TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kova už vietą po saule įtraukė ir automobilius

2006 11 30 0:00
Limuzino vairuotojas, paprašytas "pasislinkti", palaikė tai asmeniniu įžeidimu.
LŽ archyvo nuotrauka

Statistikos duomenimis, pagal tūkstančiui gyventojų tenkančius beveik 600 automobilių Vilnius jau lenkia didesniuosius Europos miestus

Spartus transporto priemonių gausėjimas sostinės valdžią verčia ieškoti būdų, kaip išspręsti stichinės nelaimės pobūdį įgavusią problemą. Net siūloma teisiškai reglamentuoti kiekvieno automobilio privalomą ir deklaruojamą stovėjimo vietą. Siūlymo autorių manymu, tai ribotų privačių automobilių eksploatavimą ir atitinkamai mažintų naujų aikštelių poreikį, padėtų išspręsti taršos ir eismo saugumo klausimus. Tokie sprendimai papildytų Kelių eismo taisyklių pažeidėjams taikomas LR Administracinių teisės pažeidimų kodekse numatytas priemones, tarp jų ir priverstinai nuvežant ilgą laiką stovinčias, be priežiūros paliktas, pradėtas ardyti transporto priemones.

Ribojantys normatyvai

Vilniaus mero Artūro Zuoko teigimu, siektinas tikslas - viena transporto priemonė vienam butui, nes automobilis sostinės gyventojams kainuoja apie 9 tūkst. litų per metus. Mero siūlymu, reikėtų išlaikyti ir šiuo metu galiojančią Statybų techninio reglamento nuostatą, vienam butui skiriant 1,2 vietos automobiliui. Vienam butui įrengus vieną vietą automobiliui, likusi į automobilių stovėjimo aikšteles investuojamų pinigų dalis atitektų viešojo transporto plėtrai ir kokybei gerinti. Spręsti panašaus pobūdžio problemas (su jomis ateityje susidurs ne tik Vilnius, bet ir kiti miestai) padėtų bendra į darnią plėtrą orientuota valstybės politika. Tam reikėtų viešojo transporto sistemos plėtrą skatinančių normatyvų. Jie ribotų senų automobilių eksploatavimą ir papildomais mokesčiais "skatintų" palikti automobilį už miesto centro ribų.

Tyrė elgesį

Artėjanti žiema primena ir kitą su automobilių statymu susijusią problemą - vairuotojų mandagumą. Sumažėjus vietos būtina pagalvoti ir apie kolegas vairuotojus, kad ir kitam užtektų sustoti. Visgi, jei atvažiavę į aikštelę išvydome "išsižergusį" per dvi vietas automobilį, jį taip paliko nebūtinai moteris, kaip kad bandyta įrodyti tyrimais Didžiojoje Britanijoje. Čia išanalizavus vienos draudimo kompanijos statistiką nustatyta, kad moterims sunkiau negu vyrams sekasi įvairuoti į tuščią tarpą automobilių stovėjimo aikštelėje arba gatvės pakraštyje. Tačiau ne tik Anglijoje, bet ir Lietuvoje ne vienam, sausakimšose gatvėse ieškančiam, kur priglausti savo mašiną, svarbu ne kas geriau ar blogiau, o kaip stato automobilius, kad liktų vietos ir kitam atvažiavusiajam.

Kas geresni

Seną kaip pasaulis ginčą pakurstė "Times" dienraštis, išspausdinęs "Admiral Insurance" draudimo kompanijos statistikos tyrimo duomenis. Tik vargu ar pastarasis žibalo šliukštelėjimas į liepsną objektyviai atsakys į klausimą, kurios lyties atstovai yra geresni vairuotojai. Išanalizavusi pusę milijono pareiškimų dėl žalos atlyginimo minėta draudimo kompanija nustatė, kad moterys dvigubai dažniau negu vyrai patiria avarijas automobilių stovėjimo aikštelėse. Ne dailiosios lyties atstovių naudai byloja ir 23 proc. dažnesnių atsitrenkimų į kitą stovintį automobilį bei 15 proc. dažniau sukeltų avarijų važiuojant atbuline eiga.

Anksti džiaugtis

Neabejotinai daugelis vyrų pasakytų, kad tokios tiesos akivaizdžios ir be tyrimų. Pasirodo, džiūgauti - ankstoka. Mat tyrimas atskleidė, kad vyrai dažniau sukelia rimtas avarijas. Pastarieji eismo įvykiai padaro apčiuopiamesnės materialinės žalos ir per juos žūva daugiau pėsčiųjų. Grėsmingą statistiką iškalbingai papildo faktas, kad net 98 proc. nuteistųjų už pavojingą važiavimą - vyrai. "Admiral Insurance" draudimo kompanijos tyrimą komentavo ir knygos "Kodėl vyrai nesiklauso, o moterys nesigaudo žemėlapiuose" autorius Allanas Pease'as. Lyčių ypatumų ekspertas pritaria nuomonei, kad moterys prasčiau negu vyrai sugeba įvertinti atstumą, ir erdvinį orientavimąsi priskiria vienam iš vyrų pranašumų.

Diplomatiškai

Į ginčą negalėjusi nereaguoti Didžiosios Britanijos automobilininkų asociacija ėmėsi iniciatyvos išsklaidyti įsismarkaujančios audros debesis. Abiejų lyčių vairuotojus vienijanti organizacija atkreipė dėmesį į veiklos pobūdžio nulemtus veiksnius. Visuomenininkų teigimu, moterys daugiau laiko praleidžia miestuose apsipirkdamos, todėl joms dažniau negu vyrams tenka statyti automobilius aikštelėse. O vyrai, pasirodo, perpus mažiau už moteris atsitrenkia į kitus automobilius stovėjimo aikštelėse, nes kur kas ilgiau važinėja autostradomis ir užmiesčio keliais.

Mandagiai sustoti

Grįžus iš parduotuvės su pirkiniais tikrai nemalonu rasti automobilį aplamdytą. Tuomet ne tiek svarbu, kas įvažiavo - moteris ar vyras. Tačiau paliktos mašinos saugumas yra viena medalio pusė. Kai sparčiai daugėja automobilių, vis aktualesnė tampa ir problema, kaip juos statome. Niekas neprieštaraus, kad nemandagu sėdėti autobuse užskėtus dvi sėdynes ar prie stalo išsižergus ant dviejų kėdžių. Tačiau pastatyti skersą automobilį į tarpą, kur tilptų du - kol kas lyg ir normalu. Jeigu stovėjimo aikštelėje ar gatvės pakraštyje nėra kelio ženklo, nurodančio automobilių statymo tvarką, kiekvienas elgiasi kaip išmano. Įdomu, kada pas mus bet kaip numesti automobilį atrodys taip pat nemandagu, kaip prie stalo garsiai raugėti ar gadinti orą?

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"