TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kova dėl „mikriukų“: iš A.Zuoko reikalaujama atsakomybės

2013 07 04 13:07
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Sostinėje naikinamas privatus verslas, o meras vadovaujasi nuostata „ką noriu, tą darau“. Taip spaudos konferencijoje dėl maršrutinių taksi kalbėjo privačiųjų vežėjų atstovai ir politikai, reikalaujantys mero Artūro Zuoko pasitraukimo.

Trečiadienį veiklą sustabdę privatūs vežėjai ketvirtadienį surengė spaudos konferenciją tema „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės veiksmų, nukreiptų prieš sostinės privačius vežėjus“.

A.Zuokas vėl „apsimelavo“

Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis teigė, jog įvykdyta viešojo transporto pertvarka yra privataus verslo pašalinimas.

„Asociacijos nariai nebegali tęsti veiklos, nes nebeturi tam reikalingų dokumentų“, - sakė S.Matulionis.

Vilniaus miesto vežėjų asociacijos valdybos pirmininkas, bendrovės „Transrevis“ direktorius Vladas Dapkus sakė, jog Vilniaus meras A.Zuokas neslėpė ateities vizijoje nematąs maršrutinių taksi, ir šią viziją išpildė.

Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

„Dvejus metus prašėmės įtraukiami į vieningą viešojo transporto sistemą. Nuo liepos 1 dienos „Vilniaus viešojo transporto“ inspektoriai mūsų vežėjų dokumentus atiminėjo drastiškomis priemonėmis“, - kalbėjo V.Dapkus.

„Viešojo transporto reforma nebus atidėta, tiesiog ji turėtų vykti civilizuotuose rėmuose. Šviesoforų sistema šiandien jau fiksuoja padidėjusį automobilių srautą, reiškia, daug kas nepersėdo į viešąjį transportą, o atvirkščiai. Kas dėsis rugsėjo mėnesį, nesunku atspėti. Tokia reformos skuba turi būti sustabdyta, - įsitikinęs Vilniaus savivaldybės tarybos narys konservatorius Vidas Urbonavičius. - A.Zuokas vėl apsimelavo, nes pelningiems maršrutams jau seniai galėjo būti paskelbti konkursai. Manau, kad meras turi trauktis iš savo posto.“

Seimo narys socialdemokratas Eduardas Šablinskas pažymėjo, kad, pagal miesto savivaldos įstatymą, meras yra atstovaujamoji valdžia. „Vykdomoji valdžia yra direktorius. Vilniuje viskas sukeista vietomis. Meras siekia viešųjų ryšių, o kai reikia priimti sprendimus, blaškosi, bet atsakomybės jokios neprisiima. Akivaizdu, kad yra pažeidinėjami įstatymai. Vadovaujamasi nuostata „ką noriu, tą darau“. Žmonės pyksta, į darbus vėluoja jau net ne pusvalandžiais, o valandomis“, - kritikos pažėrė parlamentaras E.Šablinskas.

Primename, kad po viešojo transporto pertvarkos visus maršrutus sostinėje aptarnauja uždarosios akcinės bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ transporto priemonės. Vilniaus miesto savivaldybės taryba gegužę nepriėmė sprendimo dėl privačių vežėjų įtraukimo į bendrą Vilniaus viešojo transporto sistemą. Keleivių vežimo sutartys su privatininkais galiojo iki liepos 1 d. Privatūs vežėjai savo interesus bandė ginti teisme, tačiau kol kas teisminiai procesai dar tęsiasi.

Žada naują konkursą

Vilniaus miesto savivaldybė antradienį pranešė, kad įmonė „Vilniaus viešasis transportas“ iki liepos pabaigos planuoja paskelbti naują konkursą, skirtą privatiems vežėjams.

Planuojama, kad bus skelbiamas vienas konkursas keturiems maršrutų paketams: trys iš jų skirti privatiems vežėjams, dirbantiems su mažos talpos transporto priemonėmis, ir vienas – privačiam vežėjui, dirbančiam su didelės talpos transporto priemonėmis.

Numatoma, kad subnuomos būdu perduodamuose maršrutuose vežėjai galės dirbti pusę metų, su galimybe pratęsti sutartį 6 mėnesiams. Autobusuose turės būti įrengta vežėjui panaudos pagrindu neatlygintinai paslaugų teikimo laikotarpiui perduota e.bilieto sistemos įranga.

Planuojama, kad, pasibaigus konkursams, privatūs vežėjai į Vilniaus gatves galėtų išvažiuoti dar šiais metais.

Tačiau privataus verslo atstovai pažadais nebelinkę tikėti. Jeigu konkursas ir bus paskelbtas, vežėjų teigimu, jis įsigaliotų tik žiemą, o iki to laiko išlaikyti darbuotojus esą neįmanoma. Anot jų, planuoti verslo remiantis neoficialiais pranešimais apie galimą konkursą negalima. „Turime atleisti darbuotojus, išmokėti jiems kompensacijas. Transporto priemonių iki to laiko taip pat neturėsime kaip realizuoti“, - sakė bendrovės „Transrevis“ direktorius V.Dapkus.

Nesupranta priekaištų

Vilniaus miesto savivaldybės Viešojo transporto optimizavimo projekto koordinatorius Kastytis Lubys ketvirtadienį žurnalistams pažymėjo, kad vežėjai buvo perspėti taip, kaip privaloma – prieš pusę metų iki sutarties nutraukimo.

Jo teigimu, leidimai maršrutams yra sudėtinė sutarties dalis, dėl to kalbėti apie „drastiškus galiojančių dokumentų atėmimus“ nėra pagrindo.

„Savivaldybė tik susigrąžino savo išduotus leidimus. Nutraukus sutartį, jie nebegali vežioti keleivių“, - aiškino K.Lubys.

Savivaldybės atstovas priminė, kad konkursas būtų buvęs paskelbtas, jeigu savivaldybės taryba būtų patvirtinusi konkurso aprašą gegužės mėnesį. Kai taryba to nepadarė, viską teko atidėti vėlesniam laikui. K.Lubio manymu, jau kitą savaitę gali būti paskelbtas konkursas privežamųjų maršrutų subnuomai. Jeigu rudenį būtų patvirtintas konkurso tvarkos aprašas, po 2-3 mėnesių privatūs vežėjai jau galėtų teikti paslaugas. K.Lubys tikino, jog jie galėtų naudoti tas pačias transporto priemones, kuriomis keleivius vežiojo iki šiol.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"