TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kramsnotojai ne mažiau pavojingi už plepius

2011 03 02 0:00
Prie vairo užkandžiaujantys vairuotojai ne mažiau pavojingi už mėgstančius paplepėti.
LŽ archyvo nuotrauka

Ne paslaptis, kad kai kurie vairuotojai prie vairo sugeba atlikti daugiau dalykų nei tik valdyti automobilį. Nuo vakar sugriežtinta bauda už kalbėjimą telefonu vairuojant, tačiau dėmesį blaškančių veiksmų sąrašas gerokai ilgesnis.

Užkandžiavimas, rūkymas, elektroninio pašto tikrinimas, makiažo tobulinimas - tai tik nedaugelis dalykų, kuriuos vairuotojai sugeba daryti riedėdami keliu. Tačiau nė vienas šių veiksmų nėra draudžiamas Kelių eismo taisyklėse. Jose išskirtas tik vienas pašalinis užsiėmimas - kalbėjimas mobiliuoju telefonu. Anksčiau už naudojimąsi juo be laisvų rankų įrangos vairuotojai buvo baudžiami 50-150 litų bauda, o nuo vakar, kovo 1 dienos, ji pakilo iki 100-300 litų. Kartu buvo sugriežtintos ir telefono naudojimo taisyklės - norintys juo kalbėti vairuotojai nuo šiol turės ne tik stabtelėti šalikelėje, bet ir išjungti automobilio variklį.

Vairavimas - kaip laisvas laikas

Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas Dainius Šalomskas aiškino, kad kalbėjimas mobiliuoju telefonu yra vienintelė draudžiama pašalinė veikla, nes papildomos informacijos srautas vairuojant blaško labiau nei rūkymas ar kramsnojimas. Todėl, jo manymu, net ir laisvų rankų įranga yra tik geresnė išeitis renkantis vieną iš dviejų blogybių. Tačiau pašnekovas sutiko, kad kalbėjimas telefonu - ne vienintelis pavojingas vairuotojų užsiėmimas. Rūkymas ir valgymas neabejotinai blaško sėdinčiojo prie vairo dėmesį, bet kol kas policijos pareigūnai už tokį elgesį gali tik pabarti. D.Šalomskas pabrėžė, kad taip yra tik šiuo metu, netrukus ir oficialiuose teisės aktuose gali atsirasti draudimas prie vairo užsiimti pašaline veikla. "Analizuosime įvykių priežastis, tikrinsime, kaip vienoki ar kitoki veiksmai kenkia eismo saugumui", - tvirtino jis.

Valgymo grėsmę eismo saugumui vis dažniau pabrėžia užsienio mokslininkai. Kai kurie žmonės vairavimo net nelaiko rimtu užsiėmimu, o ilgas keliones suvokia kaip laisvą laiką, kurį galima panaudoti tvarkant verslo reikalus, užkandžiaujant ir skambinant artimiesiems. Didžiosios Britanijos Brunelio universiteto mokslininkai atliko tyrimą, per jį paaiškėjo, kad valgymas ir gėrimas gali atitraukti vairuotojo dėmesį labiau nei kalbėjimas mobiliuoju telefonu. Ištyrus eismo įvykių priežastis paaiškėjo, kad 1,7 proc. avarijas sukėlusių vairuotojų įvykio metu valgė arba gėrė sėdėdami prie vairo, o mobiliuoju telefonu kalbėjo 1,5 procento. Tyrėjai savo išvadose pabrėžė, kad valgydamas ar gerdamas vairuotojas gali apsipilti arba išsitepti, maistas ar cigaretė gali iškristi jam iš rankų, taip žmogus nukreipia dėmesį nuo kelio. Be to, viena vairuotojo ranka lieka užimta ir jis nebegali staiga sugriebti vairo ar perjungti pavaros. O jei maisto tenka siekti arba prireikia atdaryti butelį gėrimo, gali būti, kad vairuotojas apskritai paleidžia vairą iš rankų.

Svaiginti gali ir liga

Toks pernelyg didelis pasitikėjimas savo ir automobilio galimybėmis nesunkiai gali tapti avarijų priežastimi, todėl patariama per ilgą kelionę nuolat daryti pertraukas - stabtelėti pakelės aikštelėse ir ten užkąsti arba atsigerti.

Be to, prieš leisdamiesi į kelionę vairuotojai turėtų nepamiršti pasirūpinti savo sveikata.

D.Šalomskas patvirtino, kad ne tik tam tikri veiksmai, bet ir savijauta gali trukdyti vairuoti. "Įvairios ligos, pakilusi temperatūra, nuovargis, kai kurie vaistai sukelia mieguistumą ir mažina galimybę susikaupti", - dėstė jis. Anot jo, pareigūnai neretai sustabdo prastai besijaučiančių vairuotojų, nors vis dėlto dauguma tokių, kurie sunkiai orientuojasi kelyje, būna apsvaigę nuo alkoholio, o ne nuo ligos ar nuovargio. Pašnekovo manymu, prastai besijaučiantys vairuotojai vis dažniau sąmoningai supranta, kad nors jiems ir nedraudžiama sėsti prie vairo, geriau to nedaryti dėl savo bei kitų saugumo.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"