TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Krovinių srautas tarp Lietuvos ir Ukrainos nenutrūksta

2015 11 10 6:00
Pastaruoju metu populiariausia į Ukrainą geležinkeliais eksportuojama Lietuvos prekė - Mažeikiuose pagaminti degalai. LŽ archyvo nuotrauka

Dėl karo Sirijoje Vakarai beveik primiršo Ukrainą, o Lietuva, ypač jos transporto ir logistikos bendrovės, daro viską, kad jau netolimoje ateityje karinių išpuolių nuniokota šalis kuo greičiau išbristų iš ekonominės duobės.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) prezidentas Robertas Dargis „Lietuvos žinioms“ teigė, kad šiandieninės Ukrainos ekonomikos padėtis yra labai dviprasmiška. „Prasidėjus karui Ukrainoje jaučiamas didelis ūkio nuosmukis. Katastrofiškai krito gamyba, nuvertėjo Ukrainos grivina, į prarają smuko vartojimas. Tačiau Lietuvos verslininkams yra geras metas investuoti Ukrainoje, pavyzdžiui, įsigyti ten gamyklų, nes jos dabar ypač pigios“, – tvirtino LPK vadovas.

Lietuviai – atkaklūs

Didžiausias kliuvinys Vakarų investicijoms į Ukrainą yra nuo sovietinių laikų nepakitęs vietos valdžios ir verslo mentalitetas. Anot R. Dargio, verslininkai privalo būti užtikrinti, kad jų investicijos bus saugios. Tam reikia, kad Ukrainoje būtų saugi verslo aplinka, kuo mažiau korupcijos ir biurokratijos. „Tačiau net jų ūkio ministras Aivaras Abromavičius pripažįsta, kad korupcija ir biurokratija Ukrainoje yra labai plačiai įleidusi šaknis ir tiesiog pakerta pasitikėjimą Ukraina“, – kalbėjo LPK prezidentas.

Dėl Ukrainos problemų nemaža dalis verslininkų iš Vakarų tiesiog nuleidžia rankas. Bet tik ne lietuviai. R. Dargis sakė, kad, nepaisydamas visų sunkumų, Lietuvos verslas aktyviai bendrauja su Ukraina: ne tik investuojama, bet ir stengiamasi padėti mokymais, integruojantis į europines struktūras, keičiant patį Ukrainos verslininkų požiūrį į verslą ir jo aplinką.

„Lietuva ir Ukraina yra įkūrusios Verslo tarybą, kurioje nuolat keičiamės patirtimi. Lietuva ukrainiečiams pramonininkams taip pat padėjo atidaryti atstovybę Briuselyje prie įtakingos Europos verslo federacijas vienijančios organizacijos „Bussiness Europe“. Situaciją sunkina skirtinga šalių verslo specifika. Ukrainoje dominuoja sunkioji pramonė, kuri Lietuvoje neturi analogų. Tad ir ukrainiečiams verslininkams kyla visai kitokie iššūkiai nei lietuviams. Tačiau daug galime padėti lengvosios, baldų pramonės, naftos produktų gamybos srityse“, – sakė LPK vadovas.

Augo nepaisant agresijos

Kaip rodo VšĮ „Versli Lietuva“ duomenys, Lietuva nuo 1995 metų turi teigiamą prekybos balansą su Ukraina. Jis 2014 metais, palyginti su užpernykščiais metais, išaugo dar 6,5 proc. – iki 665,6 mln. eurų. Rusijai praėjusių metų pradžioje įsiveržus į Ukrainą ir okupavus Krymą, prekių eksportas, reeksportas ir importas tarp Ukrainos ir Lietuvos didėjo. Pernai Lietuvos prekių eksporto į Ukrainą vertė išaugo 6,9 proc., arba 58,1 mln. eurų – iki 905,1 mln. eurų. Ukrainiečiams tenka 3,7 proc. viso Lietuvos prekių eksporto. Ukraina buvo 9-oje vietoje tarp valstybių, į kurias Lietuva eksportavo daugiausia – mineralinį kurą ir alyvas, plastikus, mašinas ir mechaninius įrenginius bei kt.

Net 8,8 proc. 2014 metais šoktelėjo prekių reeksportas į Ukrainą, o bendra jo vertė sudarė 150 mln. eurų. Pernai 7,7 proc. daugiau importuota iš Ukrainos į Lietuvą.

Tiesa, šiemet eksporto, reeksporto ir importo rezultatai gali būti blogesni. Pavyzdžiui, bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) Krovinių vežimo direkcijos Rinkos tyrimų ir plėtros skyriaus viršininkas Rimas Kudzmanas LŽ informavo, kad 2015 metų sausį-rugsėjį geležinkeliais vežamų krovinių į Ukrainą ir iš jos apimtis, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, krito daugiau nei perpus – nuo 1,8 mln. tonų iki 0,88 mln. tonų.

Gelbsti kelių transportas

Statistikos departamento duomenimis, iki šių metų traukiniais vežamų krovinių apyvarta nuolat augo. 2011 metais į Ukrainą geležinkeliais eksportuota 738,8 tūkst. tonų, 2012 metais – 785,84 tūkst., 2013 metais – 827,3 mln., 2014 metais – 1,03 mln. tonų krovinių. Importuota – 839,3 mln. (2011 m.), 649,4 mln. (2012 m.), 985,79 mln. (2013 m.), 1,08 mln. tonų (2014 m.) krovinių.

Pasak R. Kudzmano, puikius rezultatus lėmė neabejotini Lietuvos kaip tranzito valstybės pranašumai. Tai ir gerai išplėtoti geležinkeliai, neužšąlantis Klaipėdos jūrų uostas ir viena moderniausių regione uosto infrastruktūra. „Atvežus krovinį į vieną krovos kompaniją uoste, jį iškrovus yra patogiau ir ekonomiškiau vagonus nukreipti į kitą krovos kompaniją“, – tikino LG atstovas.

Net ir karo Ukrainoje sąlygomis nenutrūko vieno svarbiausių geležinkelininkų projekto – konteinerinio traukinio „Vikingas“ – reisai. „Pažymėtina, kad Ukrainos geležinkeliai kartu su Lietuva ir Baltarusija yra projekto iniciatoriai. Traukinys iš Klaipėdos Draugystės geležinkelio stoties per Minską, Gomelį, Kijevą ir kitus miestus krovinius veža į Odesą“, – sakė R.Kudzmanas.

Netgi šiais metais jokio nuosmukio vežant krovinius į Ukrainą ir iš jos gali nepatirti automobilių kelių transportas. Statistikos departamento duomenimis, 2011 metais sunkvežimiais į Ukrainą buvo vežta 45,41 tūkst., 2012 metais – 56,7 tūkst., 2013 metais – 71,7 tūkst. tonų, o per aštuonis 2015 metų mėnesius – 60,88 tūkst. tonų krovinių. Atitinkamai krovinių importas vilkikais sudarė 93,84 tūkst. (2011 m.), 95,3 tūkst. (2012 m.), 105,8 tūkst. (2013 m.), 139,93 tūkst. (2014 m.) ir 103,84 tūkst. tonų (2015 m. sausio-rugpjūčio mėn.).

Pasak nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ prezidento Erlando Mikėno, ukrainiečių užsakovai renkasi Lietuvą savo kroviniams vežti dėl daugelio priežasčių, o svarbiausia, jog kol kas mūsų šalies keliai neapmokestinami už jais nuvažiuotus kilometrus, sieną galima kirsti su pilnu degalų baku, be to, Lietuvoje yra gausus logistikos centrų tinklas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"