TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Kultūringi motociklininkai - mažiau nelaimių

2013 08 21 6:00
A2 kategorijos motociklai praktiški, skirti ne vien patirčiai įgyti. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotraukos

Nepatyręs vairuotojas, turintis mažesnį nei dvejų metų stažą, ir galinga transporto priemonė – itin pavojingas, o neretai ir mirtinas derinys. Lietuvos keliuose nutinkančios tragedijos plačiai žinomos, tačiau vairuodami rizikuoja ne vien piktybiškai nusiteikę kelių chuliganai.

Saugaus eismo ekspertai ir motociklų entuziastai Vilniuje diskutavo apie naują - A2 - motociklų vairavimo kategoriją, kuri, vadovaujantis Europos Sąjungos (ES) direktyvomis, įsigaliojo nuo šių metų pradžios. Ji leidžia asmenims nuo 18 metų vairuoti iki 35 kW galios motociklus, o po dvejų metų laikyti egzaminą ir gauti A kategorijos pažymėjimą be apribojimų. Tiems, kurie nori sėsti prie galingesnio motociklo vairo iškart, teks laukti trejais metais ilgiau nei anksčiau – iki 24-erių.

Į diskusiją apie A2 kategoriją susirinko kelių eismo ir motociklų ekspertai bei gerbėjai.

Paskatino motociklininkų žūtys

Europos Komisijos pirmininko pavaduotojas Siimas Kallasas, atsakingas už transporto sritį, jau 2012-aisiais akcentavo, kad Europos valstybėse būtina spręsti motociklininkų žūčių problemą. Gal tada dabartinė tendencija pasikeistų ir žūvančiųjų imtų mažėti. Patirtis prie vairo akivaizdžiai siejama su rizika. Ji labai padidėja, kai galingą motociklą valdo nepatyręs vairuotojas. Tai pabrėžė ir diskusiją paskatinusios bendrovės „Nippon Auto“, prekiaujančios Lietuvoje motociklais "Honda", komercijos direktorius Ignas Daublys.

Kaip rodo pastarųjų metų eismo saugumo statistika Lietuvoje, avarijų aukų šalyje per metus gerokai sumažėjo. Tik ne motociklininkų. Šiemet, nepraėjus nė mėnesiui nuo motociklų sezono pradžios, jau buvo žuvę 5 jų vairuotojai.

„Per šį sezoną žuvo 7 motociklininkai, 60 buvo sužeista. Aišku, priežastis nesunku nuspėti, pirmiausia - greitis, – sakė Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos skyriaus vyriausiasis specialistas Rytis Vosylius. – Lietuvoje daugelis vis dar vertina motociklą ne kaip transporto priemonę, o kaip adrenalino dozę. Todėl nenuostabu, kad į eismo įvykius patenka galingus motociklus vairuojantys asmenys."

2011 metais dėl motociklininkų kaltės įvyko 120 eismo nelaimių. Per jas 5 žmonės žuvo, 87 buvo sužeisti. 2012-aisiais dėl motociklų vairuotojų kaltės įvyko 76 avarijos - 11 žmonių žuvo, 75 buvo sužeisti. „Daugelį šių eismo įvykių sukėlė dvejų metų stažo neturintys motociklininkai“, – pabrėžė Lietuvos kelių policijos atstovas.

R.Bešėnas pabrėžė, kad suaugusiam žmogui tiek motociklo galios pakanka.

Jaunuoliai išmoksta atsakomybės

„Situacija, palyginti su tuo, kas buvo ir kas pasikeitė, kai šių metų sausį įvedėme A2 kategoriją, palengvėjo. Leidžiamas vairuoti motociklas šiandien pagal parametrus yra galingesnis - seniau nuo 18 metų buvo galima gauti pažymėjimą su apribojimais vairuoti A kategorijos priemonę, kai motociklo galia iki 25 kW, o dabar galia - 35 kW“, – atkreipė dėmesį VĮ „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.

Vairavimo mokyklos „Motoakademija“ savininkas ir Lietuvos motociklų žiedinių lenktynių prizininkas Rimantas Bešėnas išskyrė keletą А2 kategorijai priskiriamų motociklų pranašumų. „Lygindamas juos su galingais motociklais, paminėčiau du dalykus. Pirma – saugumas. Vairuotojui duodama mažesnio galingumo priemonė. 35 kW galia nesuteikia galimybės įsibėgėti iki civiliui gerokai per didelio greičio. Kitaip sakant, netyčia nepasuksi akceleratoriaus rankenėlės tiek, kad nebesuvaldytum motociklo, – kalbėjo R.Bešėnas. – Išbandžiau A2 kategoriją atitinkantį vieną motociklų ir įsitikinau – suaugusiam žmogui tiek galios pakanka. Ji tikrai neriboja galimybių ir vairavimo malonumo tiek mieste, tiek užmiestyje, tiek keliaujant.“

Pašnekovas užsiminė, kad pastaruoju metu vesdamas mokymus norintiesiems įgyti teisę vairuoti A ir A2 kategorijos transporto priemones jis įžvelgia naują tendenciją. „Anksčiau dauguma jaunuolių siekė įgyti teisę vairuoti kuo galingesnį motociklą, kad galėtų lakstyti ir prieš draugus puikuotis. Šiandien yra priešingai: į motociklų vairavimo kursus ateina inteligentiškas jaunimas, kuriam tai – stilinga, lengvai valdoma ir saugi priemonė važiuoti į darbą ir iš jo“, – dalijosi patirtimi R.Bešėnas.

„Pradedančiam vairuotojui, turinčiam mažai įgūdžių, A2 – оptimalus variantas. 35 kW galia leidžia važiuoti linksmai, kartu labai sumažėja tikimybė sukelti avarinę situaciją. Lieka mėgautis važiavimu“, – vairavimo mokyklos savininkui antrino I.Daublys.

„A2 suteikia galimybę saugiai įgyti reikiamos patirties“, – pritarė kolegoms VĮ „Regitra“ atstovas S.Šuminas.

Sostinė paskęs spūstyse?

Papildomų sunkumų norintiems tobulėti motociklininkams kelia tai, kad nė vienas „Regitros“ padalinys kol kas neturi motociklo, skirto vairavimo egzaminui laikyti ir A kategorijai be apribojimų gauti. Juo tenka pasirūpinti patiems keliaujantiesiems į egzaminą. Tai padeda padaryti kai kurios vairavimo mokyklos, žinoma, ne už dyką. Paslaugos kaina šalies didmiesčiuose varijuoja nuo šimto iki kelių šimtų litų.

Tačiau S.Šuminas pažadėjo, kad kitąmet bent trijuose didžiųjų Lietuvos miestų „Regitros“ padaliniuose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje – A kategorijos motociklų bus nuo egzaminavimo sezono pradžios, t. y. balandžio 1 dienos. "Įsigysime A kategorijos motociklų, kad vairuotojų mokyklos iš to papildomai nesipelnytų“, - pridūrė jis.

„Regitros“ atstovas pažymėjo, kad keisti bendros vairavimo kultūros neskatina Vilniaus savivaldybės sprendimai eismo juostas pagrindinėse sostinės eismo arterijose priskirti elektromobiliams ir daugiau kaip tris keleivius vežančioms mašinos. Juostos vis piešiamos ir vėl trinamos - tai jau atrodo kaip sostinės gatvių tragikomedija. Įsisuka užburtas ratas: valdininkai negerbia vairuotojų, o šie atsilygina nepagarba kelių taisyklėms.

Lietuvoje šiuo metu vienam registruotam naujam motociklui tenka dešimt „su stažu“. Pavyzdžiui, Estijoje šis santykis yra 1:1. Tie skaičiai neatspindi skirtingų lietuvių ir estų finansinių išgalių - jos panašios, tiesiog tai rodo brandesnį požiūrį į motociklus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"