Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Kovos su spūstimis planas: specialios automobilių aikštelės

 
2017 02 28 12:00
Parkavimo įkainis po kovo 1-osios Vilniaus centre nesikeis neįgaliųjų transportui ir elektromobiliams - leidimas metams ir toliau kainuos 40 eurų.
Parkavimo įkainis po kovo 1-osios Vilniaus centre nesikeis neįgaliųjų transportui ir elektromobiliams - leidimas metams ir toliau kainuos 40 eurų. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Šią vasarą ten, kur didelis eismo intensyvumas, prie įvažiavimo į Vilniaus centrinę dalį atsiras pirmosios trys „Park and Ride“ automobilių stovėjimo aikštelės. Vairuotojai galės palikti savo automobilį už 1,5 euro mokestį per dieną ir už tą sumą po sostinę visą dieną važinėtis viešuoju transportu.

Vilniaus meras Remigijus Šimašius tokį kelionių sostinės viešuoju transportu mokestį vadina simboliniu: į jį bus įskaičiuotos ir kelionės viešuoju transportu, ir mašinos stovėjimas visą parą „Park and Ride“ (liet. „statyk ir keliauk“) aikštelėse. Jis tvirtina, kad bent jau šių aikštelių veiklos pradžioje bendras bilietas automobiliui parkuoti ir visą darbo dieną naudotis Vilniaus viešuoju transportu turėtų kainuoti 1,5 euro. Projekto tikslas – kad sostinės centras nebūtų prigrūstas automobilių.

Bet įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė nurodė, kad vairuotojams tokios paslaugos kainuos ne 1,5 euro, o „po kelis eurus“ už dieną.

„Šių parkavimo aikštelių tikslas – skatinti vairuotojus atsisakyti asmeninio transporto kelionėms į centrinę Vilniaus miesto dalį, mažinti užterštumą, stovėjimo vietų apkrovimą ir, aišku, tai padės vairuotojams sutaupyti pinigų, nes nereikės mokėti parkavimo rinkliavos už stovėjimą centre, kai automobilis bus saugiai paliktas „Park and Ride“ aikštelėje. Kuriamas bendro bilieto projektas – su šiuo bilietu vairuotojas, aikštelėje pastatęs automobilį, galės tęsti kelionę miesto centro link ir vėliau grįžti į aikštelę pasiimti automobilio“, – „Lietuvos žinioms“ netolimos ateities sostinės valdžios planą komentavo aikštelių „Park and Ride“ sistemą administruosiančios Vilniaus miesto savivaldybės įmonės direktorė M. Gusarovienė.

Tarifas didės

Kaip žinoma, palikti automobilį sostinės centro mėlynojoje zonoje valandą kainuoja 1,80 (nuo kovo 1 d. – 2,50), raudonojoje – 0,90 (nuo kovo 1 d. – 1,50), geltonojoje – 0,60, žaliojoje – 0,30 euro, o viešojo transporto bilietas, perkant jį autobuse arba troleibuse, – eurą. Vilniaus meras pripažino, kad pusantro euro – dar negalutinė suma. „Galutinį tarifą dar tvirtins sostinės miesto taryba“, – sakė R. Šimašius.

„Park and Ride“ sistemos diegimas sostinėje nėra verslo projektas.

Kaip jau rašė „Lietuvos žinios“, nuo kovo 1 dienos įsigaliojus Vilniaus tarybos nutarimui, ne tik bus padidinti automobilių parkavimo brangiausiose mėlynojoje ir raudonojoje zonose tarifai, bet ir išplėstos jų galiojimo zonos į tas miesto centro vietas, kuriose dabar galioja pigesni automobilių statymo įkainiai. Taip pat bus apmokestintos naujos sostinės teritorijos – Žvėryno mikrorajonas, Ozo ir Vingio parkų prieigos, kuriose anksčiau už mašinų statymą nereikėjo mokėti. Pastaraisiais metais čia įsikūrė daugybė verslo centrų, parduotuvių, bankų ir kredito unijų skyrių, o nemaža dalis jų darbuotojų iš Vilniaus pakraščių arba sostinės priemiesčių į darbą vyksta nuosavomis mašinomis. Į šių vairuotojų pinigines savivaldybė ir nusitaikė.

Stengsis patikti vairuotojams

R. Šimašius nesiejo „Park and Ride“ sistemos kūrimo su apmokestinamų parkavimo zonų Vilniaus centre išplėtimu. Pasak Vilniaus mero, sostinės valdžia visiškai atskirai planavo didelę parkavimo aikštelių sistemos plėtrą – ateityje esą turėtų atsirasti ne mažiau kaip 10 šių parkavimo aikštelių. „Pradedame jas diegti nuo tų vietų, kur yra ir tam tikras poreikis tokiai sistemai, ir galimybė ją diegti. Tose vietose infrastruktūra jau dabar yra, ją tik būtina pagerinti. Kitose numatytose vietose – daugiau problemų. Pavyzdžiui, kai kur dar nėra išpirkta žemės nuosavybė. Manau, ateityje Vilnius turės ne mažiau kaip dešimt „Park and Ride“ aikštelių“, – pažymėjo R. Šimašius.

Remigijus Šimašius: "Manau, ateityje Vilnius turės ne mažiau kaip dešimt „Park and Ride“ aikštelių.“ Alinos Ožič nuotrauka
Remigijus Šimašius: "Manau, ateityje Vilnius turės ne mažiau kaip dešimt „Park and Ride“ aikštelių.“ Alinos Ožič nuotrauka

Šios sistemos plėtros pradžia nuo kovo 1 dienos neplanuojama. „Tas tris bandomąsias aikšteles reikia įrengti taip, kad jos galėtų nepriekaištingai funkcionuoti. O įrengimo darbus be pavasario sunku pradėti. Pabaigti juos žadame vasarą, tada ir pradėsime kol kas bandomąjį projektą“, – pasakojo „Lietuvos žinių“ pašnekovas.

Anot R. Šimašiaus, visa „Park and Ride“ sistema Vilniuje pradės veikti tik tada, kai ji taps priimtina daugumai Vilniaus vairuotojų. „Pasitvirtinę įkainius ir sistemas, išbandysime, kaip tai veikia ir kaip vilniečiams yra prieinama, ar Vilniaus vairuotojams tai yra priimtina. Sistema skirta žmonėms, kurie gyvena tose Vilniaus dalyse ar užmiestyje, kur viešasis transportas nevažiuoja, bet vairuotojai nenori važiuoti į miesto centrą ir ten ieškoti brangaus parkavimo“, – nurodė meras.

„Susisiekimo paslaugų“ direktorės M. Gusarovienės teigimu, panašios į Vilniuje diegiamą parkavimo sistemos veikia dalyje didžiųjų Europos miestų, pavyzdžiui, Amsterdame, Prahoje, Vienoje, Ženevoje, Paryžiuje ar Berlyne. „Analizuodami šios sistemos įdiegimo Vilniuje galimybes domėjomės, kaip sekasi tiems miestams, ir žinome, kad tų miestų vairuotojai pamėgo tokias aikšteles, nes sutaupo ir laiko, ir pinigų kasdienėms kelionėms. Tikimės, kad ir vairuojantys vilniečiai taip pat teigiamai įvertins būsimus pokyčius“, – sakė įmonės vadovė.

Konkurencijos nebijo

Vilniaus meras tvirtino, kad „Park and Ride“ sistemos diegimas sostinėje nėra verslo projektas. „Verslo projektu tą dalyką galima vadinti tik santykinai. Jo atsipirkimas irgi – tik santykinis. Nors, aišku, investicijas suplanavome iš anksto“, – kalbėjo R. Šimašius.

M. Gusarovienė tvirtino, kad vienos aikštelės sutvarkymo, infrastruktūros darbai (vietų subraižymas, parkavimo automatų įrengimas ir pan.) kainuos apie 48 tūkst. eurų. Kiekvienoje aikštelėje vairuotojai galės statyti nuo 40 iki 90 automobilių.

Tačiau ar naujasis Vilniaus viešojo transporto pertvarkymo projektas nepakenks privačiam verslui, užsiimančiam parkavimo aikštelių nuoma? Keturias automobilių stovėjimo aikšteles Vilniaus senamiestyje ir šalia jo valdo UAB „Stova“, kuriai priklauso prekių ženklas „Unipark“. Daugumoje stovėjimo aikštelių senamiestyje parkavimas valandą kainuoja eurą.

„Pirma, mes tikrai esame už kuo greitesnį Vilniaus viešojo transporto sistemos gerinimą, jos moderninimą. Antra, mums senamiestyje priklausančios aikštelės yra pačiame Vilniaus centre, o „Park and Ride“ bus centro prieigose, tad tiesiogiai mes nekonkuruosime“, – „Lietuvos žinias“ patikino UAB „Stova“ atstovė Agnė Jonušytė.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"