TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Konteineriai - jūrinės prekybos perspektyva

2013 04 30 6:00
V.Šileika: "Klaipėdos konteinerių terminalas pasirinktas kaip JAV nekarinių krovinių perkrovimo vieta." LŽ archyvo nuotrauka

Bendrovė Klaipėdos konteinerių terminalas savo veikloje kaip pagrindinę dominantę išskiria ryšį su klientais, kurių ištikimybė padėjo verslui po krizės atsitiesti ir kilti. Apie veiklos svyravimus ir plėtros planus LŽ kalbėjosi su įmonės vadovu Vaidotu Šileika.

- Klaipėdos uostas pagal konteinerių krovą išlieka Baltijos šalių lyderis. Kokie prekybos veiksniai lemia prieaugį - vietos pramonės eksportas, vidaus vartojimas ar tranzitiniai kroviniai?

- Kad Klaipėda pakilo į konteinerių krovos lyderės aukštumas, lemia rinka, geografija ir Lietuvos transporto koridoriaus komercinis patrauklumas. Didele dalimi tai susiję su Lietuvos eksporto augimu, nes Lietuvos pramonės potencialas yra akivaizdžiai galingesnis negu mūsų kaimynų latvių ir estų. Be to, daugėja tranzitinių Baltarusijos krovinių, didėja konteineriniu traukiniu "Merkurijus" gabenamų konteinerių kiekis. Klaipėda išlieka konkurencinga pagal paslaugų kokybės ir kainos santykį.

Optimistinės tendencijos

- Kokia artimiausio laikotarpio konteinerių krovos prognozė Baltijos rinkoje ir kokia mūsų uosto perspektyva? Kokią numatote kompanijos konteinerių apyvartą, kurie faktoriai bus lemiami siekiant dar geresnių ekonominių rodiklių?

- Kaip prognozuojama, konteinerių krova regione kils vidutiniškai 5 proc. per metus. Tikimės, kad Klaipėdos uoste krova didės šiek tiek sparčiau, iki 10 procentų. Įžvelgiame keletą prielaidų: augantį Lietuvos eksportą, populiarėjantį konteinerių naudojimą transportuoti pačias įvairiausias prekes, didėjantį tranzitinių konteinerių srautą. Viliamės, jog bus didesnis ir Tarptautinių saugumo palaikymo pajėgų (ISAF) Afganistane konteinerių srautas. Patys taip pat stengiamės skatinti partnerius gabenti krovinius konteineriais, siūlydami terminale įvairias perkrovimo ir sandėliavimo paslaugas, pavyzdžiui, skystų krovinių krovą į "flexi tank" (lanksčias talpyklas - aut.), birių krovinių - į konteinerius, įvairių krovinių fasavimo darbus.

- NATO logistikos vadovai prieš keletą metų lankėsi Klaipėdos konteinerių terminale ir vertino galimybes priimti krovinius iš Afganistano. Kokia šių krovinių dinamika ir kuo jie svarbūs Lietuvai pasaulio politikos arenoje?

- Klaipėdos konteinerių terminalas pasirinktas kaip JAV nekarinių krovinių perkrovimo vieta. Jų krova sparčiai didėjo 2012 metais, kai buvo uždarytas pietinis šių krovinių gabenimo kelias per Pakistaną. Šiauriniu keliu per Klaipėdą pernai vežta daugiau kaip 5000 TEU. Tikimės svariai prisidėti prie JAV kariuomenės išvedimo iš Afganistano. Praėjusiais metais pasiruošėme priimti iš Afganistano į Ameriką grįžtančius krovinius. Tam įsirengėme konteinerių ir technikos plovyklą, pasiūlėme amerikiečiams platų spektrą paslaugų. Šių krovinių pritraukimas į Klaipėdą rodo uosto patikimumą ir gerą įvertinimą. Iš teikiamų paslaugų uždirba visa Lietuvos transporto sistema: bendrovė "Lietuvos geležinkeliai", mūsų įmonė, uosto direkcija, ekspeditoriai, laivų agentai.

Neišnaudotos galimybės

- Kokią įtaką konteinerių paskirstymui regione daro Klaipėdos uosto infrastruktūra, išgilintas įplaukos kanalas?

- Klaipėdos uosto infrastruktūros gerinimas iki šiol neturėjo įtakos konteinerių pasiskirstymui regione. Tokiam postūmiui būtina lygiagreti uosto infrastruktūros ir terminalo plėtra. Kol uosto kanalo gylis bus 14,5 metro, o prie terminalo krantinių - 11 metrų, vis tiek negalėsime priimti didesnių laivų. Manau, nesuderinto gylio problema yra aktuali ir kitoms uosto kompanijoms.

Apribojimai veikia verslo rezultatų dinamiką. Dėl tokios kalvotos akvatorijos kenčia uosto ekonomika.

- Kaip kito Klaipėdos konteinerių terminalo apyvarta pastaraisiais metais? Kokį poveikį jai darė pasaulio ekonomikos krizė ir vietos rinkos pokyčiai - antro terminalo konkurencija?

- Po rekordinių 2008 metų, kai terminalas perkrovė 302 tūkst. TEU, dėl globalios jūrų prekybos krizės ir konteinerių persiskirstymo į 2 terminalus Klaipėdos uoste mūsų terminalo krova 2009-aisiais krito maždaug 45 procentais. Bet joks klientas iš mūsų įmonės nepasitraukė, išskyrus kompaniją MSC, - ji persikėlė į nuosavą terminalą, valdomą laivų krovos bendrovės "Klaipėdos Smeltė". Konteinerių kiekis kasmet didėja. Pernai perkrovėme 250 tūkst. TEU. Pavyko pritraukti ir naujų konteinerinių linijų, ir naujų krovinių - konteinerių terminale pradėjome krauti baltarusišką techniką, vėjo jėgainių dalis, negabaritinius projektinius krovinius. Terminalas tapo dar universalesnis ir patrauklesnis klientams.

Patirtis ir naujovės

- Jeigu negalima konkuruoti uosto gyliu, kas labiausiai lemia šio konteinerių terminalo paklausą: kranto infrastruktūra, geri privažiuojamieji keliai, paslaugų kiekis, saugumas ar komercinės sąlygos?

- Mūsų terminalas nuo seno garsėja novatoriškumu ir gebėjimu prisitaikyti prie besikeičiančių rinkos sąlygų. Stengiamės suteikti klientams kuo daugiau ir įvairesnių paslaugų. Be abejo, nemažai įtakos turi ir tai, kad čia sukaupta didžiulė konteinerių krovos patirtis, nes šis terminalas - konteinerių krovos pradininkas Klaipėdos uoste. Daugelis klientų dirba su mumis nuo pat terminalo veiklos pradžios. Nesiekiame siūlyti pačių mažiausių kainų. Klientus stengiamės išlaikyti ir pritraukti paslaugų įvairove bei kokybe.

- Neseniai paskelbėte apie planus atnaujinti technikos parką. Kiek investicijų ir kam buvo skirta pastaruoju metu?

- Praėjusiais metais terminalas investavo daugiau kaip 10 mln. litų. Buvo įsigytas naujas RTG tipo kranas geležinkelio operacijoms, vagonų vilkikas "Terberg Zagro", tuščių konteinerių krautuvas "Linde". Užbaigta konteinerių terminalo teritorijos plėtra. Ne mažiau investicijų numatoma skirti ir šiais metais. Siekiame trumpinti laivų krovimo laiką ir krovinių laikymo uoste trukmę, darbą organizuoti taip, kad klientams nekiltų rūpesčių dėl krovinių saugumo ar netikėtų išlaidų Klaipėdos uoste.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"