TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Koridorius buvo stiprinamas Vokietijoje

2012 11 07 8:42
LŽ archyvo nuotraukos/Berlyne (Vokietija) vykusiame EWTCA organizuotame forume dalyvavo aštuonių šalių atstovai.

Spalio 25, 26 dienomis Berlyne (Vokietijoje) vyko Rytų-Vakarų transporto koridoriaus asociacijos ("East-West Transport Corridor", EWTCA) forumas, kurį organizavo EWTCA sekretoriatas ir Vokietijos "LogistikNetz Berlin-Brandenburg e.V" logistikos kompanija. Renginys buvo finansuojamas Europos Komisijos regioninio fondo lėšomis.

Svarbiausias renginio Vokietijos sostinėje tikslas buvo pratęsti dialogą tarp asociacijos partnerių dėl to, kokiu būdu efektyviau plėtoti intermodalinio transporto jungtis tarp Azijos ir Europos. Ypač daug dėmesio buvo skirta naujajai Europos Sąjungos (ES) Rytų kaimynystės politikai, taip pat transporto jungčiai tarp Baltijos ir Juodosios jūros regionų.

Forume dalyvavo dalyvavo 50 dalyvių iš 8 šalių (Baltarusijos, Belgijos, Danijos, Vokietijos, Lietuvos, Rusijos, Švedijos ir Ukrainos). Dvejus metus veikianti EWTCA panašius renginius organizuoja dukart per metus - šiemet pirmasis jų vyko birželio mėnesį Šanchajuje (Kinija). Aišku, kad per tarptautinius forumus labai aktyviai savo kaip tranzitinės valstybės galimybes stengiasi pristatyti ir mūsų šalis.

EWTCA forumo dalyviams sveikinimą atsiuntė Jungtinių Tautų Europos Ekonominės Komisijos (JT/EEK) transporto direktorė Eva Molnar. Ji akcentavo EWTCA iniciatyvos svarbą plėtojant transporto ir logistikos ryšius tarp Europos ir Azijos, o ypač spartinant transportavimo operacijas tarp minėtų žemynų. Kartu E.Molnar pasiūlė EWTCA bendradarbiauti su JT/EEK vykdomu projektu "Transporto jungtys tarp Europos ir Azijos". "Abiejų projektų sinergija gali būti naudinga visoms šalims ir verslui išilgai Rytų-Vakarų transporto koridoriaus", - teigė JT/EEK vadovė.

A.Šakalio teigimu, skirtingos politinės erdvės neturi trukdyti ES Rytų kaimynystės politikai transporto srityje.

Politika neturi trukdyti verslui

Forumą atidaręs EWTCA prezidentas dr. Algirdas Šakalys pažymėjo, kad globalizacijos sąlygomis tampa labai svarbu plėtoti bendradarbiavimą tarp partnerių, priklausančių skirtingoms politinėms ir ekonominėms erdvėms. "Juk transportas ir logistika dėl savo veiklos prigimties negali būti įspraustas į nacionalinius ar atskiro žemyno geografinius rėmus", - sakė Lietuvos atstovas. Anot jo, EWTCA sukaupta patirtis rodo, kad "prižiūrint Azijos-Europos prekybos srautus tenka sistemingai šalinti procedūrines kliūtis pasieniuose, formuoti bendras komunikacines technologijas, identifikuoti ir šalinti svarbiausius barjerus integruojant fragmentuotus transporto tinklus bei užtikrinant interoperabilumą".

Albertas Šimėnas, bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" generalinio direktoriaus pavaduotojas, atkreipė dėmesį į pokriziniu laikotarpiu įmonės vežamų krovinių srauto augimą (2009-aisiais vežta 42,7 mln. tonų krovinių, 2011 metais - 53,3 mln. tonų). Anot pranešėjo, pagal transportavimo apimtį Lietuvos įmonė patenka į pirmąjį dešimtuką Europoje, už nugaros palikdama tokių šalių kaip Rumunija, Turkija, Ispanija, Olandija geležinkelininkų įmones.

Turėjo kuo pasigirti ir Klaipėdos jūrų uosto direkcijos (KVJUD) komercijos direktorius Artūras Drungilas. Pasak jo, KVJUD 2011 metais tapo trečiu uostu rytinės Baltijos jūros dalies pagal krovos apimtį (pernai buvo perkrauta 36,6 mln. tonų krovinių). Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos vykdomasis direktorius Haroldas Kovsas pateikė visų didžiausių mūsų šalies krovos kompanijų ("Begos", "Smeltės", KLASCO, Konteinerių krovos terminalo ir kitų) konkrečius veiklos rodiklius ir potencialias galimybes plėtoti veiklą.

ES tikslas - glaudesnis bendradarbiavimas

Iš kitų forumo dalyvių daug dėmesio sulaukė Europos intermodalinės asociacijos (EIA) generalinio sekretoriaus Peterio Wolterso pranešimas. Jis pabrėžė būtinybę plėtoti žaliąjį transportą ir žaliuosius transporto koridorius, taip pat apžvelgė svarbiausias ES vadovybės pozicijas šiuo klausimu. "Būtina gerinti jūrinės laivybos ekologinius rodiklius. Iki 2050 metų ES jūrų transporto sektoriuje anglies dioksido turėtų būti išmetama 40 proc. (jei leis galimybės - 50 proc.) mažiau nei 2005 metais. Antra, iki 2030-ųjų trečdalis didesniu nei 300 kilometrų atstumu keliais vežamų krovinių turėtų būti gabenami geležinkeliais arba vandens transportu, o iki 2050 metų šis skaičius turėtų viršyti 50 procentų. Tokį perėjimą turėtų palengvinti efektyvūs ekologiški krovinių vežimo koridoriai. Norint pasiekti šį tikslą reikės sukurti atitinkamą infrastruktūrą", - sakė EIA vadovas.

Svarbiausius EWTCA forumo rezultatus numatoma apsvarstyti apskritojo stalo diskusijoje, kuri vyks lapkričio 30 dieną Briuselyje. Joje dalyvaus ir EIA atstovai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"