TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kompaktiškas ir universalus

2006 07 27 0:00
LŽ archyvo nuotrauka

Naujojo vienatūrio "Opel Meriva" koncepcija atspindi šiuolaikiškų formų, kompaktišką, bet erdvų saloną turintį universalų automobilį, kuris ypač tinka šeimos poreikiams mieste tenkinti ir užmiesčio kelionėms

Naujas kompaktiškas vienatūris "Opel Meriva" sukurtas trečiosios kartos automobilio "Corsa" pagrindu. Modelio pirmtakas jau paplitęs Europoje, tik Didžiojoje Britanijoje vadinamas "Vauxhall Meriva". Šis automobilis pažįstamas ir Amerikos rinkose. Meksikoje bei Pietų Amerikoje "Meriva" atstovauja "Chevrolet" markei. Penkiaviečio vienatūrio koncepcija vienija šiuolaikiškų formų universalų automobilį, kuris yra kompaktiškas, tačiau turi erdvų saloną. "Meriva" gali būti pritaikyta įvairioms veiklos sritims, bet labiausiai tinka šeimos poreikiams tenkinti mieste ir keliauti į užmiestį.

"FlexSpace"

Vairuojant šį vienatūrį iš aukštesnės sėdėjimo vietos geriau matyti kelias, į automobilį aukštesniu stogu patogiau įlipti ir iš jo išlipti. Penkių vietų "Merivą" galima paversti gerokai komfortiškesne ir erdvesne keturių vietų mašina. Tereikia atitraukti atokiau nuo durų dvi užpakalines sėdynes. Jos, kaip ir priekinės, tarpusavyje nesiliečia, todėl daugiau vietos atsiranda sėdinčiųjų pečiams ir kojoms. Taip transformavus saloną vienatūris pagal erdvę prilygsta vidutinės klasės automobiliams - jame nėra ankšta net aukštiems, stambiems keleiviams. "FlexSpace" sėdynių išdėstymo sistema leidžia pritaikyti saloną įvairiems poreikiams. "Meriva" gali būti automobilis, turintis 5, 4, 3, 2 arba tik vieną vairuotojo vietą.

Pranoksta pirmtaką

Bandomuoju važiavimu testuoto vienatūrio naujas benzininis 1,6 litro "Twinport Ecotec" (105 AG) variklis už ankstesnį tokio pat tūrio (1,6 l) benzininį agregatą yra pranašesnis penkiomis arklio galiomis. Gamintojai tvirtina, kad 1,6 litro "Twinport Ecotec" variklis maždaug 9 proc. taupesnis už savo pirmtaką. Išbandžius automobilį "Meriva" įvairiais važiavimo režimais galima teigti, jog naujo benzininio 1,6 litro agregato vidutinės degalų sąnaudos atitinka gamintojų deklaruojamą ribą - neviršija 7 litrų 100 kilometrų kelio. Toks variklis - optimaliausias pasirinkimas didesnę laiko dalį mieste besisukiojantiems ir tik retsykiais į tolimesnes keliones išsiruošiantiems asmenims. Miesto gatvėse šiam varikliui pakanka veržlumo, jis ganėtinai taupus.

Suodžių filtras

Magistralėje "Meriva", varoma benzininiu 1,6 litro "Twinport Ecotec" varikliu, sparčiai rieda ir labai daug pakrauta. Vis dėlto užmiesčių keliuose, pavyzdžiui, Lenkijos, norint aplenkti lėtesnių automobilių virtinę tenka palaukti tinkamo momento. 1,6 litro varikliui ne visada užtenka veržlumo, kad pirmai progai pasitaikius galėtum iššokti į priešingą juostą, aplenkti važiuojantįjį priekyje ir saugiai grįžti atgal. Todėl žmonėms, dažnai vykstantiems į tolimesnes tokio intensyvaus režimo keliones, labiau praverstų galingesnis variklis. Be išbandyto automobilio "Meriva" benzininio 1,6 litro "Twinport Ecotec" (105 AG) variklio, į naujus kompaktiškus vienatūrius montuojami dar du benzininiai ir du dyzeliniai agregatai. Vienas jų - 1,3 CDTI (75 AG) "common-rail" variklis. Šis jėgos agregatas, be keturių vožtuvų technologijos ir mišinio kontrolės, turi standartiškai įmontuotą suodžių filtrą, kuris nereikalauja jokios priežiūros.

Apšviečia posūkius

Darant posūkį naujo vienatūrio priekiniai žibintai pasisuka važiavimo kryptimi. Automobiliui riedant nedideliu, iki 40 km/val., greičiu papildomas žibintų reflektorius apšviečia plačią zoną 90 laipsnių kampu nuo važiavimo krypties. Tai vairuotojui padeda geriau matyti sankryžas, dviratininkus ir pėsčiuosius. AFL pasisukančių žibintų sistema pagerina matomumą tamsiu paros metu, leidžia saugiau važiuoti.

Nerieda atgal

Vienatūrio "Meriva" važiuoklėje įdiegta DSA sistema padidina dinaminį važiuoklės saugumą. Galimybė apsiversti staiga stabdant automobilį mažinama veikiant didesnį sukibimą turintį priekinės ašies ratą ir koreguojant galinės ašies ratų sukibimą. Susidūrimo atveju vienatūrio sankabos ir stabdžio pedalai atsitraukia ir taip sumažina pėdų bei kojų sužalojimo riziką. Tai įmanoma naudojant PRS pedalų atsitraukimo sistemą.

Automobilyje "Meriva" įdiegtos ir kitos šiuolaikiškos elektroninės saugumo priemonės, padedančios ištaisyti vairuotojo klaidas, padidinti važiavimo saugumą. Mašinai pradėjus slysti elektroninė stabilumo programa (ESP) įjungia koreguojamąjį atitinkamo rato stabdymą ir taip sureguliuoja valdymą. Praslydimo kontrolė (TC) sumažina ratų prasisukimą automobiliui didinant greitį. Pradedantiems vairuotojams ir tiems, kurie turi problemų, kai reikia pajudėti įkalnėje, patiktų HSA sistema, neleidžianti automobiliui riedėti žemyn net neįjungus rankinio stabdžio.

Paverčiamas transporteriu

Vienatūrį "Meriva" galima paversti nedideliu transporteriu kroviniams gabenti (1410 litrų tūrio ir 1,7 metro ilgio). Prireikus vežti dar ilgesnius daiktus pakanka sulankstyti priekinę sėdynę. Tada galima paguldyti iki 2,4 metro ilgio krovinius. Bagažinės apačioje sukonstruotos 60 litrų tūrio daiktadėžės. Ant nulenktos užpakalinės sėdynės vidurinės atkaltės lengva sumontuoti daugiafunkcį "Travel Assistant" pagrindą. Jame - du puodelių laikikliai, reguliuojama atrama rankai ir daugiau kaip penkių litrų daiktadėžė, skirta laikyti ant užpakalinių sėdynių įsitaisiusių keleivių daiktams.

Galima išsinešti

Į aštuoniasienes talpyklas, įrengtas vienatūrio "Meriva" grindyse, galima tvarkingai sudėti gėrimus, užkandžius ar žaislus. Skaitymo žibintai, išlankstomi staleliai ir daugiafunkcė kelioninė įranga turėtų padaryti kelionę patogesnę. Atskiros ausinės ir muzikinis centras sėdintiesiems ant užpakalinių sėdynių leidžia klausytis norimos muzikos. Patogi daiktadėžė - ne tik atrama rankoms. Joje - CD grotuvas ir šaldytuvas. Daiktadėžę galima pasiimti į iškylą gamtoje.

OPC

Modelių "Meriva" šeima ne tik pasižymi racionaliu universalumu, bet ir sportiškumu. Tarp šiais metais gamintojų pristatytų sportiškiausių "Opel OPC" ("Opel Performance Center") automobilių naujos kartos "Meriva OPC" yra greičiausias tokios klasės vienatūris Europoje. Jo maksimalus greitis - 222 km/val. Į šį modelį montuojamas galingiausias savo kategorijoje specialiai sukurtas 1,6 litro turbininis variklis, pasiekiantis 180 AG.

Nauji kompaktiški vienatūriai "Meriva" kompanijai "Opel" atstovaujančios bendrovės "Žaibo ratas" salone kainuoja nuo 41 iki 56 tūkst. litų. Kaina priklauso nuo automobilio modifikacijos ir įrangos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"