TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kroatai žada gaminti superelektromobilį

2014 05 06 16:33
Kroatų koncepcinis elektromobilis "Concept One" išore labai primena "Bugatti Veyron". Gamintojo nuotraukos

Trečiojo pasaulio šalys, kuriam priklauso ir Rytų Europos valstybės, retsykiais vis nustebina projektais, kurių sėkmė, švelniai tariant, kelia abejonių. Štai ir maža Kroatijos įmonė „Rimac Automobili“ skelbiasi greitai pradėsianti nuo konvejerių serijiniu būdu ridenti elektrinį superelektromobilį, kuris bus savitas superautomobilio„Bugatti Veyron“ atitikmuo.

Kaip žinome, Vokietijos koncerno „Volkswagen“ gaminamas „Bugatti Veyron“ yra pats greičiausias tradiciniais degalais varomas serijinis automobilis pasaulyje. Prieš kurį laiką Kroatijos „Rimac Automobili“ sumanė sukurti panašų ir elektromobilį, teigia portalas autonews.ru.

Prieš dvejus metus Frankfurte (Vokietija) vykusioje parodoje kroatai jau netgi koncepcinį elektromobilio modelį „Concept One“ pristatė. Jis varomas keturiais elektromotorais, o bendra jo galia sudaro 1088 AG, didžiausias sukimo momentas – 3600 Nm.

Supereklromobilio viduje - daug komforto.

Kainuos beveik 3 milijonus

Energija motorams tiekiam iš 92 kWh talpos ličio jonų baterijos. Anot „Rimac Automobil“, vienąkart ją įkrovus elektromobiliu galima nuvažiuoti 600 kilometrų. 1,65 tonos sveriantis „elektrinis kupė „Bugatti Veyron“ iki 100 km/h gali pagreitėti per 2,8 sek., jo didžiausias greitis, pačių gamintojų teigimu, yra didesnis nei 300 km/h.

Po įspūdingo „Concept One“ pristatymo Frankfurte kurį laiką apie kroatų projektą nieko nebuvo girdėti. Bet visai neseniai „Rimic Automobili“ pareiškė, kad projektas tęsiamas. Esą serijinio superelektromobilio gamybą sutiko finansuoti Kolumbijos naftos magnatas Frankas Yepesas ir Honkongo kompanija „Sinocop Resource“. Ši kompanija, anot „Rimic Automobili“, netgi tariamai ketina pirkti 10 proc. kroatų firmos akcijų už 7 mln. eurų (apie 24,15 mln. litų). Kroatų teigimu, pirminiam etapui, per kurį „Concept One“ turėtų tapti serijinius superelektromobiliu, iš investuotojų „Rimic Automobili“ paprašė 8 mln. JAV dolerių (apie 27,6 mln. litų) sumos. Pasak Kroatijos kompanijos atstovų, projektas turėtų greitai atsipirkti, nors „elektrinis „Bugatti Veyron“, kaip žadama, kainuos nemažai – apie 800 tūkst. eurų (2,8 mln. litų).

Sėkmė – abejotina

Tiesa, dauguma automobilių specialistų sunkiai tiki projekto sėkme. Ir visų pirma dėl per mažų investicijų. Neoficialiais duomenimis, tam, kad sukurtų „Bugatti Veyron“, Vokietijos koncernas „Volkswagen“ investavo šimtus milijonų eurų. Su keliais milijonais, teigia specialistai, sėkmė sunkiai įmanoma.

Iš Lietuvoje darytų automobilinių projektų bene labiausiai pagarsėjo tas, kurį atliko kaunietis verslininkas Audronius Geštautas. Kadaise iš kupė „Mercedes-Benz CLS“ jis rankomis sukūrė, paties A.Geštauto teigimu, naują superautomobilį, kurį pavadino „AG Excalibur“. Mašina buvo įdomi ne tik įspūdingu dizainu, bet ir tuo, kad užpakaliniai ratai buvo daug didesni nei priekiniai.

Vinu metu A.Geštautos Jūrmaloje (Latvija) netgi vežiojo Rusijos estrados žvaigždes, buvo netgi kalbama, jog rusų dainininkės Alsu draugas bankininkas netgi buvo pasirengęs mašiną nupirkti už 3 mln. litų. Viskas baigėsi tuo, kad auksarankis iš Lietuvos „AG Excalibur“ pardavė garsiajame Londono aukcione „RM Auctions“ vos už 154 tūkst. litų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"