TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Krovinių vežėjai kratosi kaltinimų

2013 05 24 8:05
Nacionalinės vežėjų asociacijos "Linava" vadovai (iš kairės) R.Malkus ir A.Kondrusevičius įsitikinę, kad vežėjai puolami be pagrindo. Oresto Gurevičiaus nuotrauka

Vakar nacionalinė vežėjų automobilių keliais asociacija "Linava" surengė spaudos konferenciją. Jos organizatoriai neseniai paskelbtą iniciatyvą riboti vilkikų bakuose įvežamų degalų kiekį iš Rusijos ir Baltarusijos vadino pražūtingu krovinių gabenimo verslui bei Lietuvos ekonomikai.

Apie galimą dyzelino kontrabandą iš gretimų šalių, kuria neva užsiima mūsų vežėjai, garsiai užsiminta praėjusią savaitę, kai paaiškėjo, kad valstybės biudžetas nuo sausio iki balandžio nesurinko 132,435 mln. litų planuotų pajamų. Iš Valstybinės mokesčių inspekcijos paskelbtos informacijos galima spręsti, jog "skylę" biudžete pirmiausia lėmė nesurinkti pridėtinės vertės ir akcizo mokesčiai - iš viso daugiau kaip 400 mln. litų

Pasiūlė sekti lenkų pavyzdžiu

Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos (LNPPĮA) ir kai kurių valstybės institucijų taikinyje iškart atsidūrė vežėjų įmonės, kurių dauguma yra asociacijos "Linava" narės. Pasklido informacija, kad dalis jų turi vilkikų, kurie vienu reisu sugeba atgabenti į Lietuvą nuo 200 iki 400 litrų jokiais mokesčiais neapmokestintų dyzelinių degalų ir taip mažina akcizų įplaukas. Didžiuosius degalinių tinklus vienijanti asociacija tuoj pat parodė iniciatyvą - pasiūlė riboti iš Rytų įvežamų degalų kiekį. "Kalbame apie tam tikrą kiekį degalų automobilių bakuose, jų ribojimą - tai, ką dabar yra įsivedusi Lenkija. Turime situaciją, kai Lenkijos vežėjai, žinodami apie ribojimą, važiuoja per Lietuvą ir sudaro didžiules eiles", - sakė LNPPĮA prezidentas Lukas Vosylius.

Priminsime, jog Lenkijoje galioja dvišalis susitarimas su Baltarusija ir Rusija. Juo nustatyta, kad sunkiojo transporto bakuose įvežamų degalų negali būti daugiau kaip 200 litrų, o autobusų, vežančių keleivius, - ne daugiau nei 600 litrų.

Eilės vežėjams taptų nepakeliamos

"Pirmas klausimas kyla dėl to, ar Lietuvos muitinė bus pajėgi patikrinti sunkvežimių bakuose vežamą degalų kiekį ir nesudaryti naujų eilių? Ir tai dar ne viskas. Juk reikės tą degalų kiekį, kuris viršys, tarkime, 200 litrų, ir apmokestinti. Visi tie dalykai neabejotinai užims marias laiko. Jau ir dabar turime problemą - mūsų pasienio kontrolės punktai dėl nuolat didėjančių prekių srautų dirba greitesniu tempu, bet dažnai nespėja atlikti patikros procedūrų. Tada susidaro eilės. O kas bus, jei prie tų eilių dar prisidės ir kitos, kai bus tikrinamas sunkvežimiuose esančių degalų kiekis?" - retoriškai klausė "Linavos" generalinis sekretorius Ričardas Malkus.

Jo žodžiais, šiandien tarptautiniai transporto srautai "labai jautriai reaguoja į bet kokius trikdžius". "Ir jeigu krovinių vežimą užsakančios įmonės pajus, kad pralaidumas, tarkime, per Lietuvos Medininkų pasienio kontrolės postą ar kitus mūsų šalies postus pablogės, srautai bus nukreipti kitomis kryptimis. Pavyzdžiui, per Latviją. Ir susigrąžinti jų jau nebus galimybių", - kalbėjo R.Malkus.

"Linavos" prezidentas Algimantas Kondrusevičius mano, kad įvedus tokius apribojimus tranzitinių krovinių srautas kartu su sunkvežimiais pasuktų per gretimas šalis ir atimtų dalį krovos iš Klaipėdos uosto bei Lietuvos logistikos terminalų.

Kai kalbama apie transporto vaidmenį šalies ekonomikai, pažymima, jog pernai jis sukūrė 12,9 proc. Lietuvos bendrojo vidaus produkto (BVP), o 2011 metais - 11,8 proc. BVP. Apie 61,7 proc. paslaugų eksporto irgi tenka transportui. Sausumos transportas - kone vienintelė didelė ūkio šaka, kelerius metus investuojanti ne ES fondų lėšas. Per 2009-2012 metus investicijų apimtis sausumos transporto įmonėse padidėjo 2,7 karto, iki 1,6 mlrd. litų.

Siūlo griežtinti bausmes vairuotojams

R.Malkus sakė, kad "Linava" neneigia, jog gali būti ir tokių vairuotojų, kurie atgabena iš užsienio dyzelino ir jį nelegaliai parduoda. "Jei pigesnių degalų užsipilama Baltarusijoje ir per Lietuvą toliau važiuojama į Europą, nieko blogo čia nėra. Problema atsiranda tada, kai vietiniais maršrutais važinėjančio vilkiko vairuotojas nuvažiuoja į Kaliningrado sritį ar Baltarusiją, ten prisipila baką dyzelino ir grįžęs į tėvynę bando degalus "nupilti". Bet kuo čia dėti sąžiningi vežėjai? Tai kriminalinė veika, kuri aiškiai įvardijama Baudžiamajame kodekse. Pagal tai ir reikėtų spręsti, ką daryti su pažeidėju. Mes Seimui siūlome kelis sprendimų variantus. Vienas jų - bausmės griežtinimas. Dabar vairuotojas, pagautas nelegaliai pardavinėjantis degalus, gali atsipirkti sumokėdamas valstybei per penkias dienas dyzelino vertės akcizą. Kitokių sankcijų netaikoma. Akivaizdu, kad ši sankcija yra per švelni", - dėstė vienas "Linavos" vadovų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"