TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Korozijos žabangos – ne tik senukams

2015 02 11 6:00
Kuo labiau leidžiame rūdims įsisenėti, tuo sparčiau jos ėda automobilio kėbulą. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Po purvo, keliuose barstomų druskų ir šalčio terapijos opios automobilių kėbulų vietos "pasipuošia" išplitusiais korozijos židiniais. Kaip pažymi specialistai, rūdys tampa ne tik vidutinio "lietuviško" amžiaus - 15 metų mašinų liga. Jos greitai įsimeta ir į tinkamai neprižiūrimus apynaujus automobilius.

„Klientų kontingentas pastaraisiais metais iš esmės pasikeitė. Dabar dažniau užsiimame tuo, kam ir skirtos antikorozinės priemonės, rūdžių prevencija, o ne šaliname ir stabdome jų įsisenėjusius padarinius. Vis daugiau naujais automobiliais prekiaujančių atstovų salonų, parduodami prekę, atsiunčia dar nevažinėtą automobilį tiesiai pas mus. Tuomet gamintojo kėbului taikoma 5-10 metų garantija iš tiesų bus, o ne saugos tik nuo kiauryminės korozijos atvejų“, - aiškino „Dinitrol" antikorozinį centrą valdančios bendrovės „Makvis“ komercijos direktorius Raimundas Akavickas.

Rizikos faktorių daug

Pašnekovo teigimu, dalis iš Pietų Afrikos, Japonijos, Pietų Korėjos gamyklų jūriniuose konteineriuose ilgus mėnesius gabenamų automobilių pradeda rūdyti dar iki pristatymo į paskirties vietą. Vienintelė veiksminga priemonė, galinti apsaugoti drėgmės paveiktą kėbulą nuo rūdžių židinių, yra apdorojimas specialia priemone – vaškine antikorozine danga. Į rizikos grupę patenka ir iš Pietų Europos į mūsų kraštus atkeliaujančios apynaujės ir naudotos transporto priemonės, mat dažnai net jų dugnas jokia apsaugine medžiaga nebūna dengtas.

„Antikorozinė medžiaga į kėbulo paviršių įsigeria it į kempinę. Geriausi rezultatai, kai ja apdorojamas dar rūdžių nepažeistas automobilis. Tačiau jei rūdžių židiniai nėra dideli, tokia priemonė efktyviai juos stabdys. Paprastai tariant, jei židinys imtų plisti po pusmečio, apdoroję jį užkonservuosime net 3-4 metams. Dalis klientų, atvykusių į mūsų salonus, prašo padengti tik mašinos dugną, tačiau tai neefektyvu, nes tyrimai akivaizdžiai rodo, jog rūdys sparčiausiai plinta uždarose ertmėse lonžeronuose, slenksčiuose“, - sakė R. Akavickas.

Anot pašnekovo, kiekviena markė ir modelis turi specifinių niuansų, todėl ant skirtingų tansporto priemonių antikorozinė danga, kainuojanti nuo 150 iki 400 eurų, klojama pagal individualų planą. Pavyzdžiui, daugelyje „Škoda“ modelių papildomų problemų kelia slenksčių ertmėse besikaupianti drėgmė. Specialistas prisiminė ne vieną atvejį, kai atidarius slenkstyje esančius kamštelius iš jų ištekėdavo po kelis litrus vandens.

Dažna pirmine korozijos priežastimi naujame automobilio kėbule tampa nekokybiškas signalizaciją vedžiojančių meistrų darbas. Vietoj specialių grąžtų, išstumančių drožles į išorę, jie kėbului naudoja paprastus. Metalo drožlės, pribyrėjusios į durelių vidų, tampa korozijos židiniu. Išgręžtų ertmių signalizacijos instaliacijos meistrai taip pat dažnai nesivargina padengti antikorozine priemone. Tokie nekokybiško darbo rezultatai ima pamažu ryškėti jau po vieno žiemos sezono.

Praustis reikia ir žiemą

Šaltasis metų laikas yra bene sunkiausias išbandymas kiekvienam automobiliui. R. Akavickas pateikė keletą jo priežiūros patarimų.

Automobilį būtina švariai nuplauti, taip pat ir jo dugną. Nuplovę galėsite apžiūrėti mašiną ir nustatyti rūdžių židinius. Svarbu, kad būtų geras apšvietimas. Nedidelius dažyto paviršiaus įbrėžimus, kai dar nematyti nei grunto, nei švaraus metalo, galima nesunkiai pašalinti naudojant įvairius polirolius. Poliroliai geriausiai tinka nenaujai dangai. Prieš juos naudodami įsitikinkite, kad poliruojamas plotas visiškai švarus, sausas ir neriebaluotas, o rastas įbrėžimas tėra paviršinis. Poliruokite taip, kaip nurodyta polirolio gamintojo instrukcijoje.

Veiksmingos prevencijos priemonės

Jeigu aptikote rimtesnių defektų (dažai pageltę, didesni įtrūkimai, pūslės ar pan.), būtina pašalinti ne tik besilupančius ir jau atsilupusius dažus, bet ir nuvalyti iki metalo šiek tiek didesnį (0,5-1 cm) kėbulo plotą. Tai padės išvengti greito tolesnio dažų lupimosi, nes paprastai nematoma korozija jau būna pradėjusi savo juodą darbą ir sukibimas su metalu pažeistas aplink visą korozijos židinį. Tokio židiniui išryškinti naudokite peilį, metalinę mentelę ar švitrinį popierių. Nuvalykite iki metalo, pašalinkite riebalus nuo paviršiaus ir padenkite antikoroziniu gruntu.

Apžiūrėdami automobilio kėbulą iš išorės, atkreipkite dėmesį į sujungimus, pavyzdžiui, priekinio sparno ir durelių, sparno ir priekinio stiklo rėmo, užpakalinio sparno ir užpakalinio stiklo rėmo. Jei hermetikai šiose sujungimuose įtrūkę ar įplyšę, atsiranda pavojus, kad į uždaras ertmes pateks drėgmės bei purvo. Todėl būtina šiuos sujungimus iš naujo hermetizuoti.

Apžiūrėjus automobilio išorę, būtina patikrinti pavojingiausias vietas automobilio viduje. Pakelkite visas grindų dangas. Čia turi būti visiškai sausa ir švaru. Negerai, kai po kilimine danga kaupiasi drėgmė. Tikrinkite šias vietas kiekvieną kartą po automobilio plovimo. Labai tinka naudoti guminius įgaubtus kilimėlius, kurie sukaupia nuo kojų patekusią drėgmę bei purvą. Būtina kuo dažniau valyti šiuos kilimėlius, kad nesikauptų purvas ar vanduo, nes kitaip garuodama drėgmė skverbiasi į kitas salono vietas.

Svarbu patikrinti bagažinę, ypač vietas atsarginiam ratui saugoti bei kitas „kišenes“. Čia taip pat turi būti sausa ir švaru. Bet kurio automobilio uždaros ertmės bei dugnas yra tos vietos, kur dažnai prasideda ir sparčiai plinta korozija. Jei šios kėbulo vietos nėra tinkamai apsaugotos nuo korozijos, net ir vienas žiemos sezonas gali padaryti daug žalos automobiliui.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"