Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
TRASA

Krovinių vežėjai galvoja palikti Lietuvą

 
2017 07 24 6:42
Vežėjai skundžiasi,kad šalies valdžia jiems nesistengia kurti konkurencingų sąlygų dirbti.  "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Vakarų valstybių protekcionizmas, darbuotojų trūkumas, didelis biurokratijos lygis, vengimas spręsti esamas problemas, nesuvokiamos privalomojo draudimo kainos ir kitos įsisenėjusios problemos verčia Lietuvos transporto įmones galvoti apie veiklos perkėlimą į užsienį. Tai paaiškėjo Lietuvos vežėjų asociacijai „Linava“ atlikus savo narių apklausą.

Pasak „Linavos“ pranešimo, šiai dienai transporto sektoriuje konkuruoja nebe įmonės, o valstybės. Tos, kurios sukuria palankias darbo sąlygas ir aplinką, sugeba sėkmingai konkuruoti tarptautinėse rinkose, pritraukia investicijų. „Tačiau Lietuvos tarp pirmūnių nėra, o tai suprasdamos ir jausdamos ateities grėsmes, dalis Lietuvos transporto įmonių savo veiklą pradeda perkelti į palankesnes verslui valstybes“,– teigiama asociacijos pranešime.

Anot jo, jau dabar ne viena Lietuvos transporto kompanija yra užregistravusi užsienyje savo filialus, į kuriuos iškeliauja ne tik dalis darbuotojų ir sunkvežimių, bet ir investicijų. Paskui gyventojus emigruoti pradeda ir verslas, o kartu ir sumokami mokesčiai. „Dabartinės tendencijos verčia nerimauti, kad ateityje šis procesas tik stiprės“, – teigiama pranešime.

Jame cituojamas bendrovės „DKV Euro Service Baltikum“, teikiančios kuro kortelių bei kelių mokesčių apmokėjimo paslaugas vežėjams, direktorius Artūras Michejenka, kuris pastebėjo, kad vežėjų verslo iškėlimas nėra masinis reiškinys, tačiau tai nauja tendencija, kurios anksčiau nebuvo, o ateityje šis procesas gali didėti. A. Michejenkos tvirtinimu, Lietuva šiandien kaip valstybė pralaimi konkurencinę kovą kaimynams lenkams. Čia gerokai pigesnis privalomasis civilinės atsakomybės draudimas, paprastesnis ir greitesnis trečių šalių piliečių įdarbinimas, o ateityje kitos Europos Sąjungos (ES) šalys gali tapti dar patrauklesnės verslui.

„Dalis įmonių atidaro filialus kitose ES valstybėse. Taip siekiama vystyti veiklą tuose regionuose, taip pat randama palankesnė erdvė verslui. Kol kas šie atvejai pavieniai, tačiau anksčiau jų nebuvo, o ateityje tai gali būti didelė grėsmė Lietuvos transporto sektoriui, o taip pat ir visai ekonomikai. Jei nebus išspręsti trečių šalių piliečių įdarbinimo ir privalomojo civilinės atsakomybės klausimai, o prie to dar prisidės nepalankios „Mobilumo paketo“ (2017 metų gegužės 31 dieną Europos Komisijos pristatytas kelių transportui skirtą iniciatyvų rinkinys, kitaip dar vadinamas „Judi Europa“, ateityje reguliuosiantis transporto sektoriaus veiklą ES. Anksčiau „Linava“ skelbė esanti labai susirūpinusi daugeliu „Mobilumo paketo“ pasiūlymų, kurie, asociacijos nuomone, sumažintų Lietuvos kelių transporto sektoriaus konkurencingumą ir turėtų neigiamos įtakos mūsų šalies ekonomikai – LŽ) nuostatos, tuomet galime laukti gerokai didesnės verslo migracijos, kartu su automobiliais, darbuotojais ir mokamais mokesčiais“– sakė A. Michejenko.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"