TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Krizė negožia rusų meilės limuzinams

2015 06 23 6:00
Rusijos turtuoliams ekonomikos nuosmukis nė motais - jie ir toliau noriai perka prabangias mašinas.  LŽ archyvo nuotrauka

Rusijos automobilių rinkos tyrimų bendrovė „Avtostat“ paskelbė iškalbingą faktą – 2015-ųjų sausį-kovą, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, prabangių lengvųjų mašinų dalis vietos rinkoje perkopė 11 procentų.

Tačiau bendras naujų automobilių pardavimas Rusijoje pirmus tris šių metų mėnesius krito net 36 procentais. Atsivėrė akys ir Kremliaus geležine ranka kontroliuojamai vietos žiniasklaidai. Ji atkreipė dėmesį, kad dėl Vakarų sankcijų ir neefektyvaus ūkio stojanti Rusijos ekonomika turtuolių sluoksnio beveik nepaveikė. Remiamasi to paties „Autostat“ duomenimis, kurie rodo, kad nuo sausio iki kovo rusai prabangių automobilių nupirko vos 12,5 proc. mažiau negu tą patį laikotarpį 2014-aisiais. Daroma išvada, jog tai neįtikimai mažai, palyginti su bendru naujų lengvųjų mašinų rinkos nuosmukiu.

Favoritų sąrašas – iš „vokiečių“

„Autostat“ ekspertai pažymi, kad prabangių automobilių dalis naujų mašinų rinkoje nuolat didėja. Dar 2008 metais, kaip rodo tyrimų bendrovės turimi duomenys, nauji prabangūs automobiliai Rusijoje sudarė vos 4,5 procento. Tačiau jau 2012-aisiais jų dalis pasiekė 6,6 proc., 2014 metais - 8,3 proc., o per tris pirmus šių metų mėnesius – 11 procentų.

Labiausiai neblėsta rusų meilė prabangiems „Mercedes-Benz“. Vokiška markė buvo pardavimo lyderė tarp prabangių automobilių iškart, kai prieš ketvirtį amžiaus sugriuvo Sovietų Sąjunga, pirmauja ji ir dabar. Pasak „Autostat“ ekspertų, pernai Rusijoje fiksuotas katastrofiškas naujų automobilių rinkos nuosmukis, tačiau „Mercedes-Benz“ pardavimas padidėjo visais 11 procentų. O šių metų sausio-kovo mėnesiais, palyginti su praėjusių metų pirmu ketvirčiu, šoktelėjo dar 9 procentais.

Į populiariausių Rusijoje prabangių naujų automobilių trejetą patenka ir kitos dvi vokiškos markės - „Audi“ bei BMW.

Japoniškų „Lexus“ triumfas

Nuo vokiškų mašinų Rusijoje mažai atsilieka ir Japonijos prabangių automobilių markė „Lexus“. Kaip rodo Europos verslininkų asociacijos (EVA) surinkti duomenys, 2015 metų sausio-gegužės mėnesiais rusų rinkoje, kuri per tą laiką krito net 37,7 proc., „Lexus“ pardavimas šioje nepalankioje situacijoje padidėjo fantastiškais 9,7 procento.

Neatmetama, kad po truputį „Lexus“ Rusijoje užima „Audi“ ir BMW vietą. Pasak EVA statistikos, per pirmus penkis šių metų mėnesius, palyginti su 2014-ųjų sausiu-geguže, rusai nupirko 32,2 proc. mažiau „Audi“ ir 24,2 proc. mažiau BMW. Trečia prabangių vokiškų automobilių markė „Mercedes-Benz“ 2015-ųjų sausį-gegužę fiksavo 0,3 proc. augimą.

Agentūros „Autostat“ analitikai, aiškindami prabangių markių populiarumo Rusijoje priežastis, nekalba apie akivaizdžiai didėjančią socialinę atskirtį tarp turtingųjų ir kitų visuomenės grupių. Jų nuomone, svarbiausia priežastis, kodėl rusai net ir per krizę negaili pinigų ištaigingiems automobiliams, yra ta, kad neva „pasaulyje vyraujant neigiamoms ekonominėms tendencijoms brangius limuzinus gamintojai siūlo vis patrauklesnėmis kainomis“.

„Autostat“ taip pat tikina, jog limuzinai aktyviau perkami dėl trumpesnio jų, palyginti su "paprastais" automobiliais, eksploatacijos laiko. „Kokiu kitu nauju automobiliu važinėjama vidutiniškai 5-6 metus, o prabangia mašina - 3-4 metus. Vėliau jos keičiamos į naujesnės laidos“, - rašoma agentūros ataskaitoje.

Be to, kaip tvirtina „Autostat“, ūkio krizės kamuojamoje Rusijoje pasiturintiems žmonėms lengviau gauti kreditus nei tiems, kurie priklauso kitoms visuomenės klasėms. „Kadangi prabangūs automobiliai dažniausiai perkami išsimokėtinai, tai irgi daro įtaką pardavimui“, - teigia agentūros analitikai.

Prabangių markių automobiliai Rusijoje pagal populiarumą 2015 m. sausio-gegužės mėnesiais

VietaMarkėParduota automobilių (vnt.)
1."Mercedes-Benz"19 166
2.BMW12 359
3."Audi"10 148
5."Lexus"7 847
6."Land Rover"4 859
7."Volvo"2 600
7."Infiniti"2 559
9."Porsche"2 090
10."Jaguar"333

Šaltinis: AEB

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"