TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kondicionieriaus remontas – patikimam meistrui

2016 04 13 6:00
Dažniausiai pasitaikantys kondicionieriaus gedimai – sistemos nesandarumas, radiatoriaus įtrūkis, siurblio gedimas. LŽ archyvo nuotraukos

Kondicionierius tapo neatskiriamu šiuolaikinio automobilio atributu. Toli gražu ne paprasčiausios konstrukcijos kondicionavimo sistemų širdis yra kompresorius, o jis, kaip ir visa kita technika, kartais genda.

Gedimai dažnai „išlenda“ sušilus orams, kai į darbą paleidžiame gaivą automobilyje užtikrinančią sistemą. Paprastai kalbant, kondicionieriaus veikimo principas yra toks: kompresorius (siurblys) pumpuoja šaltnešio (freono) dujas sistemoje ir taip užtikrina termodinaminius procesus, kurie šilumą mašinos salone „surenka“ ir išleidžia į išorę.

Automobilių kondicionieriuose naudojamas šaltnešis yra specifinė medžiaga. Ji garuoja arba virsta skysčiu, kai temperatūra būna itin žema. Esant 1 atmosferos oro slėgiui šaltnešio garavimo temperatūra prasideda nuo –26,5 laipsnio Celsijaus, taigi jis gali paimti arba atiduoti didelį kiekį šilumos energijos. Slėgiui sistemoje krintant keičiasi ir šaltnešio virimo temperatūra.

„Kondicionieriaus kompresorių nuolat veikia perkrovos. Žinoma, kondicionavimo sutrikimus gali lemti ne vien tiesiogiai kompresoriaus, bet ir kitų sistemos elementų – kondensatoriaus, ventiliatoriaus, garintuvo, oro džiovintuvo, išplėtimo vožtuvo-antgalio – gedimai. Iš akies jų dažniausiai nenustatysi, todėl tikrinama specialia įranga“, – aiškino automobilių kondicionierių priežiūros serviso technikas Linas Sidaravičius.

Tenka valyti iš naujo

Kondicionieriaus sistema pildoma šaltnešiu kartu su įpurškiamais dažais. Esant dideliam slėgiui cirkuliuodamas skystis su dažais prasiskverbia pro menkiausią tarpelį. Tai laidžia pamatyti speciali ultravioletinių spindulių įranga. Pasitelkę kompiuterinę diagnostiką, galime stebėti kondicionieriaus darbą (sistemos slėgį, freono temperatūrą) ir rasti gedimą – gal yra blogas kondensavimas, mažas sistemos slėgis, esama šiukšlių joje, nebeveikia davikliai ar nusilpęs kondicionieriaus siurblys. Taip pat nustatomi ir oro kondicionieriaus sistemos elektroniniai gedimus. Atlikus diagnostiką paaiškėja, kokio remonto reikia – galbūt pakanka užpildyti sistemą šaltnešiu.

Kartais kondicionieriaus sistema užpildoma neprofesionaliai – neįpilama tepalo ir nesudaromas vakuumas.

Pasak techniko, neretai oro kondicionavimo sistema neveikia dėl kompresoriaus gedimo. Pagrindinės jį lemiančios priežastys – į sistemą patenkantis kondensatas (drėgmė), nepakankamas judančias dalis tepančios alyvos kiekis, sistemos perkaitimas arba užteršimas.

„Klientai dažnai atvyksta skųstis, kad ankstesnis kompresoriaus remontas buvo atliktas nekokybiškai. Jei sistema netinkamai išvaloma, joje likę nešvarumai vėl patenka į kompresorių ir gali sukelti cilindrų, stūmoklių arba guolių pažeidimus. Pasitaiko, kai sistema išardoma, išplaunama, bet neišdžiovinama. Likusi plovimo priemonė sukelia alyvos išretėjimą ir ji blogai tepa detales. Dar viena bėda – staigus variklio apsukų padidinimas per kelias pirmas ką tik sumontuoto kompresoriaus darbo minutes. Alyva paprasčiausiai nespėja iš naujo sutepti sistemos. Saugumo sumetimais rekomenduojama įdėjus išvalytą kompresorių paleisti automobilio variklį ir palikti jį penkioms minutėms dirbti laisvąja eiga“, – negailėjo profesionalių patarimų serviso meistras.

Derėtų reguliariai tikrinti

Nustatę, kad kompresorių būtina restauruoti, profesionalai naudoja specialius įrankius. Pradedama nuo skriemulio išmontavimo. Tada tam tikru įrenginiu, kuris nupurškia detalę chromo ir nikelio šratų srautu, nuvalomas velenas.

Per kitą darbo etapą kompresorius išardomas. Jo detalės plaunamos ultragarso vonelėse, o paskui poliruojamos. Patikrinus siurblio vidines dalis, keičiami sandarikliai, žiedai, riebokšliai, alyvos separatorius, skriemulio gumos, įvesties kamščiai. Tuomet mechanizmas sumontuojamas iš naujo, o kompiuterine diagnostika patikrinama, ar veikimo parametrai atitinka reikalavimus.

Jei vietoj sugedusio kondicionieriaus siurblio nusprendėte įsigyti ne naują, o restauruotą, profesionaliame servise atidavę senąjį kompresorių, galite tikėtis nuolaidos.

„Kokia būtina profilaktika, kad nevargintų tokie gedimai? Iš esmės reikėtų reguliariai valyti radiatorių, jo ventiliatorių ir apžiūrėti žarneles, sujungimus bei vamzdelius. Kondicionavimo sistema turėtų būti maksimaliai švari. Jei matote akivaizdžių sistemos nuotekų arba girdite iš kondicionieriaus sklindančius neaiškius garsus, geriau nedelsdami kreipkitės į servisą“, – pabrėžė L. Sidaravičius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"