TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Konstitucinis Teismas atvėrė kelią dešiniavairiams automobiliams

2015 02 06 16:57
Konstitucinis Teismas galutinai įtvirtino, jog dešiniavairiai automobiliai Lietuvoje privalės būti registruojami. LŽ archyvo nuotrauka

Bylą rašytinio proceso tvarka išnagrinėjęs Konstitucinis Teismas (KT) penktadienį paskelbė, kad draudimas nuolatiniams Lietuvos gyventojams vairuoti automobilius, kurie turi vairą dešinėje pusėje, prieštarauja Konstitucijai.

KT teigimu, lygiateisiškumo principui prieštarauja Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo ir Kelių eismo taisyklių normos, kad automobilį su vairu dešinėje pusėje Lietuvoje laikinai gali vairuoti tik užsieniečiai ir užsienyje gyvenantys lietuviai. Tuo metu nuolatiniams Lietuvos gyventojams tai draudžiama.

Taigi Konstitucinio Teismo sprendimas aiškus – vairą dešinėje turinčius automobilius privaloma registruoti.

Techninės apžiūros negausi

Anot Konstitucinio Teismo, nėra pagrindo teigti, kad užsienyje gyvenantis asmuo, Lietuvoje vairuodamas automobilį, pritaikytą eismui kaire kelio puse, kelia mažesnį pavojų eismo saugumui nei pilietis, kurio nuolatinė gyvenamoji vieta yra Lietuvoje.

KT priminė, kad Europos Sąjungos (ES) Teisingumo Teismas pernai kovą kaip neproporcingą įvertino draudimą registruoti Lietuvoje automobilius, kurių vairas įrengtas dešinėje pusėje. Anot šio teismo, Lietuva taip pažeidė Europos Sąjungos teisę.

ES Teisingumo Teismas pažymėjo, kad dėl transporto priemonių, kurių vairas įrengtas dešinėje pusėje, dalyvavimo kelių eisme Lietuvos teritorijoje kylantis pavojus yra vienodas, nepaisant to, ar tai yra naujos, ar anksčiau kitoje valstybėje narėje registruotos transporto priemonės. Konstitucinis Teismas pažymėjo, kad pagal Sutartį dėl Europos Sąjungos veikimo Teisingumo Teismo sprendimai turi būti įvykdyti.

LŽ primena, kad Kauno apygardos administracinis teismas praėjusį gruodį priėmė sprendimą, kuriuo panaikino VĮ „Regitra“ atsisakymą registruoti tris dešiniavairius automobilius ir įpareigojo juos įregistruoti.

Į teismą kreipęsi du pareiškėjai prašė panaikinti šių metų birželio 28 d. „Regitros“ sprendimą, kuriuo buvo atsisakyta įregistruoti tris automobilius – „Nissan Juke“, „Mercedes-Benz S320“ ir „Mercedes-Benz SLK 200“. Visi jie yra su vairu dešinėje pusėje. 2013 m. gamybos „Nissan Juke“ atvežtas iš Vokietijos, o 2002-ųjų S-klasė – iš Airijos, o 2010-ųjų SLK – iš Didžiosios Britanijos.

Teisėjų kolegija konstatavo, kad atsisakymas Lietuvoje registruoti automobilius, kurių vairas įrengtas dešinėje pusėje, prieštarauja direktyvoms, galiojančioms Europos Sąjungoje. Įdomu tai, kad nepaisant tokio teismo sperndimo, iki šiol šie automobiliai nėra įregistruoti. „Teismas tik panaikino sprendimą atsisakyti registruoti, tačiau neįpareigojo įregistruoti. Vėliau, po teismo sprendimo, šie automobiliai nebuvo įregistruoti, nes nebuvo gauta informacija apie tai, ar automobiliams atlikta privalomoji techninė apžiūra ir ar atliktas jų atitikties įvertinimas“, - pažymėjo „Regitros“ atstovė Laimutė Užupė.

„Regitra“ transporto priemones registruoja vadovaudamasi galiojančiais teisės aktais, todėl pirmiausia įstatymo pataisą turėtų inicijuoti Susisiekimo ministerija ir tik ją patvirtinus Seimui, o Valstybinei kelių transporto inspekcijai (VKTI) parengus registracijos tvarką, „Regitroje“ oficialiai būtų pradėtos registruoti transporto priemonės su vairo mechanizmu dešinėje pusėje.

Numato papildomų reikalavimų

Kokie papildomi reikalavimai bus taikomi tokiems automobiliams, Susisiekimo ministerijos nurodymu turėtų patvrirtinti VKTI. Anksčiau ministerijos atstovai LŽ yra tvirtinę, jog įstatymo pataisa bus teikiama šį pavasarį, o naujoji tvarka galėtų įsigalioti nuo metų vidurio.

Įstatymo pakeitimo projekte nurodyta, kad Lietuvoje registruojamos dešiniavairės transporto priemonės privalės turėti tam tikroje vietoje įrengtą netiesioginio matymo įrangą, skirtą vairuotojo matomumui pagerinti, - periskopinius veidrodžius, kamerą su monitoriumi, kuri galėtų filmuoti ir rodyti eismą tiek šviesiuoju, tiek tamsiuoju paros metu ir esant blogam matomumui.

Šie automobiliai taip pat turės būti aprūpinti eismui dešiniąja kelio puse pritaikytais šviesos prietaisais ir šoniniais užpakalinio vaizdo veidrodžiais. Keleivius vežančių motorinių transporto priemonių bent vienos durys, skirtos žmonėms įlipti ir išlipti, privalės būti dešinėje pusėje.

Krovininiuose automobiliuose ir autobusuose irgi reikės įtaisyti papildomą netiesioginio matymo įrangą vairuotojui – eismui dešiniąja kelio puse pritaikytus plataus stebėjimo kampo ir artimo vaizdo veidrodžius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"