, tyrimų bendrovės „Data Center“ duomenimis, Lietuvoje buvo įregistruoti 678 nauji lengvieji (su kroviniu galintys sverti ne daugiau kaip 3,5 tonos, N1 klasės) komerciniai automobiliai, arba 17,3 proc. daugiau nei sausį-kovą pernai. Paradoksas, bet komercinei transporto rinkai ūgtelėti padėjo ir prabangūs visureigiai.

Iš lengvųjų komercinių automobilių markių labiausiai, net 700 proc., per pirmuosius tris mėnesius išaugo naujų „Opel“ („Combo“, „Corsa“, „Movano“, „Vivaro“) registravimas. Tačiau, kaip skelbia „Data Center“, 2016 metų pirmąjį ketvirtį pagal skaičių vokiškų mašinų buvo įregistruota visai nedaug – tik 8 (per tą patį laiką pernai – 1). O rinkoje dominavo itališki „Fiat“ („Doblo“, „Ducato“, „Fiorino“, „Scudo“), kurių ketvirčio registravimo rezultatas – 149 automobiliai. Antroje vietoje pagal šį rodiklį atsidūrusi „Toyota“ registravo 65 mašinomis mažiau (84). Sekdami įkandin „Opel“ japonai irgi parodė įspūdingą augimo tempą, kuris sausį-balandžio 1 dieną siekė 180 procentų. Iš „Data Center“ pateiktų duomenų matyti, jog beveik 40 proc. „Toyotos“ registruotų komercinių automobilių buvo prabangūs „Toyota Land Cruiser“ (jų 2016 metų pirmąjį ketvirtį lietuviai įregistravo 19) ir „Toyota Land Cruiser 150“ (šių automobilių įregistruota 11), kurie paprastai priskiriami lengviesiems keleiviniams (kitaip – asmeninėms reikmėms skirtoms mašinoms).

Iš PVM sutaupo daug

Gana neįprasta matyti tarp komercinių automobilių ir prabangius „Audi Q7“ bei „Porsche Macan“. Tiesa, pastarojo modelio automobilis 2016 metų pirmą ketvirtį buvo įregistruotas tik vienas. O štai naujų komercinių „Audi Q7“, sprendžiant iš „Data Center“ pateiktų duomenų, per pirmąjį ketvirtį Lietuvoje padaugėjo iškart 22 automobiliais.

Atkreiptinas dėmesys, kad įsigyjant komercinius automobilius pirkėjams nereikia mokėti 21 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM), dėl to perkant brangią mašiną (pavyzdžiui, „Porsche Macan“ kaina prasideda nuo maždaug 60 tūkst. eurų) galima sutaupyti nemažą sumą. Tačiau komercinių automobilių savininkams išvažiuojant į valstybinius kelius privalu turėti brangiai kainuojančias vinjetes, taip pat – kasmet atlikti privalomąją techninę apžiūrą. Be to, išoriškai N1 klasės automobiliais paversti visureigiai irgi turėtų skirtis nuo tokio pat modelio mašinų, kurios įregistruotos kaip lengvosios keleivinės (M 1 klasės).

Prabangūs visureigiai – su pertvaromis ar be jų?

O kaip iš šalies turėtų atrodyti gatvėse komerciniai lengvieji prabangūs visureigiai „Toyota Land Cruiser“, „Audi Q7“, „Porsche Macan“, jų savininkų valia priskirti N1 klasei? Ar jie labai skirtųsi nuo keleivinių (M 1 klasės) tokios pat markės atstovų? Paaiškėjo, kad skirtumų išorėje visai nebūtų, jie būtų tik salone, tačiau praeivių dėmesį vis tiek turėtų atkreipti.

2008 metas Valstybinės kelių transporto inspekcijos viršininko įsakymu patvirtintuose Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir jų klasių pagal konstrukciją reikalavimuose N1 klasės mašinoms nustatyta keletas reikalavimų, iš kurių bene pats svarbiausias – tokios komercinės mašinos salonas nuo krovinių skyriaus privalo būti atskirtas pertvara, „užtikrinančia krovinio nepatekimą į keleivių saloną staigiai stabdant“.

Vis dėlto sunku įsivaizduoti, kad tokios pertvaros galėtų būti montuojamos po Lietuvą važinėjančiuose prabangiuose „Audi Q7“, „Porsche Macan“ ar „Toyota Land Cruiser“.

Todėl „Lietuvos žinios“ teiravosi oficialios „Audi“ importuotojos Lietuvoje bendrovės „Moller Auto Keturi žiedai“ generalinės direktorės Laimos Gatelienės, ar tikrai jos vadovaujamoje įmonėje nupirkti komerciniai Q7 vėliau pasilieka mūsų šalyje. „Visi visureigiai („Audi Q7“ – aut.), kuriuos pardavėme, yra naudojami tiktai Lietuvoje. O kur ir kaip – nesidomime. Klientas išsirenka automobilį, ir jis pats pagal savo veiklos specifiką nusprendžia, ką su juo veikti“, – sakė verslininkė.

Dešimt populiariausių lengvųjų (iki 3,5 t) komercinių automobilių (N1) markių Lietuvoje 2016 m. I ketv.

VietaMarkėRegistravimo rezultatas (vnt.)Registravimo pokytis (proc.)*
1.„Fiat“149+125,8
2.„Toyota“84+180
3.„Volkswagen“75–42,3
4.„Renault“67+34
5.„Ford“55–47,1
6.„Peugeot“29+31,8
7.„Iveco“25+78,6
8.„Mercedes-Benz“21–30
9.„Nissan“11+175
10.„Opel“8+700

*Palyginti su 2015 m. I ketv.

Šaltinis: „Data Center“

Registravimo augimą fiksavusios lengvųjų (iki 3,5 t) komercinių automobilių (N1) markės 2016 m. I ketv.

VietaMarkėRegistravimo rezultatas (vnt.)Registravimo pokytis (proc.)*
1.„Opel“8(1)+700
2.„Toyota“84(36)+180
3.„Nissan“11(4)+175
4.„Fiat“149(66)+125,7
5.„Renault“67(50)+34
6.„Mitsubishi“8(6)+33,3
7.„Audi“22(0)
8.„Porsche“1(0)

*Palyginti su 2015 m. I ketv.

Šaltinis: „Data Center“

Dešimt populiariausių lengvųjų (iki 3,5 t) komercinių automobilių (N1) modelių Lietuvoje 2016 m. I ketv.

VietaModelisRegistravimo rezultatas (vnt.)Pokytis (proc.)
1.„Fiat Ducato“94(44)+113,6
2.„Toyota Hilux“51(24)+4,2
3.„Fiat Doblo“49(21)+133,3
4.„Škoda Superb“43(12)+258,3
5.„Renault Master“34(32)+6,3
6.„Volkswagen Caddy“25(87)–71,7
7–8.„Isuzu D-Max“24(8)+200
7–8.„Renault Traffic“24(12)+100
9.„Audi Q7“22(0)
10.„Ford Transit“20(13)+53,9

*Palyginti su 2015 m. I ketv.

Šaltinis: „Data Center“

Registravimo augimą fiksavę lengvųjų (iki 3,5 t) komercinių automobilių (N1) modeliai 2016 m. I ketv.

VietaModelisRegistravimo rezultatas (vnt.)Registravimo pokytis (proc.)*
1.„Nissan Navara“6(1)+500
2.„Ford Transit/Tourneo Connect“13(3)+333
3.„Škoda Superb“43(12)+258,3
4.„Isuzu D-Max“24(8)+200
5.„Fiat Doblo“49(21)+133,3
6.„Fiat Ducato“94(44)+113,6
7–9.„Mercedes-Benz Citan“2(1)+100
7–9.„Fiat Fiorino“2(1)+100
7–9.„Fiat Traffic“24(13)+100
10.„Iveco Daily“25(14)+78,6

*Palyginti su 2015 m. I ketv.

Šaltinis: „Data Center“

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"